ik ben er even uit geweest qua anticonceptie maar wil nu graag weer aan de pil. Vandaag voor het eerst na m'n bevalling ongesteld geworden. Ik kan dan vandaag aan de pil gaan en dan is hij gelijk veilig. Ik wil echter even gewoon door deze menstruatie heen en daarna starten (ik weet dat hij dan de eerste 7 (?) dagen niet veilig is) ik dacht zelf aan volgende week vrijdag of zaterdag. Kan dat gewoon? (Misschien domme vraag hoor maar ik twijfel ineens zo of dat zomaar kan haha)
Yep, je kunt op het even welk moment beginnen, maar je hebt dan wel minstens nog een week extra anticonceptie nodig. Misschien zelfs langer... staat in de bijsluiter!
Ik heb nooit risico genomen. Te vaak gehoord dat het in de eerste maand 'mis' ging. Daarom zou ik de hele eerste maand ook condoom gebruiken...
Yes ik ga gewoon beginnen en dan voorlopig nog even dubbel safe. Wil niet op m'n werk aankomen volgende maand dat m'n volgende verlof alweer gepland staat Thanks meiden
Mij is verteld: eerste dag menstruatie (dan is ie meteen safe) of random maar dan 2wk dubbelsafe doen
Hmm ik ben ook paar maanden geleden gestopt met de pil, ik zat vreselijk in me fel en voelde mij vreselijk moe, ik slik of gebruik op dit moment niks ik zit nu uit te zoeken wat want ik wil geen kids meer
Mag ik vragen wat de reden is dat je niet meteen wilt beginnen? En als je toch pas later wilt beginnen, dan kan je misschien ook je volgende menstruatie afwachten? Ik heb altijd een beter gevoel gehad bij beginnen op eerste dag menstruatie, omdat het veilig is en omdat je cyclus dan een beetje vergelijkbaar blijft (qua stopweek en zo), maar dat is gewoon mentale onzin geloof ik
Ja je kan beginnen wanneer je wil maar zou dan de eerste maand extra bescherming gebruiken. En rare vraag maar waarom een week ofzo nog wachten?
Ja hoor! Ik wil gewoon even een goede eerste menstruatie hebben. Het was mijn eerste menstruatie en hij was een beetje vaag: dag wel, 2 dagen niet, 4 dagen wel. Ik wist dus niet zo goed wat mijn eerste dag was haha. Ik wacht nu op m'n volgende menstruatie en begin dan de eerste dag!
Je kan op gelijk welk ogenblik beginnen met de pil. Als je niet de eerste dag van je menstruatie begint, dan ben je die maand niet beschermd. Begin je er wel de eerste dag van je menstruatie mee, dan ben je voor deze maand beschermd.