Ik weet niet waar ik dit topic moet plaatsen, heb zitten zoeken en zoeken maar geen idee. Ik heb namelijk geen kinderwens op t moment. Sorry als het dus verkeerd staat! Ik heb 15 aug. Een koperspiraaltje laten plaatsen. Die week had ik ongesteld moeten worden maar werd ik het niet. Wel 3 wkn. wat bloeding door het plaatsen vh spiraaltje. Nu nog niet ongesteld geworden, wel gevoelige tepels en vocht uit tepels en van de week pijn rechtsonder in mijn buik.. (Dat zou door hormoonschommelingen in de cyclus kunnen komen) Enig idee hoe ik erachter kan komen waar ik nu in mijn cyclus zit en wanneer ik dus mijn ongesteldheid kan verwachten? (De meesten van jullie zijn pro's hierin.. ik heb echt 0, 0 verstand hiervan..)
Ik heb de mirenaspiraal gehad en ik werd niet meer ongesteld daardoor. Je hoeft namelijk niet ongesteld te worden als je een spiraal hebt. De een word het wel de ander niet..
Met een koperspiraal zou ik wel gewoon ongesteld moeten worden.. dan heb je gewoon je natuurlijke cyclus maargoed.. wanneer?? That's the question
Ik had mijn koperspiraal laten plaatsen ongeveer 8 wkn na bevalling en ik gaf (langdurig) BV, dus mijn eigen cyclus was nog wel een beetje een rommeltje (vanaf 4 mnd om de 3-6 wkn ongesteld). Maar wel gewoon mijn eigen cyclus en toen mijn dochter mijn dochter ruim een jaar was, ook gewoon weer regelmatig. Moet je misschien nog ontpillen oid? Of anders is je cyclus van slag/onregelmatig? Spiraal heeft er (zover ik weet) geen invloed op. Er achter komen waar je nu in cyclus zit is lastig (onmogelijk zonder bloed prikken?), ik vrees dat je toch gewoon moet afwachten. (ik zou overigens voor de zekerheid een testje doen, omdat je eigenlijk overtijd was toen het geplaatst werd? Het is mogelijk om met spiraaltje in de buik zwanger te zijn en blijven...)
Ahh jammer, ik had gehoopt dat er een of ander testje voor zou zijn.. Maar het spiraal is in de week dat ik ongesteld had moeten worden geplaatst en dat werd ik niet, dus ik kan inderdaad overtijd geweest zijn. Het plaatsen ging moeilijk omdat mijn baarmoedermond dicht zat, dat vond ik toen al raar.. (als je ongesteld moet worden staat ie toch open?) maar de dokter zei me dat dat vaker zo is.. achteraf had ik voor de zekerheid eerst een test moeten doen, maar je zou toch denken dat als een dokter alleen al het vermoeden heeft dat je evt. zwanger zou kunnen zijn zou ze dat toch wel moeten melden? Ze zei later dat mensen het wel eens laten plaatsen als zogenaamd morning after spiraal, als het te laat voor de map is. Vond ik toen ook een beetje een vreemde opmerking.. Maargoed idd voor de zekerheid maar een testje doen! Dankjewel voor je reactie
Hebben ze geen echo gemaakt voordat de spiraal erin ging? Ik denk dat jouw lichaam zich even geen raad weet met het spiraaltje en dat daarom je cyclus van slag is. Ik had voor de geboorte van mijn zoon een koperspiraal, mijn cyclus was 28-28-28-28.......... Nu heb ik er weer een maar nu scheelt het soms een paar dagen. Edit: laat je even weten hoe de test was?
Wat raar idd dat ze geen echo na het plaatsen hebben gemaakt? Ik heb ook vorige maand een koperspiraal laten zetten en heb 1 week gebloed...en daarna netjes 30 dagen tussen mijn ongesteldheid gehad en netjes ongesteld geworden... Zou idd gaan twijfelen in jou geval hahaha