Menstruatie uitstellen tijdens vakantie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door SMJD, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Na de geboorte van onze jongste dochter ben ik niet meer aan de pil gegaan omdat ik mij zonder veel beter voel
    Eind augustus gaan we 2,5 week op vakantie en dan verwacht ik halverwege ongeveer mijn menstruatie.
    Nu las ik dat je tijdelijk een progesteron kunt slikken om je menstruatie uit te stellen.

Mijn cyclussen waren 60+ en nu 2 cycli van 32 dagen gehad... Ik lees dat je minimaal 3 dagen ervoor moet beginnen. Kan dit ook langer?

Ben benieuwd of iemand dit ook al eens gebruikt heeft

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Ik weet niet meer hoe het heet, volgens mij kun je dat bij de apotheek halen. Heb het een aantal jaren geleden eens gebruikt voor een vakantie en bij mij werkte het goed. Ik zou de apotheek bellen voor advies, geen idee of je er ook al langer van te voren mee kan beginnen

SMJD vindt dit leuk.
  3. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Ik heb hiervoor van de huisarts pilletjes gekregen. Het lijkt me niet slim om op eigen initiatief aan je cyclus te gaan zitten morrelen. Het is niet duidelijk of je opnieuw zwanger wil worden, de huisarts zei me toen dat je die beter niet neemt als je dat van plan bent. Overigens werken ze ook niet altijd. Ik heb alsnog mijn menstruatie op vakantie gehad en tot twee maanden erna was mijn cyclus helemaal in de war.

SMJD vindt dit leuk.
  4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Die pilletjes heten Primolut volgens mij.

SMJD vindt dit leuk.
  5. nickyhartje

14 feb 2017
    88
    53
    18
    Primolut inderdaad. Ik heb ze ooit eens primokut genoemd toen ik volledig onverwacht alsnog gigantisch ongesteld werd op vakantie. Zoals mamalacht schreef is er geen enkele garantie dat ze werken.

SMJD vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Misschien anders een maand aan de pil gaan.

SMJD vindt dit leuk.
  7. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Heb dit kuurtje 14 dagen gebruikt en ben vrijdag teruggekomen van vakantie en werd zondag pas ongesteld. Heeft bij mij dus perfect gewerkt.

Was 3 dagen voor vertrek begonnen en dus niet ongesteld geworden. Geen bijwerkingen niks gehad.

SMJD vindt dit leuk.
  8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Nee wij hebben geen kinderwens meer, mijn man gaat zich nog laten steriliseren.
    Deze cyclus is inmiddels 35 dagen, dus als mijn menstruatie nog even op zich laat wachten dan heb ik als het goed is geen menstruatie op vakantie

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ja
    Ik krijg ontzettend puisten van de pil...
    Gelukkig is deze cyclus langer dus hopelijk geen menstruatie op vakantie

Deel Deze Pagina