hoi dames, afgelopen april gestopt met de pil om zwanger te worden. Door omstandigheden is dit op de lange baan geschoven maar ik wil niet graag terug aan de pil. Ik heb namelijk geen eigen cyclus na het stoppen van de pil. Alleen met medicatie van de gyna kreeg ik een cyclus, tot oktober dus nog geen eigen echte ongi gehad. December was de laatste cyclus met de medicatie van de gyna en daarna hier mee gestopt. Nu is het februari en nog geen ongi te bekennen. In de toekomst hoop ik weer met zwanger worden te beginnen, maar wat voor anticonceptie raden jullie aan? en dan natuurlijk het liefst anticonceptie die je cyclus zo min mogelijk verstoord. Condooms vind ik minder; heb dan toch de angst van scheuren o.i.d. en ik vind dat je als vrouw ook eigen voorzorgsmaatregelen kan treffen met anti conceptie! Alvast bedankt voor de tips kris
Misschien een oestrogeenvrije pil, alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Misschien heb je wat aan deze site (ga naar de matchmaker) Homepage
als ik de verhalen hier mocht geloven, dan is er eigenlijk niets, wat je cyclus niet verstoord. Ik zat met hetzelfde probleem. Wij zijn erg lang bezig geweest voor we zwanger waren van de eerste, dus ik wilde niets doen om m'n cyclus te verstoren verder. Met de pil hield ik de hele maand door bloedingen, dus daar was ik wel klaar mee. Wij hebben dus gekozen voor 'periodieke onthouding' -in combinatie met condooms, op de vruchtbare dagen. Met het idee dus, dat ik niet zo heel 'vruchtbaar' zou zijn, aangezien we voor de 1e heel bewust 18 rondes bezig zijn geweest voor we zwanger waren. Maarja het ging hier dus al na 3 maanden 'fout' . Achja, dit kindje is ontzettend welkom, alleen hadden we, vanwege m'n gezondheid, een jaartje langer willen wachten. Maar blijkbaar was het nu 'tijd' hihi . Maar oke, ik kan je dus niet adviseren verder, ik heb net als jij zo gezocht, maar kon niets vinden wat me prettig leek en waarbij ik het vertrouwen had, dat áls we eenmaal zwanger zouden willen worden, we geen problemen zouden hebben met mijn cyclus...
er zit inderdaad aan elke vorm van anticonseptie wel nadelen.. t enige zonder hormomen is de koperspiraal of de condoom.. ik ben ook lange tijd naar iets opzoek dat zonder al te veel hormonen is en wel veilig maar dat valt best tegen