vraag over niet goed gebruik van de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door joyce26, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo allemaal,
    ik stel deze vraag voor een vriendin,
    ze is een tijd gestopt geweest met de pil omdat ze een kinderwens had
    maar door omstandigheden is ze vorige maand weer begonnen maar naar mijn idee dus niet goed.

ze heeft dr menstruatie gehad en nadat het over was niet gelijk begonnen met dr pil die is ze pas in de 2de week (week na menstruatie) gaan nemen het is nu 5 dagen na het nemen van de laatste pil maar het enige wat ze heeft is slijm met heel soms iets van lichtrood bloed/en bruin maar vooral veel slijm nou heb ik dus tegen dr gezegt dat ze een test moest doen die heeft ze gisteren gedaan maar is negatief is er dan alsnog een kans dat ze wel zwanger is of moet ze gewoon weer de pil nemen?
    moet er ook bij vermelden dat ze normaal gesproken heel heftig ongesteld is.
    bedankt.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wanneer je de pil in de eerste week vergeet (of in dit geval gewoon niet neemt) dan is de kans groter dat ze vruchtbaar is en dus een eisprong heeft gehad. Ze kan dus heel goed zwanger zijn! Maar ze is al 5 dagen 'overtijd'' (lastig te bepalen met de pil) en toch nega getest, dus waarschijnlijk is ze niet zwanger. Maar je weet het niet he... Ik hoop dat ze in het vervolg verstandiger met de pil omgaat, maar ik denk dat ze zelf ook wel weet dat dit niet zo slim is...

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De pil is de eerste maand sowieso geen anti-conceptie he, dus de eerste maand moet altijd met condoom gevreeen worden...
    Wanneer dat al niet gebeurd is is de kans zeker aanwezig dat ze zwanger is.

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    volgens mij geldt dit alleen voor de eerste week dat je de pil slikt hoor :rolleyes:

Ik ben toen ik voor het eerst aan de pil ging overigens ook niet op mijn eerste cyclusdag begonnen hoor. Als ik het me goed herinner was het op cyclusdag 5. In je stopweek wordt je toch ook ongi? En na een paar daagjes ongi begin je weer aan je nieuwe strip.

Volgens mij kan je vriendin gewoon weer beginnen aan een nieuwe strip. Ze heeft toch gewoon de pil doorgeslikt? De pil heeft vaak invloed op de hoeveelheid bloed ed die je hebt bij je ongi, dus dat er niet zo veel bloedverlies is, zegt niet zo veel. Zoals je lichaam moet ontpillen, moet het volgens mij ook wennen aan de pil.

5. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Ik heb de ene dag vroeg in de ochtend de pil geslikt en de volgende dag laat in de avond.... zit dus zeker 12 uur tussen.... dit was op mijn 'vruchtbaarste' dag... waarop ik ook sex heb gehad met mijn vriend....

nu moet ik vandaag ongi worden maar heb meestal heb ik 2 dagen van te voren al steekjes in mn buik en verlies ik meestal ook wat oud bloed.... Nu helemaal niet... ben bang dat er wat fout gaat :(

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    @suusS; wat voor pil pil slik je en in welke week heb je hem te laat ingenomen? Bij een normale 1 fase pil is dat geen probleem namelijk.

De pil is direct veilig als je hem op de 1e dag van je ongesteldheid inneemt en anders als je hem 7 dagen achtereen hebt geslikt, dus niet een maand hoor.

Deel Deze Pagina