Spiraal na zwangerschap bloedverlies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door wjvm, 1 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wjvm

    wjvm Actief lid

    10 jan 2016
    342
    247
    43
    Ik heb voor de 3e keer nu een spiraal de 1e 2 keren na 2 wk nooit bloedverlies meer gehad. Dus super tevreden.

    Nu ben ik bevallen van 1e kindje, en heb ik 16 dec spiraal geplaats. (ruim 10 wk na bevalling)
    Rond 26 december begon ik weer iets veeg te hebben maar viel mee.. 2 januari niks meer maar sinds 4 januari nu elke dag bloed verlies... Dit herken ik echt niet, en vind het echt zeer vervelend!!

    Iemand van jullie hier ervaring mee?
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ik heb na het plaatsen van de spiraal een paar dagen licht bloedverlies maar daarna nooit meer. Ik herken het dus niet. Maar ik kan mij voorstellen dat je het vervelend vindt.
     
    wjvm vindt dit leuk.
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.517
    3.203
    113
    Vrouw
    Welke spiraal heb je en is er een controle echo gemaakt?
    Bij een koperspiraal hou je je eigen cyclus dus als je die hebt zou het eventueel(!) Kunnen zijn dat hij verkeerd zit.
    Heb je de mirena dan zal het wel aan de hormonen liggen.

    Ik zou in ieder geval de huisarts even om een verwijzing naar de gyn vragen. Een maand lang bloeden lijkt mij niet normaal.
     
    wjvm vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb het ook.
    17 januari een spiraal laten plaatsen.
    De eerste dag wat spotting maar verder niks.
    Na een paar dagen begon het echte bloedverlies en dat is nu nog steeds aan de gang.
    Ik heb ‘m laten plaatsen bij de vk.
    Als dit volgende week nog zo is ga ik bellen want dit is echt vervelend.
    Ik was al die tijd niet ongesteld en nu constant.

    ik zou dus even bellen met degene die ‘m heeft geplaatst.
     
    wjvm vindt dit leuk.
  5. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Had er ook last van bij mijn 2e spiraal. De 1e heeft 6 jaar gezeten. Werd wel alsnog elke maand ongesteld maar stuk minder heftig.
    Maar de 2e bleef ik constant bloeden. Heb hem na 6 maanden maar weer verwijderd.
     
    wjvm vindt dit leuk.
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Een hormoonspiraal heeft 6 maanden de tijd nodig om stabiel te worden.

    Ik heb na t plaatsen van mijn spiraal 5 maanden ongeveer constant bloedverlies gehad.

    Daarn werd het wat rustiger maar kan er nog steeds geen pijl op trekken wanneer ik weer een bloeding heb.
     
    wjvm vindt dit leuk.
  7. Nimonia

    Nimonia Bekend lid

    13 aug 2018
    660
    460
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    Hier 2 weken geleden mijn 1ste spiraal laten zetten, 10w na bevalling...
    Nu 8 dagen ben ik aan het bloeden en het wordt precies altijd iets meer bloed... ook heb ik sinds gisteren zelfs menstruatiekrampen...
    Ik ben ook van plan te bellen naar mijn gynaecoloog.
    25maart moet ik sowieso wel op controle, maar toch... zoveel ongemak had ik niet verwacht....
     
    wjvm vindt dit leuk.
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.347
    3.628
    113
    Vrouw
    Hebben jullie de Mirena? Ik lees even mee.. ben begin december bevallen van onze dochter en ik laat over ruim een week een Mirena plaatsen. Hoe hebben jullie de plaatsing ervaren? Ik krijg hem ook vooral vanwege mijn endometriose en hevige menstruaties, dus hoop niet op veel bloedingen tussendoor..
     
    wjvm vindt dit leuk.
  9. Nimonia

    Nimonia Bekend lid

    13 aug 2018
    660
    460
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    Ik inderdaad de mirena

    Plaatsing ging vlot, aangenaam was het niet, maar echt pijn deed het ook niet...
     
    wjvm vindt dit leuk.
  10. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.517
    3.203
    113
    Vrouw
    Ik heb de mirena sinds afgelopen dinsdag. De plaatsing was op zijn zachtst gezegd een hel:o: Nou ben ik een apart geval dus eigenlijk moet je niet van mijn ervaring uitgaan. De plaatsing van mijn koperspiraal was echt appeltje eitje. Dat was 10 weken na mijn bevalling.
     
    wjvm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina