Pil vergeten stopweek 8 dagen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Anoniem222, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem222

    Anoniem222 Nieuw lid

    18 okt 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames,

    Nou nu ben ik de allereerste pil van de nieuwe strip vergeten door veel stress. Ik was al bijna 24 uur te laat toen ik hier achter kwam dus heb ik die pil helemaal niet meer genomen waardoor mijn stopweek dus 8 dagen was. Baal enorm van mezelf. Heb 4/5 dagen voor de vergeten pil onveilige seks gehad en heb vanaf afgelopen zondag tot vandaag steeds steken in mijn buik. Een soort menstruatiepijn terwijl mijn stopweek net geweest is. Ook had ik zondag de hele dag hoofdpijn. Is er een kleine kans op zwangerschap in de stopweek door het vergeten van de allereerste pil? Ik lees veel over 1 of 2 pillen vergeten in week 1 maar over een te lange stopweek weinig.
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als je een pil in week 1 vergeet ben je de rest van de maand niet veilig. Je bent ongeveer 14 dagen na start menstruatie vruchtbaar, zaad leeft een dag of 5 als het gezond is. Je zou dan op dag 9 of meer seks moeten hebben gehad. Zo te lezen was het bij jou dag 3-4? Kans is klein dat je dan zwanger bent. Ik zou het de rest van de maand met een condoom doen en de volgende ronde op tijd de pil nemen ;)

    Die kramp kan vanalles zijn, ook je darmen.
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    1 of 2 pillen vergeten in week 1 is in jouw geval. Want jij bent de pil vergeten op de aller eerste dag van week 1. Je bent de hele maand onveilig :)
     
  4. Anoniem2626

    15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Ah oke bedankt! Had toch mijn huisarts vanmorgen even gebeld die vertelde dat ik na 7 dagen alweer bschermd ben.. nou ga het risico maar niet lopen dus.. bedankt :) (zelfde situatie)
     
  5. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Klopt, 7 dagen condoom gebruiken daarna weer beschermt, staat als het goed is ook in je bijsluiter bij pil vergeten in week 1
     
  6. Anoniem2626

    15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Ja maar geld dit ook voor de allereerste pil na 8 dagen geen pil? Dit staat bij mij niet erg duidelijk in de bijsluiter.. Reactie hierboven zegt dat de allereerste pil in mijn geval dus 1 of 2 pillen vergeten is en de hele maand onveilig ben.. hmm
     
  7. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Wat ik altijd uit mijn bijsluiter, internet én huisarts/apotheek heb begrepen moet je het gewoon zien als een vergeten pil in week 1. Omdat je stopweek langer is is het gewoon 1 vergeten pil. En moet je 7 dagen condoom gebruiken.
     
  8. Anoniem2626

    15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    oke duidelijk dankjewel :) Doe in iedergeval de eerste weken toch maar even voorzichtig..
     
  9. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Niet mij de schuld geven als 't straks toch anders blijkt he hahaa
     
  10. Anoniem2626

    15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Haha, nee daarom zeg ik omdat ik nogal veel verschillende reacties krijg dat ik deze hele maand maar even voorzichtig doe uit voorzorg :p
     
  11. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Haha ja zou ik maar doen inderdaad
     

Deel Deze Pagina