help! pil gebruik

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mijn2kids, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    hallo allemaal

ik heb even een dringende vraag.

ik gebruik nu de pil(sinds 23-8 dit jaar. daarvoor een mirena spiraal gehad die niet beviel)
    maar nu heb ik een doorbraakbloeding gehad in mijn vruchtbaarstedagen en ook nog wel bijna elke dag onbeschermt sex gehad met mijn vriend (waar ik al 2 kids mee heb) de laatste anderhalve week klungel ik met de pil omdat ik er nog niet echt aan kan wennen dat ik de pil moet slikken, of ik vergeet hem of ik neem het weer veelste laat in.

nu mijn vraag;
    zou ik hierdoor zwanger kunnen raken, want ik gebruik ook sinds kort op advies van de ha sintjanskruid.
    help help help.

alvast bedankt.
    gr mij

2. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    helemaal niemand die mij kan of wil helpen?

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    zit je nu in de tweede week van de strip?

4. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    ja ben 23 aug begonnen met de pil en ben vanaf het begin afaan tot nu 4 pillen vergeten de eerste pil weet ik niet meer maar die ben ik vergeten en dan ben ik hem maandag vergeten en gisteren en vandaag.
    en nu durf ik hem niet in te nemen ivm mogelijke zwangerschap, maar kan er een kans bestaal dat ik zwanger ben?
    heb ook veel gemeenschap gehad

5. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    oja en ik gebruik dus ook sinds deze week sintjanskruid, wat ik dus lees dat de werking van de pil vermindert

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja dan zou je nu zwanger kunnen raken ja. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je huisarts of je nu het beste wel of niet je strip af kunt maken, aangezien je hem al een paar keer bent vergeten. En dan voorlopig condooms gebruiken!

7. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    ik weet dus niet of de 1ste pil die ik vergeen ben in de eerste of net in het begin van de 2de week ben vergeten, maar in week 2 dan zou er toch niet echt wat kunnen gebeuren.
    ik denk dat ik de pil nu laat liggen en dan ga afwachten wat er gaat gebeuren
    maar kan het echt zijn?
    als het zo is is het zo

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hier ben ik het wel mee eens.

Als je één keer in de 2e week de pil vergeet is dat geen ramp. Maar volgens mij is een paar keer toch een ander verhaal.

9. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja natuurlijk!

10. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    kom net van de wc en had bloed
    is dit dan mijn menstruatie of een doorbraakbloeding?

11. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je aan de pil bent, zijn het altijd doorbraakbloedingen, nooit echte menstruatie.
    Dus nu kun je weer met een nieuwe strip beginnen.
    Maar als je nou weer eens een pil vergeet, kijk dan gelijk in de bijsluiter. Daar staat wat je moet doen in welke week.

In ieder geval ben ik blij voor je dat je niet zwanger bent.

12. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    dus ik kan er nu vanuit gaan dat ik niet zwanger ben?

13. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja lijkt me wel. Voor de zekerheid kun je over een week of 2 nog een keer een test doen. Als je toch zwanger bent, zou de test dan wel moeten werken.

14. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    nou na dat ik gisteren op de wc bloed had heb ik het niet meer gehad, alleen wat meer afscheiding, waar kan dit op duiden?

15. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je je zorgen maakt, neem dan contact op met je huisarts.

16. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    nou ik heb toch vrijdag de huisarts gebelt, en ik moest direct stoppen met de pil want die is niet meer veilig, en dan wachten op mijn menstruatie, en als die komt weer opnieuw beginnen met de pil.
    maar ik op nog steeds niet ongi, wat moet ik hier van denken, heb heel af en toe wat lichjte krampen onder in mijn buik, en het lijkt of mijn borsten wel iets gevoeliger zijn als anders. kan het dan toch zijn dat ik zwanger ben.
    oja en de dokter zei nog als ik volgende week (as vrijdag) nog niet ongi was dat ik dan ff contact op moest nemen, maar kan hij dan al een test doen op zwangerschap of zal hij dan bloed laten onderzoeken.
    alvast bedankt.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bloed kan wijzen op zwangerschap of doorbraakbloeding. Daar kun je dus niets uit opmaken lijkt me. De pil is niet zo slecht voor je baby dat je geen dag meer verder mag slikken. Ik zou zeggen, let er goed op en slik de pil zorgvuldig de komende tijd (en inderdaad condoom gebruiken wanneer je hem vergeten bent in de eerste week, of meer dan 1 keer), en dan kun je eventueel over 2 weken eens een test doen, om het even zeker te weten.

Meer dan 1 keer de pil vergeten is altijd onveilig! Dus dan altijd condoom erbij gebruiken!

Deel Deze Pagina