Tja was het voor die meisjes maar zo simpel om niet met zo een man te trouwens. Helaas komt in de Islamitische landen zoals Marokko Saoudie Arabie en Iran etc gearangeerde huwelijken nog veel voor ( Turkije ook wel maar minder) Deze meisjes hebben simpel weg niet te kiezen. Het is sneu voor deze meisjes maar in dit soort landen zijn vrouwen gewoon niks en hebben ze te luisteren naar mannen en hun familie (dus trouwen met wie hun zeggen dat moet) En ja deze mensen houden zich vast aan hun gewoontes ongeacht waar ze wonen. Heel erg dat er nog steeds zo wordt gedacht door mensen maar ik vindt dat zo een pil wel het leven van een meisje beter kan beschermen. Zulke meisjes vinden het echt niet leuk om zo te moeten leven, maar ja wat kunnen ze doen?
Even voor de duidelijkheid : de Koran keurt moorden niet goed hoor ook geen eerwraak. Staat ook nergens zo vermeld in de Koran. Dit wordt gedaan door mensen die ziek zijn in hun hoofd. Welke normaal denkend persoon vermoord zijn eigen kind omdat het geen maagd is? Dit is gewoon door mensen zelf verzonnen en zo ontstaan.
Dus wel, hij had al een paar vriendinnetjes gehad. De mannen nemen het niet zo nauw met de maagdelijkheid, maar willen wel een vrouw die maagd is Erg hypocriet indd De mannen ''moeten'' eigelijk ook als maagd het huwelijk in maar ja.... Daarom is het zo dubbel, als vrouwen het doen worden ze gelijk als hoer gezien.
En daar gaat de 'gelijkwaardigheid'... Ik ben blij dat je zelf ook zegt dat het hypocriet is, maar wees nou eerlijk: dit gaat toch nergens over? Mannen moeten officieel ook maagd het huwelijk in, zijn dit vaak niet, maar ooooooohwee als de vrouw niet bloedt (wel of geen maagd achterwege gelaten) Kom op zeg! Ze zouden zichzelf een flinke stoot aan hun bekkie moeten verkopen ipv hun vrouw.
Maar dat is toch allang duidelijk, dat moslim mannen zich er niet aan houden (wellicht een enkeling) maar die moeten zich verantwoorden voor Allah.... Maar vind die pil toch een uitkomst voor meiden en vrouwen.
WHAHAHAHA! Sorry hoor maar klinkt als iets uit het jaar 0. Die vrouwen worden niet onderdrukt, maar laten zich onderdrukken! Waarom komen die vrouwen niet massaal in opstand? En hier in nederland moeten ze al helemaal niet meedoen aan die onzin zeg, straks moeten we weer allemaal met een ketting in de keuken.
laat ze die mannen ook maar verbannen en uitmoorden dan, als er toch zo min over vrouwen word gedacht die geen maagd meer zijn, jemig he, laatst nog een film gezien, kicks geloof ik, en daar zat ik me al op te winden over al die verschillen tussen de mannen en vrouwen, vind het echt niet kunnen en onrechtvaardig, vind dat die pil er niet moet komen!
Als een vrouw perse moet bloeden omdat ze bang is anders verstoten, vermoord oid wordt dan denk ik dat er iets mis is met dat gedeelte van de cultuur. Ik denk dat ze dan beter investeren in die toch zwaar achterhaalde denkbeelden te veranderen dan zo'n pil te ontwikkellen.
Dat moet je niet aan mij vragen Ben het volkomen met je eens Anabella, zo gaat het altijd, wij zijn hoeren maar de mannen zijn echt binken Zie het helemaal voor me streepjes nee zonder dolle snap ook niet dat ze niet in opstand komen!
Het wordt helemaal niet door een meerderheid van de Moslims nageleefd dit is maar een bepaalde groep (extremen) Moslims. En overigens niet alleen Moslims hoor, ook Christenen horen als Maagd het huwelijk in te gaan. In bepaalde delen in Afrika moeten vrouwen ook maagd blijven anders zijn ze niks waard. Heel hypocriet en gelukkig zijn de meeste er het er ook over eens dat het niet normaal is en van deze tijd.
Zowel de mensen die het vragen, als de mensen die het beantwoorden, kunnen maar geen onderscheid maken tussen geloof en cultuur.. Maagd het huwelijk ingaan is een geloofskwestie. Ik weet niet of het in zoveel woorden in de Koran staat, maar ik heb geleerd dat het geloof dit voor heeft geschreven zodat je huwelijk een reine basis heeft en je als man en vrouw op gelijke voet begint. De Islam schrijft voor dat je lichaam alleen voor je levenspartner bestemd is. Al die andere bullshit met gezeik over maagdenviezen en bloeden en moordpartijen eromheen is allemaal cultuur! Ik kan me overigens niet voorstellen dat je gebruik zou maken van zo'n pil. Ik ben niet maagd het huwelijk ingegaan, maar ik ben wel ontmaagd door mijn huidige man. Ook bij mij was er geen bloed te bespeuren, maar mijn man heeft er geen moment moeilijk over gedaan. Waarom zou hij? Hij houdt van me, hij vertrouwt me, en hij gelooft dat hij mijn eerste is. Ik heb hem wel gevraagd of het hem wat uit had gemaakt als hij niet mijn eerste was geweest. Hij had wel jammer gevonden zei hij, maar daardoor zou hij me niet aan de kant zetten, want hij houdt niet van maagdenvlies maar van mij. Niet alleen aan het bloed, maar aan nog zoveel andere dingen kan een man merken dat hij je eerste is (voor zover dat belangrijk is natuurlijk).
Ja maar Ozgul...dat wij het onderscheid niet kunnen maken is ergens wel logisch. Het is immers niet ons geloof en cultuur. Maar moslims kunnen het onderscheid zelf dan ook niet maken, als dat bloeden/eerwraak niet met het geloof te maken heeft. Of zie ik het nu verkeerd?
Ja, je hebt gelijk, de mensen die er niet inzitten kunnen het ook niet weten. Ik kan er alleen niet tegen dat er nog steeds Moslims zijn die overal "ja dat hoort bij ons geloof" zeggen, terwijl het bij de cultuur van dat land hoort! Dan gaan al mijn haren overeind staan...