Pil beginnen hoe zit het ook alweer?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Hopsatee, 23 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

ik ben er even uit geweest qua anticonceptie maar wil nu graag weer aan de pil. Vandaag voor het eerst na m'n bevalling ongesteld geworden. Ik kan dan vandaag aan de pil gaan en dan is hij gelijk veilig. Ik wil echter even gewoon door deze menstruatie heen en daarna starten (ik weet dat hij dan de eerste 7 (?) dagen niet veilig is) ik dacht zelf aan volgende week vrijdag of zaterdag. Kan dat gewoon?

(Misschien domme vraag hoor maar ik twijfel ineens zo of dat zomaar kan haha)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja hoor, je kan gewoon beginnen. Zie ook de bijsluiter :)

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. liesjeverliefd

27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Yep, je kunt op het even welk moment beginnen, maar je hebt dan wel minstens nog een week extra anticonceptie nodig. Misschien zelfs langer... staat in de bijsluiter!

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Ik heb nooit risico genomen. Te vaak gehoord dat het in de eerste maand 'mis' ging. Daarom zou ik de hele eerste maand ook condoom gebruiken...

Niveah en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Hopsatee

Yes ik ga gewoon beginnen en dan voorlopig nog even dubbel safe. Wil niet op m'n werk aankomen volgende maand dat m'n volgende verlof alweer gepland staat :p Thanks meiden

exciting vindt dit leuk.
  6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Mij is verteld: eerste dag menstruatie (dan is ie meteen safe) of random maar dan 2wk dubbelsafe doen

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Ernaa

Ernaa Lid

6 okt 2017
    42
    2
    18
    Hmm ik ben ook paar maanden geleden gestopt met de pil, ik zat vreselijk in me fel en voelde mij vreselijk moe, ik slik of gebruik op dit moment niks
    :Dik zit nu uit te zoeken wat want ik wil geen kids meer

8. Ikook

Ikook Niet meer actief

Mag ik vragen wat de reden is dat je niet meteen wilt beginnen? En als je toch pas later wilt beginnen, dan kan je misschien ook je volgende menstruatie afwachten? Ik heb altijd een beter gevoel gehad bij beginnen op eerste dag menstruatie, omdat het veilig is en omdat je cyclus dan een beetje vergelijkbaar blijft (qua stopweek en zo), maar dat is gewoon mentale onzin geloof ik ;)

9. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja je kan beginnen wanneer je wil maar zou dan de eerste maand extra bescherming gebruiken.
    En rare vraag maar waarom een week ofzo nog wachten?

10. Hopsatee

Ja hoor! Ik wil gewoon even een goede eerste menstruatie hebben. Het was mijn eerste menstruatie en hij was een beetje vaag: dag wel, 2 dagen niet, 4 dagen wel. Ik wist dus niet zo goed wat mijn eerste dag was haha. Ik wacht nu op m'n volgende menstruatie en begin dan de eerste dag!

Ikook vindt dit leuk.
  11. Bloempie83

19 jul 2017
    15
    4
    3
    Vrouw
    Je kan op gelijk welk ogenblik beginnen met de pil. Als je niet de eerste dag van je menstruatie begint, dan ben je die maand niet beschermd. Begin je er wel de eerste dag van je menstruatie mee, dan ben je voor deze maand beschermd.

Deel Deze Pagina