Zwanger ondanks implanon..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Chida, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Dag Dames,

    Ik hoor vaak negatieve meningen over Implanon, vaak gaat het over het plaatsen, tussentijdse bloedingen of het verwijderen ervan. Ik vroeg me af of iemand ook zwanger is geworden ondanks implanon en ondanks dat hij goed zat.....

    Ben benieuwd :)
     
  2. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hmmmm....

    Misschien is het toch niet zo'n "onbetrouwbaar-gruwel-ding" ....
     
  3. maanvrouwtje

    maanvrouwtje Bekend lid

    26 dec 2010
    884
    0
    0
    ik ben er van overtuigd als ie goed zit, dat je niet zwanger kunt worden
     
  4. TwinWendy

    TwinWendy Lid

    27 feb 2011
    66
    0
    0
    Er zijn wat vrouwen zwanger geworden maar die bleken na controle helemaal geen staafje te dragen. De arts had hem niet ingebracht door verkeerd gebruik van de applicator.
     
  5. TwinWendy

    TwinWendy Lid

    27 feb 2011
    66
    0
    0
    Ik heb er al 6 jaar een (dus nu de tweede) en ik ben er erg tevreden van.
     
  6. beebiegirl

    beebiegirl Actief lid

    3 okt 2008
    311
    0
    0
    Ik heb hem ook 6 jaar gehad na het plaatsen van de derde kreeg ik heel erg veel klachten zoals alleen maar bloedverlies ik heb hem dan na 9 maanden weer laten verwijderen. Ik heb geen idee waarom ik de eerste 6 jaar alleen maar vol lof kan spreken over de implanon. En zwanger worden,nee hoor!! Implanon is mits goed geplaatst 1 van de beste anticonceptie middelen.

    De vrouwen die zwanger werden met de Implanon, hij bleek er gewoon weg niet eens in te zitten. Daarom moet je altijd even voelen of hij er in zit en die voel je gewoon zitten en je heb er verder geen last van.
     
  7. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben er tot nu toe ook tevreden over. Ik heb hem nu vanaf januari en bevalt goed moet ik zeggen, iig beter dan de mirena. Het is alleen jammer dat je onzeker wordt gemaakt met verhalen....

    Ik voel het staafje wel gewoon zitten (ik voel wel bijna elke dag :) )
     
  8. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik ben er absoluut tevreden over geweest.

    Wat ik altijd begrepen heb, is dat sommige artsen destijds de implanon DACHTEN ingebracht te hebben, maar dat dit niet zo bleek te zijn. Het staafje is wit, en het 'hoesje' ook, het is weleens voorgekomen dat artsen de implanon zo weggegooid hadden omdat ze het staafje verwarde met het hoesje.

    Als het erin zit, kun je hem ook goed voelen hoor als je eraan zit.

    Ik heb niets te klagen gehad, bij de eerste ronde had ik helemaal geen ongesteldheid, bij de tweede normaal maar wel minimaal, en bij de derde idem,.

    Als ik jou was zou ik hem gewoon nemen, je voelt prima of hij er wel of niet in zit.
     

Deel Deze Pagina