Geen idee, maar het zou wel zo netjes zijn.. gelijke behandeling toch? Tja als je met leugens je huwelijk ingaat, weet niet of dat wel zo verstandig is..
@Jessica24: hoe kan jou man dan voelen of weten dat jij (ook) nog maagd was? Hij had toch geen vergelijkingsmateriaal?
aan de reactie´s van jullie kan ik gelijk merken dat jullie niet weten hoe belangrijk het is om asl maagd het huwelijk ins te gaan in de islam. wat wil je verbannen worden door je ouders, vermoord worden door je broer of echtgenoot als hij merkt dat je geen maagd bent. en niet meer kunnen trouwen of via middelen net als of doen dat je wel maagd bent. In europa is het allemaal makkelijk en vinden de mensen het niet meer belangrijk om maagd het huwelijk door te gaan. Want dat is ouderwets. `je moet toch weten wat je in huis hebt.` Wat een flauwekul zeg. Het is voor een man en vrouw belangrijk om maagd te zijn voor het huwelijk. Het gebeurd dat het niet zo is maar als je je leven zeker wilt zijn wat moet je anders? Natuurlijk moet je man op je woord vertrouwen maar als je man niet zo is wat dan, voor de rest van je leven thuis blijven of vermoord worden of verbannen worden in de islam. Jullie kunnen dat niet begrijpen want jullie zijn niet zo opgegroeid, ik kan het jullie kwalijk nemen want jullie weten niet beter maar probeer eens de positie van de islamitische vrouwen te denken. En het niet bloeden als je wel maagd bent, ook dat komt voor in de islam en je man moet je vertrouwen. Maar dat licht er aan. Je veel met jongens om gaat open kleding draagt en dat soort dingen dan ga je twijfelen. Als je gewoonm een hoofddoek draagd en zuinig bent met je leven dan is het een ander verhaal.
Dat je als maagd het huwelijk in gaat moet je zelf weten. Maar de WETENSCHAP heeft nou eenmaal uitgewezen dat je 9 van de 10 keer niet bloedt. Als jouw man of je vader of je broer jou dan niet kan vertrouwen.... Ik zou zeggen: slacht een kip voordat je gaat sexen, bewaar het bloed ergens in en smeer het uit over je laken.... tadaaa Liegen mag niet, liegen om bestwil dus ook niet.
Als het zo belangrijk is in de Islam om als maagd het huwelijk in te gaan, waarom houden zoveel moslim vrouwen en mannen er zich dan niet aan? En dan zou zo'n pilletje de oplossing zijn? Volgens mij ben je dan niet zo gelovig als je je voor wilt doen..
En wat geeft ouders en/of man dan het recht om die vrouw te mishandelen? Te verbannen? Of erger nog: te vermoorden? Hier kan ik dus absoluut geen begrip voor opbrengen
Ook zoiets belachelijks...Dat is dus waarschijnlijk de reden dat zoveel vrouwen bang zijn om niet te bloeden...
Alsof het dan een excuus is voor mannen om dan de vrouw te mogen mishandelen als ze niet maagd is Wat voor geloof is het dan als een vrouw zo moet leven, sorry kan dat echt niet begrijpen. En inderdaad wat iemand ook schreef als je zo gelovig bent dan volg je toch 100% je geloof en dan heb je zo'n pil niet nodig
Grote flauwekul dat zoiets uitgevonden moet worden net zoals een operatie om het te herstellen. Als je dan zo "braaf" wil lijken voor de buitenwereld dan is het mss maar handiger er ook een te zijn.
Ik snap dat het niet te begrijpen valt voor een niet-moslim zoals ik, als ik mag vragen aan de Moslima's onder ons, wat vinden jullie zelf hiervan? Het is toch hartstikke oneerlijk allemaal dat jullie zoveel moeten offeren? Ik bedoel daarmee dat als je Moslima bent je veel meer regels hebt dan een Moslim en dat vindt ik persoonlijk heel oneerlijk, ik neem aan jullie ook?
nou ja zeg! ik zit dit echt met verbazing te lezen! gebeurd dat echt nog steeds ook hier in nederland? dat vrouwen verbannen, mishandeld of vermoord worden als ze geen maagd zijn? nou ik hou even wijselijk mijn mond, maar er gaat echt van alles door mijn hoofd
de meeste vrouwen bloeden niet eens maar in sommige landen is dit nog steeds een teken van geen maagd meer zijn. dus je moet bloeden en ik kan dan wel begrijpen dat die meiden voor de zekerheid zon pil zouden willen hebben ook al zijn ze nog gewoon maagd. je zou maar niet bloeden in sommige landen is eerwraak heel normaal hoor. het is heel zielig voor die meiden want ja hoe kun je aan een jongen zien of ze nog maagd zijn (inderdaad op het woord geloven) ik hoorde laatst ook ergens op tv dat ze een hechting inbrengen bij een meisje dat geen maagd meer is om toch te bloeden tijden huwelijksnacht zodat ze maagd lijken (dan scheurt het zeg maar licht open daar binnen). dit vind ik zieken dan z'n pil nemen. heel streng gelovige meiden zullen dit niet nodig hebben want die zullen wel maagd blijven maar bloei je dan ook tijdens je huwelijksnacht? waarschijnlijk niet en ja dan zul je verstoten worden door je familie of in somige landen erger (eerwraak) laatst op tv ook een documantere meisje was verkracht door neef en toen vader er achter kwam werd ze onthoofd want ja ze was geen maagd meer en die jonge daar werd niet naar omgekeke, ook zo kun je je maagde vlies verliezen en voor die meiden is z'n pil een godgeschenk
Dan was hij dus geen maagd?¿ Want hij wist het verschil te voelen tussen een maagd en niet maagd?¿ Ja sorry maar vind bepaalde geloven zo hypocriet.
Waar is eerwraak dan in godsnaam weer goed voor? Gaat dat boven de liefde van je eigen gezin/familie? Is iedereen dan zo schijnheilig? Tuurlijk leven die mensen de Koran na, niks mis mee, maar ik vind hem wel een beetje tja... hoe zeg ik dat zonder kwetsend over te komen... Ik vind best dat sommige 'regels' achterwege gelaten mogen worden en wat meer van deze tijd mogen zijn!