Sint Janskruid en de pil.

Discussion in 'Anticonceptie' started by Baukje81, Jan 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baukje81

Baukje81 Lid

Dec 29, 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb ook al op internet gezocht, maar krijg daar geen duidelijk antwoord.
    Weet iemand van jullie misschien hoe groot de kans is dat je zwanger wordt als je naast de pil ook st janskruid gebruikt? Als ik internet mag geloven is de kans nihiel, maar in de bijsluiter van de pil staat dat niet.
    Heeft iemand hier ervaring mee, of hier iets over hebben gehoord?
    Zou graag willen weten of ik het gewoon veilig kan gebruiken of dat de kans erg groot is dat je toch zwanger raakt.

Groetjes Baukje.

2. Baukje81

Baukje81 Lid

Dec 29, 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Oja, vergeet er nog wat bij te vragen.
    Als het al invloed op de pil heeft, is de kans dat de pil minder werkt alleen aanwezig als je een doorbraakbloeding heb gehad? Want dan zou het betekenen dat je gewoon kunt vrijen zolang je geen doorbraakbloeding hebt gehad. Zodra je die wel krijgt, dat je dan moet opletten!

Groetjes.

3. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Sint Janskruid en de pil kun je beter niet samen gebruiken als je perse niet zwanger wilt worden. het verminderd de werking. Staat als het goed is in de bijsluiter van je pil en ook bij de drogist zeggen ze dat als het goed is erbij. Ik zou het er dus niet op gokken!

Groetjes,

Isa

4. Baukje81

Baukje81 Lid

Dec 29, 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Hallo,

Allereerst bedankt voor de reactie.
    Ik ben wel op de hoogte van het risico, maar ik vraag me af hoe groot dat risico is en hoe ik merk dat de pil vermindert werkt. Moet je dan persé een doorbraakbloeding krijgen? Het staat namelijk nergens duidelijk beschreven. Alleen maar vaag dat het de werking van de pil kan beïnvloeden. Ik hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben of ooit over hebben gehoord.

Alvast bedankt, groetjes Baukje.

5. Baukje81

Baukje81 Lid

Dec 29, 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Is er dan niemand die mij ervaringen kan vertellen :(
    Echt helemaal niemand?

6. marijke1986

May 24, 2006
    16
    0
    0
    Hoi,

Ook ik kan je de kans dat je zwanger raakt niet vertellen.
    Bij de AH heb je ook thee met st-janskruid, dit heb ik wel eens gedronken. maar ben toen ook niet zwanger geraakt. Denk wel dat je er redelijk wat kans op hebt, anders vermelden ze dit ook niet op theezakjes ed.

Share This Page