haalloooooooooo ik loop al een tijdje te hanissen met mn gezondheid, heb 2 maanden geleden bloed laten prikken bij de huisarts maar daar kwam (toen) niks uit... Ongeveer 4 maanden na mijn bevalling kreeg ik heel erg haaruitval, wat nu nog steeds niet gestopt is.... krijg hele inhammen aan devoorkant (als ik mn haar los draag zie je het gelukkig nog niet) Mijn eetlust is compleet weg, ik snoep zelfs nog amper... avond eten 4 happen en ik word misselijk en hoef echt niet meer.... ik kan zo een hele dag niks eten, moet mezelf echt er toe zetten... heb vandaag ook echt met veel moeite 2 broodjes naar binnen gewerkt. ik ben enorm afgevallen,... was aan het einde van mn zwangerschap 17 kilo aangekomen... woog voor mn zwangerschap 58,5 nu nog maar 57,5 ben enorm moe af en toe (maar sam heeft net 2 tandjes gekregen dus weet nou niet goed of ik daar moe van ben, doordat hij af en toe wakker is snachts) en op mn armen en benen zitten heeeleeboel pukkeltjes, (dokter zei ontstoken haarzakjes, en heb betadine scrub meegkregen maar helpt helemaal niks) ik snap er gewoon NIKS meer van, ik probeer van alles maar het gaat gewoon niet beter...dus ik vroeg me af of er mensen zijn die mijn verhaal herkennen, of dit ook hebben gehad, of mensen die iets hebben waar dit op lijkt... word er zooooo onzeker van...... voel me verschrikkelijk lelijk op dit moment wan zit helemaal onder de pukkeltjes enzo BAH sorry ik moest dit echtt zooooooooooooo even kwijt :x:x:x
Nou niet precies hetzelfde maar voel me ook niet goed. Ben extreem moe(al jaren hoor) Had idd Extreme haaruitval word nu wat beter. Maar dat was voor mijn zwangerschap ook al en had zelfs hele kale plekken op mijn hoofd. Afvallen helaas niet. Ben in mijn zwangerschap meer als 35 kilo aangekomen en nu zo'n 22 kwijt. Voorheen 58 kilo en nu ga ik maar niet op een weegschaal staan. Ben vaak lusteloos, heb veel hoofdpijn en noem maar op. Maar goed ga al jaren met klachten naar de HA maar niks te vinden. Toch maar verwijzing naar internist gehad. Die prikte mijn bloed en tadaa ijzer tekort. Geen bloedarmoede maar echt een ijzer tekort. Voor 2 maanden ijzer tabletten mee gekregen en dan volgende week prikken om te kijken of mijn lichaam het ijzer wel opneemt. Nou ben nog steeds moe en lusteloos. Komen meer klachten bij dus hij gaat maar goed graven wat er nou toch aan de hand is. Word er gek van.
Klinkt voor mij toch als ontzwangeren. De 1 heeft er nou eenmaal meer last van en vind het vervelender dan de ander. Ik heb me sinds ik kids heb nooit meer zo gevoeld als ik voor ik zwanger werd. Mn huid bijv. is blijvend veranderd.
, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben... missschien is het inderdaad ook wel het ontzwangeren, maar je gaat zo twijfelen he, of je niet iets hebt haha maar vind het zo raar dat ik echt geen trek meer heb, zelfs als we patat halen eet ik een half bakje en mn kaassoufflet schuif ik altijd door naar mn vriend, krijg het er gewoon niet in.... hoort dat ook bij ontzwangeren dan?
Hmm zou het eigenlijk niet weten. Maar bij mij is het niet echt ontzwangeren natuurlijk. Ik loop al jaren met deze klachten. Tenzij is misschien al jaren schijnzwanger was en dan al jaren aan het schijn ontzwangeren ben haha Nee even serieus, ik heb zeker wel klachten over gehouden aan mijn zwangerschap maar dan is het meer bekkenklachten enzo en ja vaak misselijk eigenlijk. En niet te spreken over mijn ruptuur. Heb een subtotale ruptuur en dat voel ik nog altijd:x Maar ja ik hoop eigenlijk dat dat nog over gaat.
hai Ik herken het ook wel, al is het met andere klachten zoals diarree (komt en gaat, niks te vinden), maar las het komt raak ik niet eens aan de wc afvallen en bijkomen erg wisselend ene dag geen honger, de andere totaal uitgehongerd slecht slapen en nachtmerries pfffffff
Jij bent toch degene die laatst een topic opende omdat ze het zo zwaar vond om haar werk te doen, het hele huishouden, de administratie van de winkel en ook nog full time moeder te zijn en daarbij ook nog eens een man had die stiekem vond dat ze de hele dag 'lekker vrij' was en dit een legitieme reden vond om dan 's avonds maar geen hand uit te steken, omdat hij de tenslotte wel de hele dag had gewerkt? Denk dat een en ander nogal met elkaar te maken heeft? Vermoeid zijn en haaruitval hebben dat herkent bijna iedereen wel, maar je klinkt heel erg alsof je op je tandvlees loopt meid. En dat je roofbouw op je eigen lijf aan het plegen bent omdat je gewoon doodmoe bent en maar door blijft lopen terwijl er heel veel taken op jou terecht komen terwijl je eigenlijk nog gewoon herstellende bent van het krijgen van een kind enzo. Lijkt mij. Weekje er tussenuit samen misschien een optie?
@valhalla ja dat was ik inderdaad! sam slaapt gelukkig weer iets beter door snachts, dus opzich gaat dat wel goed. ben nog wel moe af en toe maar gaat wel iets beter. wordt alleen gek van die haaruitval en die bultjes overal. voel me af en toe ook wel oververmoeid, maar je kan er zo weinig aan doen met een baby. mijn moeder woont in friesland, en de moeder van mn vriend past al elke zaterdag op als we moeten werken. en die is ook al 63 dus ik wil eigelijk niet van haar vragen dat zei m overneemt als hij snachts zo lastig is. ik probeer nu gewoon af en toe smiddags te slapen... en hij ligt nu nog te slapen, en morgen mag ik uitslapen YEAHHHHH een week weg gaat voorlopig echt niet lukken... we hebben een winkel en de drukste tijden komen er aan nu lief dat je zo meedenkt! liefs muis