Last van ruggeprik ver na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mariya, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo,

Zijn er dames die iets aan de ruggeprik hebben over gehouden? Zoals rugpijn, pijn in de benen ver na de bevalling? Ik ben nu ruim 6 weken geleden bevallen en heb enorm veel pijn in mijn benen en ook veel last van rugpijn.

Herkent iemand dit?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee ik heb daar geen last van gehad.
    Als je het niet vertrouwd zou ik toch even bellen met de huisarts.

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Een week of 5 na de bevalling heb ik ook flink last gehad van mijn rug, maar omdat ik slijtage in mijn rug heb wijt ik het daar aan. Wel heb ik 's avonds nog steeds erg pijnlijke benen, maar omdat ik nog steeds veel vocht vasthoud ga ik er eigenlijk vanuit dat het daar vandaan komt en niet van de ruggeprik die ik heb gehad. Maar zeker weten doe ik het dus niet. Zou inderdaad de huisarts bellen als je het niet vertrouwt.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik heb die pijn na beide bevallingen gehad, ook beiden ruggenprik gehad, maar ik heb die link nooit gelegd. Ben naar de huisarts geweest die me doorstuurde naar een reumatoloog en die constateerde fybromyalgie. Die diagnose voelde totaal niet goed. Na een maand of 9 was het over, maar bij de volgende zwangerschap begon het weer.

Volgens mij heeft het alles te maken met het bekken. Andere stand van je bekken en nog flexibele banden enz, waardoor de stand anders is en je pijn in je benen krijg. Als dat het is gaat het hoogstwaarschijnlijk na verloop van tijd over, als je bekken weer helemaal de oude is.

Maar misschien komt het bij jou (en misschien ook wel bij mij) door de ruggenprik. Mijn huisarts zei dat dat niet kon.....maar ja die weten ook niet alles natuurlijk! Hier ging dat dus over na de eerste bevalling met een maand of 9-10. Na de tweede bevalling was de pijn na een maand of 3,5 wel zo goed als weg.....

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb tot een jaar (!!) na de bevalling met ruggeprik last gehad van een dood gevoel in mijn rechter bovenbeen.
    Gelukkig geen pijn, maar dat stuk van mijn been was ook veel warmer.
    Super freaky, maar volgens de gyn kon het geen kwaad. Nu is het ook over.

Maar als het zoveel pijn doet, lijkt me dat niet gezond. Wat zegt de HA hiervan?

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    hoi,

Nou ik heb geen last van mn rug maar tot aan mn stuitje en een gedeelte van mn billen heb ik een verdoofd gevoel.
    Het is alsof je lang heb gezeten en het slaapt (net zoals je dat bij je benen of armen kan hebben als je er lang heb opgezeten)
    Is dat bij iemand ook herkenbar?
    Het is echt na mn keizersnede van 3 weken geleden dat ik er last van heb.
    Dacht eerst dat het in het ziekenhuis aan t bed lag dat gevoel aan mn stuitje maar heb het nu nog steeds..?

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hier ook een ruggeprik gehad, maar geen last van complicaties achteraf..

Ik heb wel zo'n 2 weken na mijn bevalling last gehad van een soort van 'spierpijn gevoel' in mijn rug, maar ik had meer het gevoel dat dit van de spanningen was van het bevallen zelf (vooral het persen, als je ziet wat je daar voor kracht bij gebruikt. Ik had 4 dagen enorme last van spierpijn in mijn armen van het vasthouden van de knieholtes bij het persen 8)). Verder eigenlijk geen last meer van iets nu....

Zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en bellen. Al sluit je het alleen maar uit, ben jij toch weer wat gerust gesteld, toch? Sterkte meid.

8. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik heb ook een ruggeprik gehad en last van rug bekken en benen. Had die link eigenlijk nooit gelegd. Bij mij is het wel zo dat waar de prik heeft gezeten als ik daar op duw dan voelt het beurs. Blijft een gevoelig plekje. Kan zelfs pijnlijk zijn als je er gewoon over heen wrijft. Maar ook weer niet altijd. Beetje vreemd

9. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb ook een ruggenprik gehad maar echt compleet 0,0 klachten gehad. Dus niet normaal.

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier ook verplicht ruggeprik gehad ivm epileptie

de eerste keer hebben ze 'mis' geprikt (gaat toch een beetje op gok)

2 keer dachten ze goed te zitten en halverwege de bevalling was dat ook mis

ze hebben daarna t infuus dingetje wat terug getrokken en direct extra pijnstilling toegedient

wat ook niet werkte
    en toen ze hm eruit wilde halen en nieuwe wilde prikken had ik al volledige ontsluiting

dus die had ik niet meer nodig
    ---------------------------------

heb nu sinds die tijd een doof gevoel aan de rechtse kant van mn rechter bovenbeen
    daar waar ze geprikt hebben voelt het bont en blauw ondanks dat er alleen naaldenprikjes zijn te zien
    en met rug buigen (bv naar achter gaan hangen) AUW
    en last van stuitje
    ben benieuwd hoelang het duurt voordat het weg is:(

Deel Deze Pagina