Hoi Ik ben zaterdagavond de 8e pil van mijn strip vergeten. Deze heb ik zondagochtend om 11 uur alsnog ingenomen en zondagavond gewoon weer de normale pil van zondag ingenomen. Kan dit nu kwaad, moeten we andere bescherming regelen of maakt dit niet zo heel veel uit? We zijn weleens uitgegaan en toen heb ik hem rond 5 uur ingenomen...
Je hebt hem ongeveer 12 uur later dan normaal ingenomen. Dat betekent volgens mij dat je gewoon nog steeds beschermd bent, of het moet wel een heel lichte pil zijn. Sowieso ben je nog veilig omdat je de eerste 7 pillen wel op tijd hebt genomen. In het meest extreme geval kun je met een 'gewone' pil één week op, één week af doen. Ben je wel de helft van de tijd ongesteld, maar het biedt voldoende bescherming. Althans, zo heeft mijn HA het me ooit uitgelegd. Minimaal 7 dagen achter elkaar slikken, maximaal 7 dagen achter elkaar stoppen. Ik had toen microgynon 30.
Ah super, dank je voor je antwoord. Ik heb idd stediril 30, da's volgens mij vergelijkbaar met microgynon.