Pil niet genomen na stopweek

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door R0910, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R0910

R0910 Nieuw lid

7 feb 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Goedemiddag allemaal
    ik heb een vraag voor mijn vriendin. Zij begon haar stopweek op dondersag 3 februari , 7 dagen later was haar stopweek dus gestopt . Zij was vanaf die dag een weekend weg met haar vriend en is haar pil vergeten mee te nemen , zij heeft onveilige seks gehad dat hele weekend vrijdag-tm vandaag (zondag), ik kan haar niet echt vertellen of ze nu zwanger is of niet kan iemand mij vertellen of zij zwanger is?

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dat kan alleen een zwangerschapstest

Mamavandrie34 en spruitje80 vinden dit leuk.
  3. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Niemand kan vertellen of ze zwanger is of niet, dat kan alleen een zwangerschapstest vertellen. Het is echter een feit dat de werking van de pil niet meer betrouwbaar is als de pil wordt vergeten. Pil vergeten = veilig vrijen (als er nog geen kinderwens is, en dat lijkt mij het geval bij pilgebruik). Ik heb geen zicht op haar cyclus et cetera, maar het is een kwestie van afwachten dus. En anders haar even contact laten opnemen met de huisarts, die kan wellicht ook de nodige antwoorden geven.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Niemand kan vertellen of ze zwanger is, dit kan alleen een zwangerschapstest aangeven.
    Er kan wel verteld worden of de kans aanwezig is dat ze zwanger kan worden van deze actie. Ja die kans is er, dit staat ook gewoon omschreven in de bijsluiter van haar pil.
    Nou hoeft t natuurlijk niet zo te zijn, niet iedereen wordt direct zwanger na onveilig sex.
    Ze zal een zwangerschapstest moeten doen om hierachter te komen. Met de eerste dag van haar menstruatie aangehouden als dag één, kan ze een (ruime) 4 weken erna testen.

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Dat kan een zwangerschapstest haar over 2 weken vertellen.

Als ik haar was zou ik een morning after pil halen, gezien het onwaarschijnlijk is dat ze haar ovulatie nu al heeft aangezien ze de 10e weer met de pil moest beginnen is ze daar wellicht nog op tijd mee om zwangerschap te voorkomen

6. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd begrepen dat de grootste kans dat de pil zijn werk niet doet is als je de eerste pil van de strip vergeet (stopweek te lang dus), dan kan er een eisprong in gang gezet worden en die is niet meer te stoppen door gewoon de gewone pil te nemen. Misschien met de morning after pil, maar die die moet echt zo snel mogelijk ingenomen worden.
    Dat gezegd hebbende, zoals gezegd hier, niet iedereen wordt zwanger van een paar keer sex op het juiste moment, dus alleen een test kan haar zekerheid geven (ook een doorbraakbloeding aan het einde van de strip zou in dat geval niet per se betekenen dat ze níet zwanger is)

7. Dominique87

Dominique87 Bekend lid

28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Wel als er geen wens is en je vergeet de pil dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en dat is vrijen met een condoom. Nu wel te laat natuurlijk

Huismuisie en Mamavandrie34 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina