stom ziekenhuis

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lucky, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik zou bij de ha een mirena spiraal laten plaatsen, ik dat ding opgehaald bij de apotheek, lukte het niet. De mirena is niet uit de verpakking geweest en ik kreeg een afspraak voor de gynaecoloog. Ik belde het zh op en vertelde dat ik het spriaal zelf heb, nou, daar doen ze dus niks mee. Breng hem maar terug naar de apotheek. Ik vertelde het mijn ha en die vond dit belachelijk, dus ik bel mijn zorgverzekering op en die zeggen doodleuk: dat is standaard, dus daar gaat mijn eigenrisico. Zo, dat moest ik even kwijt, dat is toch zonde van het geld:x:x:x groetjes lucky.

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    idd erg belagelijk
    ik zou effe je ha bellen en terug gaan naar de apotheker ik wil me geld terug jullie inFormeren mij verkeerd

was dat een duur ding ?

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij je ha en apotheek hebben ze je niet goed voorgelicht. Daar zou ik mijn beklach doen. Het is nou eenmaal beleid dat alle ongebruikte medicatie wordt vernietigd, ze kunnen immers nooit achterhalen of er iets mee gebeurd is.

Toen ik mijn spiraal kreeg had ik nog een aantal doosjes van de pil over, mooi niet dat ik het verschil terug kreeg.

Van het ziekenhuis kan ik begrijpen dat ze geen risico's nemen met het plaatsen. Stel dat er tijdens transport een gaatje in de verpakking komt, ben je verder van huis als ze hem plaatsen en er komt een infectie bij omdat het spiraaltje niet steriel meer was.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij de nacontrole van de zwangerschap had ik al met de gyn besproken dat ik een Mirena wilde laten plaatsen. Die zei direct al dat ze die in 't ziekenhuis op voorraad hadden, en ik die niet zelf hoefde te halen. Wilde 't sowieso niet doen bij de HA, heb meer vertrouwen in de gyn.

Zou toch bij de HA of apotheek beklag doen hoor, want zo'n ding kost wat, 150 euro ofzo?

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    wat raar, ik moest 'm zelf halen ,zou 'm eerst door de ha laten plaatsen en die deed het bij navraag niet.
    Ik heb ;m zelf opgehaald bij de apotheek en de de gynacoloog heeft hem geplaatst.
    Je ziet toch dat er een gaatje in zit.

Typisch staaltje bureaucratie dus waardoor er weer een boel geld door de afvoer wordt gespoeld.
    ( dat ie niet meer terug kan naar de apotheek is een ander verhaal vind ik)

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Dat is inderdaad flink balen!!

4 suggesties:
    -misschien wil iemand op dit forum hem van je overnemen voor een leuk prijsje :)
    -anders 5 jaar bewaren...
    -of kun je hem niet bij een andere huisarts laten plaatsen
    -probeer een ander ziekenhuis

De apotheek heeft niets verkeerd gedaan. Als je hem bij een huisarts plaatst moet je hem altijd van te voren halen. Toen ik in het ziekenhuis werkte hoefde patienten hem nooit zelf te halen. Toen ik echter in een ander ziekenhuis een spiraal liet plaatsen, moest ik hem wel zelf van te voren halen bij de apotheek op recept.

Succes! Ben beniewd naar je reactie!

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en ik weet waarom
    mijn nichtje is gynocoloog
    het is heel erg maar nu verdienen hun op de mirena
    mirena word niet voor niets aanbevoelen
    omdat ze er een premie van krijgen

net zoiets als verloskunde en thuisbevallingen

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar hoezo kon het niet geplaatst worden lukte het niet
    het lukt toch alleenniet als je iets geprobeert hebt?
    of zie ik iets over het hoofd heen

9. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    De huisarts kreeg het niet voor elkaar, hij was bang dat als hij iets te hard duwde hij door mijn baarmoeder kon gaan? Het spiraal is maar goed tot mei 2013.

10. Polletjepiek

Mei 2013? Een Mirenaspiraal kan tot 5 jaar blijven zitten, hoe kan het dan dat ie maar goed is tot 2013?

11. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Hij dient geplaatst te zijn voor mei 2013.

12. Polletjepiek

Oh, op zo'n manier.

13. Polletjepiek

Oh, op zo'n manier.

Ze gooien alles weg hoor;) wat terug gebracht wordt, ook al zit het nog in de originele verpakking. Da's idd wel veel verspilling van materiaal/middelen en geld. En maar afvragen waarom die zorg toch zo duur is;);)

Kijk dat er zorgvuldig met medicijnen ed omgegaan moet worden is te begrijpen, maar er is toch wel een andere manier die minder geld kost.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb ook zoiets gehad, maar dan met de pil. Ik wilde 1 strip hebben omdat ik na mijn controle echo voor mijn sterilisatie kan stoppen. Maar de strips komen dus alleen in pakjes van 3... Moest ze dus alle 3 afnemen want ze konden het pakje ook niet openmaken en 2 strips houden...

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    lucky, wat een vreemd verhaal. Hoe kan je huisarts nou bang zijn dat ie m er door duwt als ie niet eens uit de verpakking is geweest?
    Was het niet diep genoeg met het "peilstokje" ofzo?

16. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
  17. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik weet alleen dat hij met de eendebek bezig was en toen zei hij op een gegeven moment, ik kom er gewoon niet in? Verder weet ik het ook niet, maar hij wilde geen risico nemen, ik had liever gehad dat hij er nu in zat maar ik begrijp dat hij voorzichtig is.

Deel Deze Pagina