Na lang niet meer op deze site te hebben gezeten (omdat ik niet zwanger bleek te zijn en voorlopig ook niet meer van plan was zwanger te worden), ben ik vandaag terug. Het geval wil namelijk dat ik alweer een tijdje terug weer begonnen ben met de pil. In de vorige strip (inmiddels net weer met een nieuwe begonnen) ben ik in het begin van de tweede week een pil vergeten. Een aantal dagen daarna heb ik onbeschermd gevreeen met mijn vriend. Ik had er toen echter in het geheel niet meer aan gedacht dat ik een pil vergeten was. Ik de hele nacht niet geslapen en de volgende ochtend direct de dienstdoende apotheek (was weekend) gebeld. Zij vertelde me dat ik geen risico op zwangerschap liep omdat het in de tweede week was dat ik een pil vergeten was. Ik hoefde dus ook geen morningafterpil oid te halen en moest gewoon de strip afmaken. Dit heb ik ook gedaan en ik werd in de stopweek gewoon ongesteld (al kun je hier volgens mij weinig van zeggen omdat dit een opgewekte bloeding door de pil is?). Nu ben ik echter gisteren weer begonnen met de nieuwe strip en ben ik sinds gisterenavond misselijk. Vanmorgen in bed (kon uitslapen) was het heel erg en ben ik een paar keer naar de wc gevlogen omdat ik dacht te moeten overgeven (dit was echter niet het geval). Ik denk dat de kans zeer klein is dat ik zwanger ben, maar door die misselijkheid, een opgeblazen gevoel en al sinds een dag of drie het gevoel weer ongesteld te gaan worden, maak ik me onbewust toch wat zorgen. Ben benieuwd naar jullie reactie's/ervaringen.
Nee, ik heb nog geen test gedaan. Eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het onzin is dat ik denk zwanger te kunnen zijn (doordat ik dus maar 1 pil ben vergeten in week 2, maar 1x onbeschermd sex heb gehad, het verhaal van de apothekersassistente etcetc).
De kans is idd heel erg klein, maar wel aanwezig. Ik zou ook even testen, dan weet je het tenminste.. Succes!
Mm, jullie denken dus dat er wel een kans aanwezig is? Ik zie ertegenop om te testen, dus denk dat ik dan toch nog maar even afwacht of de symptomen aanhouden. En ik heb natuurlijk ook wel een bloeding gehad in de stopweek. Deze kwam wel later dan normaal, maar ik ben toch wel een aantal dagen "ongesteld" geweest. Ik voel me op het moment erg opgeblazen en vol en heb weinig trek in eten. Als je zwanger bent heb je toch juist WEL trek in eten?
Maar als je verder de pil wel geslikt hebt, dus de strip af hebt gemaakt dan kan je ongesteldheid gewoon een ontrekkingsbloeding zijn. Dat hoeft dus niet te betekenen dat je niet zwanger bent, er is een verschil tussen ongesteld zijn mét pil en zónder pil.
Yep, I know. Vandaar ook "ongesteld" tussen haakjes. Ik durf/wil nog niet testen. Wacht eerst nog even af of de symptomen aanhouden. De kans dat ik zwanger ben zal namelijk wel heel erg klein zijn, niet dan?
ben erg benieuwd hoe het afloopt.... Wat zou jezelf willen? wil je nu wel of niet zwanger worden? Ik hoop dat het ism, wat jij hoopt. sterkte.
Ik zou inderdaad gewoon testen hoef je ook niet in onzekerheid te zitten. Ik moest (gaat nu ietsjes beter) ook absoluut niet aan eten denken hoor, niet elke zwangere heeft die trek. Al hoop ik wel dat ie bij mij snel komt heb wel zin om lekker te eten.
Ik durf/ga nog niet testen. Ben nog steeds heel erg misselijk de hele dag en eet bijna niks meer. Vooral aan warm eten moet ik echt niet denken. Wordt al misselijk bij de gedachte. Als dit aanhoudt moet ik het toch maar wagen die test. En tja, wat ik zelf graag wil wat de uitslag is? Ik weet het niet. Het was niet gepland nu, maar welkom is het dan wel hoor.
Mm, nog steeds niet durven testen. Ben vandaag wat minder misselijk, maar nog steeds weinig en andere eetlust. Weten jullie trouwens of het kwaad kan wanneer je toch zwanger blijkt te zijn, maar de pil nog slikt?
Hey meis, Die laatste vraag heb ik ook gesteld bij een vraag van mijzelf. Of het erg is als je de pil door slikt mocht je zwannger zijn. Het is niet een grote ramp, maar heb begrepen dat t toch wel fijn is als je het weet, zo snel mogelijk te stoppen. Ikzelf zit namelijk ook te twijfelen of ik zwanger ben en mij dit afvroeg omdat je het dan toch wel wilt weten en dan natuurlijk zo snel mogelijk meot stoppen. Wanner mag je testen? Dan weet je het zeker hoef je ook niet in de onzekerheid te zitten. groetjes en succes
Ik mag al lang (kleine week) testen, maar omdat ik denk dat ik eigenlijk toch nooit zwanger kan zijn, doe ik het (nog) niet. Op het moment niet meer misselijk, maar lijkt nu alsof ik veel meer alle geurtjes op merk of anders ervaar. Misschien was ik daardoor ook steeds wel zo misselijk.
Er zijn genoeg meiden die door de pil heen zwanger raken (zonder er eentje te vergeten) dat heb ik zelf ook meegemaakt, dus de kans is aanwezig. Je zult een zwangerschap moeten uitsluiten door te testen, want zover ik weet is het niet goed om bij zwangerschap de pil door te slikken. Toen ik zwanger bleek te zijn,zei m'n huisarts dat ik direct moest stoppen en stuurde me ook direct door naar de gyn voor een echo om te kijken of alles goed was. succes
hoi hoi ja dat klopt en ik ben daar het levende bewijs van haha momenteel zwanger van nummer 5 helemaaaaaaaaaaal niet gepland wel harstikke welkom natuurlijk maar heb alle dagen netjes op tijd mijn pil geslikt wat denk je dat de vlos zei jaaa maar de pil is ook niet 100% he groetjes nathalie ben trouwens wel benieuwd of je een test heb gedaan al
Gefeliciteerd met je 5de zwangerschap! Ik heb nog steeds niet getest. Wat waren jouw symptomen dan waaraan je merkte dat je zwanger was? Want normaal gesproken ga je niet testen als je de pil slikt als je niet denkt dat je zwanger bent natuurlijk. Waaraan merkte je het en hoe lang was je toen inmiddels zwanger?
Eigenwijze ik: Nog steeds niet getest. Denk namelijk nog steeds dat het praktisch onmogelijk is dat ik zwanger ben. Inmiddels zit ik alweer een aantal dagen in mijn stopweek. Zondag laatste pil gehad en meestal wordt ik dan dinsdags of hooguit woensdag ongesteld en voel ik dat net vantervoren ook aankomen door buikkrampen. Nu voelde ik gisterenavond en vanochtend nog steeds niets en nam ik me voor dat als ik morgenavond niet ongesteld was een test zou gaan kopen en zaterdagochtend zou gaan testen. Ware het niet dat ik vanmiddag "ongesteld" ben geworden. Dat wil zeggen wel een stuk minder dan gebruikelijk en wat donkerder. Denk dus dat ik gewoon echt niet zwanger kan zijn nu ik inmiddels voor de tweede keer ongesteld ben geworden. Of is er toch nog een mogelijkheid dat je iedere maand opnieuw onttrekkingsbloedingen (omdat ik de pil dus nog steeds slik) kan hebben terwijl je wel zwanger bent? Maar dit is toch eigenlijk niet mogelijk omdat er niets meer afgestoten kan worden als je zwanger bent en je dan dus ook geen bloeding kan krijgen?
Mm, inmiddels ook al een aantal dagen een vreemd opgezet buikje. Eerst dacht ik nog dat het kwam omdat ik (bijna) in mijn stopweek zat en dan heb ik dat weleens vaker. Het houdt nu echter wel erg lang aan en wordt eerder erger dan minder en zit ook wat hoger dan normaal. Gisterenavond dacht ik nog weer opnieuw (dat denk ik al een aantal dagen), ach als ik morgenvroeg opsta zal ik wel weer een plat buikje hebben. Maar nee, vanochtend nog net zo erg als gisterenavond. Dus misschien ga ik toch maar eens testen komende week. Woensdag misschien... Maar durf het eigenlijk niet aan.