Touwtjes Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door YellowButterfly, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik voel ze al heel snel zitten en ze zijn niet echt knuffelzacht ;) - kan mijn man zich niet enorm bezeren zo :$

Ik heb hem maandag laten plaatsen en vandaag een echo gehad, hij zit dus goed. Verder eigenlijk weinig last gelukkig. Maar ik vind die touwtjes zo aanwezig, wat zijn jullie ervaringen?

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi Odess,

Ik heb in totaal 7 jaar de Mirena gehad, 2 weken terug heb ik deze laten verwijderen ivm onze kinderwens.
    Mijn eerste spiraal kon ik voelen wanneer ik bijvoorbeeld op het toilet zat of gehurkt, maar moest behoorlijk diep voelen. Dit controleerde ik zo af en toe. Ik heb mijn man nooit gehoord dat hij er wat van gevoeld heeft en uh.....hij is toch best groot geschapen :D
    Bij mijn laatste spiraal kon ik de draadjes helemaal niet voelen, ben zelfs 2 keer terug gegaan om te laten checken of ie er nog wel zat :). Bij het verwijderen moest de arts dan ook even opzoek naar de draadjes.
    Zolang manlief niet klaagt, kan het geen kwaad denk, anders vragen de arts de draadjes wat in te korten.

Liefs

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb een paar maanden geleden een spiraaltje laten plaatsen. En ook ik kan de touwtjes goed voelen, want de gyn heeft ze juist extra lang gelaten. Hierdoor heeft de man minder last van de draadjes vertelde hij mij. Als ik er last van had dan wou hij ze wel kort knippen, maar dan zou hij wel lastiger te verwijderen zijn werd mij verteld. En dat de draadjes eerst nog stug en hard zijn, dat klopt, naar verloop van tijd worden ze wat zachter. Het duurt even voordat de touwtjes een plaatsje hebben gevonden werd mij ook verteld, maar meestal krullen ze op en heb je er geen last meer van.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Oke, super dan wacht ik even rustig af :) Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina