Hoi meiden, ik heb sinds september vorig jaar een mirena spiraal... ik ben eigenlijk erg tevreden, op wat pukkeltjes hier en daar na! ik ben niet meer ongesteld en ik heb er geen omkijken naar, heerlijk. alleen nu heb ik sinds een maand of 4 angst en paniekaanvallen soms een tijd niet en dan weer 4 keer op een avond! het uit zich bij mij in erge hyperventilatie. de afgelopen 3 jaar zijn heel moeilijk en stressvol geweest maar het lijkt mij sterk dat dat er nu pas uitkomt... normaal ben ik helemaal niet zo labiel! wat denken jullie komt dit gewoon door de stress of kan de mirena er mee te maken hebben... ik hoor het graag!
Op het spiraaltje na komt het mij erg bekend voor. Heb zelf ook een stresvolle tijd achter de rug en heb moeite met het uiten van gevoelens. Waardoor ik dus ook angstaanvallen kreeg met hyperventileren. Bij mij kwam het ook pas na een half haar echt tot uiting. Dus ik denk dat het door stress komt. Praten helpt bij mij enorm. Elke keer als ik weer in een stresssituatie komt begint het vaak weer en met erover praten gaat het weer weg. Ben zelf ook geen labiel persoon, heb alleen moeite met gevoelens uiten. Een ggzverpleegkundige heeft mij hiermee 2 jaar terug geholpen.
Dankje voor d reactie! Het gekke is dat ik in al die tijd nog nooit het hoofd heb laten hangen zeg maar ben juist een heel nuchter en optimistisch persoon dus ik ken mezelf haast niet meer... van het minste krijg ik het al benauwd bah!
Ja je wordt ook echt een ander persoon tijdens zo'n angstaanval en als je er zveel oo een dag hebt, ben je ook nog bang om en nog een te krijgen. Ik voel me tijdens zon aanval ook leeg, dat je nergens van kunt genieten. Kun je bij iemand terecht? Anders zou ik gewoon contact met de huisarts opnemen. Is niets om je voor te schamen
Daarom gaat mijn mirena eruit! Ik herken mezelf ook niet meer en hyperventilatie aanvallen gehad terwijl er niks aan de hand is... ik ben normaal heel positief en stabiel. Vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn om te bespreken wat dan ik denk een koperspiraal omdat ik geen hormonen meer wil.... succes!