bovendien... dan moet je dat op de andere topics zetten en niet op deze, want wat je hier plaatst gaat gewoon nergens over, want ik wordt aangevallen over het feit dat jullie mij verkeerd begrepen hebben, dus ik leg dat even heel goed uit. Wat ik je wel kan vertellen dat we verschrikkelijk offtopic gaan en dat het hier niet over mij gaat maar over de vriendin van de TS, wat ik me trouwens afvraag: Hoe het nou met haar gaat Cyntje? en wat ze nou precies gaat doen..
als je 30 bent je tenminste wel meer ervaring maar dat terzijde... ik heb niks tegen meisjes die jong zijn en al aan kinderen willen beginnen maar dan moet je je als je dan zo volwassen bent je ook zo gedragen en ook je zaakjes op orde hebben zoals huis inkomen dat soort dingetjes, en dat heb jij nog niet en dan vind ik het dom als mensen op basis van nika aan kinderen willen beginnen....je weet niet wat je je op je hals haalt... jij wilt mensen helpen met je advies en je mening, maar zelf neem je niks van anderen aan..
O nee, dat doe ik niet..? Wat jij wilt meisje, ik luister naar niemand. Ik ga hier niet over in discussie en weiger nog offtopic te gaan met jou. Ik weet hoe het hier verloopt , en alleen ik en mijn omgeving kan hier over oordelen. Jij kan niet eens op hand van mijn beschrijvingen en verhalen beoordelen of ik wel of niet toe ben aan kinderen, wat ik je wel kan vertellen: Ja ik kan soms stomme dingen posten en ja ik ben niet goed in uit leggen, maar wat ik wel weet dat ik een hoop berekeningen heb gedaan met iemand die een moeder is van drie kinderen en dat wij dat dus wel kunnen redden. Ik neem daarin tegen heel veel advies aan, maar het blijft nog steeds mijn keuze wat ik met dat advies doe dat zijn 2 verschillende dingen trouwens. Maar ja, laten we maar hopen dat Cyntje dadelijk een keer online komt, en dat ze misschien wat meer weet wat haar vriendin gaat doen. En of we misschien nog wat advies moeten geven of jou en haar hier in kunnen steunen. Cyntje weet die vriendin van jou eigenlijk wel dat je hier een topic hebt geplaatst?
@Linda, sluit me bij jou aan hoor. Ben me ook flink aan het ergeren aan sommige reacties. @Michelle, wordt eerst maar volwassen en doe eerst een flinke dosis levenservaring op en kom dan anderen advies geven. @Cyntje, heeft je vriendin nog weer getest?
Hallo Cyntje, ik wou even zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat jij je vriendin probeert te helpen, wat natuurlijk logisch is aangezien je haar vriendin bent. Maar als ze 1 licht positieve test hebt kun je eventueel er nog 1 laten doen. Als die duidelijk positief aangeeft kun je haar misschien naar de huisarts laten gaan en eventueel natuurlijk ook mee gaan. En je kan haar ten alle tijden het advies geven dat ze het haar huidige vriend/ vader wel verteld dat ze zwanger is. Zodat jij of hij wel mee gaat ter ondersteuning, want als ze het nu al moeilijk is dan zal ze het denk ik nog wel moeilijker er mee krijgen. Probeer haar maar wat advies te geven dan komt het denk ik en dat hoop ik ook allemaal wel goed. Succes ermee! @ Red88: Volgens mij, als jij de goede informatie hebt en dit klopt ook allemaal en je geeft vervolgens iemand advies hé... Naar mijn weten of je nou al ''volwassen'' bent met heel weinig levenservaring maar wel het één en het ander ervan af weet dan kan ze dus wel in 1 keer goed advies geven? Kun je dat mij eventjes uitleggen... want naar mijn weten hebben ook ''volwassenen'' niet altijd de nodige levenservaring om goed advies te geven.' Ik val je niet aan he!? Ik snap je redenatie gewoon niet helemaal. Groetjes Chocoladekoekje
@Chocoladekoekje, ga er in pb wel even op in. 't Is hier beetje offtopic. Je hebt gelijk, volwassenheid hoeft niet per definitie te staan voor levenservaring. Zal er hier niet teveel meer over zeggen maar Michelle kan mij meer vertellen, maar niet dat zij toe is aan een kindje. En je meeste adviezen zullen wel kloppen alleen je zegt ook dingen die je eerst beter zelf kunt ervaren en niet voor anderen kunt invullen.
Dat slaat helemaal nergens op. Ik ben ook pas 18, was 17 toen ik zwanger raakte, maar ik krijg op dit forum juist alleen maar respect en positieve reacties. Dat heeft dus niets met leeftijd te maken, maar met hoe je je gedraagt. De manier waarop je over 'het weg laten halen' sprak was gewoon heel erg dom. Dat kun je ook gewoon toegeven, in plaats van er constant tegenin te gaan en maar blijven zeuren over 'dat je niet geaccepteerd wordt om je leeftijd'. En als je zelf niet vindt dat het een stomme opmerking was, dan is al het commentaar wat er inmiddels in dit topic gegeven is dus waar @Cyntje; het is nu een paar dagen later.. Hoe gaat het nu met je vriendin?
precies shadixx jij slaat de spijker op zijn kop! het is niet zo dat iedereen haar aanvalt omdat ze 17 is maar om de opmerkingen die ze plaats in verschillende forums...maar ja nu echt ff ontopic.. @Cyntje al wat van je vriendin gehoord? hoe is het nu met r?
Cyntje heeft het volgens mij echt druk aangezien ze nu echt al een tijdje niet meer gereageerd heeft, 2 dagen volgens mij zowieso niet meer.. gister en vandaag dan zover ik weet. Maar goed, ben toch erg nieuwschierig. @ Shadixxx: Je hebt volkomen gelijk wat mij betreft met het manier van brengen. Maar ja niet iedereen is daar zo goed in hé . Maar ja, misschien een tip voor Michelle dat ze eerst het bericht 10 keer overleest voordat ze hem daadwerkelijk plaatst. Maar ja, ze brengt het wel heel ''bot'' maar ik weet dat ze het zo niet bedoeld. Snap je? Ze brengt het volgens mij alleen ontzettend fout. Maar ja ik ken Michelle persoonlijk niet dus daar kan ik ook niet echt een goed oordeel over geven.
Dat snap ik wel, maar dat kan ze ook toegeven, in plaats van er zo tegenin te gaan, zoals ik hierboven al zei 10 keer overlezen is inderdaad handig Eerst denken, dan pas doen
Sorry dames!!!!! Oh ik schaam me kapot maar was ook even druk met me eigen stomme rottesten Maar met mijn vriendin gaat het nu alweer wat beter. Ze heeft nog een aantal testen gedaan omdat het het niet kon en wilde geloven maar die waren allemaal hartstikke posi. Ze heeft het haar (inmiddels ex) vriend verteld en die wilde er totaal niks over weten...(dat is ook echt een L*L!!! maarja) zij zit nu zelf na te denken wat ze gaat doen, want ze is een beetje dubbelstrijdig...de ene dag wil ze het houden en de andere dag niet dus ik heb haar gezegd dat ze alles even op een rijtje moet zetten met de voor en eventuele nadelen. trouwens wat een woorden wisselingen zijn hier geweest...waarschijnlijk zit Michelle trouwens nu onder de naam Chocoladekoekje (dat ontdek ik nu pas op andere forums....) Maar laten we haar lekker niet meer gaan aanvallen en dr met rust laten gebruik jullie energie lekker ergens anders voor (dit is totaal NIET verkeerd bedoeld hoor!!!!!)
Cyntje, moeilijk hoor voor je vriendin. Het lijkt me heel verwarrend voor haar... Uiteindelijk zal ze die beslissing niet alleen met haar hoofd, maar ook met haar hart moeten nemen, denk ik tenminste. Sterkte voor haar!! (en fijn voor haar dat je d'r zo steunt, een goede vriendin kan ze nu wel gebruiken.) Is het met je eigen testen niet goed? Lijkt me voor jou ook lastig.. als ik het goed begrijp probeer jij zwanger te worden maar ben je het nog niet, terwijl zij het eigenlijk niet wil en het wel is. Sterkte hoor!
@Bri: dat moet ze ook. Ik probeer dr natuurlijk zoveel mogelijk te helpen maar dat is soms ook wel lastig...de keuze moet ze zelf maken en ik hoop dat ze de goede neemt zodat ze geen spijt gaat krijgen. Maar ik heb ook wel hulp van de dames hier zonder jullie zou ik het ook niet zo kunnen doen dus daar ben ik echt HEEL blij mee Maar ik zelf zou heel graag zwanger willen worden (misschien zelfs te graag) maar ik ben nu al vanaf eind juli bezig met testen en krijg iedere keer van die vage streepjes (staan ook in me album). Of het nou indrooglijntjes zijn of niet betwijfel ik ook maar ik heb nu een bloedtest gedaan en over 5 dagen hoor ik de uitslag dus ben benieuwd. Maar vanmiddag ga ik nog 1 test doen denk ik
Wat naar allemaal.. Ik hoop dat je vriendin de juiste keuze maakt.. Het is allemaal enorm zwaar, maar zo'n kleintje is het allemaal waard. En jeetje, zo lang nog wachten! Wat zal jij stressen nu zeg Michelle zit hier nu inderdaad onder 'Chocoladekoekje'
Nou ik ben er klaar mee! vandaag nog 3 testen gedaan en deze waren alle 3 zo nega als het maar kan dus de uitslag van me bloedtest zal ook wel nega zijn wat een tegenvaller zeg ik kan er gewoon niet over uit ik ga me er nu niet meer op concentreren ben er echt klaar mee. En al die stomme valse posi testen gggrrr....