Na hoelang werd jij zwanger na het stoppen met Microgynon 30 pil ? Natuurlijk het is geluk hebben en afwachten.. maar ben toch benieuwd naar andere microgynon 30 gebruiksters en hun de tijd van zwanger raken, of hoe lang zijn jullie al bezig na het stoppen met m.30 ?
Ik heb 10 jaar Microgynon 30 geslikt, van mij 16e tot mij 26e. Toen ik hiermee stopte was ik in de 1e ronde zwanger... van een tweeling!
Ik heb 19 jaar de pil af en aan geslikt (eerst microgynon 30 later een zwaardere pil). Het heeft 11 maanden geduurd (maar we waren beide ook al boven de 35 en rokers.. beide direct gestopt hoor!)
De eerste keer in de eerste maand. De tweede keer was ik al 2 maanden gestopt met de pil voordat wij serieus probeerden zwanger te worden. Het is weer gelukt bij de eerste poging, maar ik was dus al 2 maanden gestopt. Maar ik weet niet of het merk pil iets zegt over de termijn, het lijkt me niet.
Heb 4/5 jaar deze pil geslikt, en 't heeft 18 maanden geduurd voor ik zwanger was. Denk alleen niet dat 't zoveel uitmaakte hier, m'n cyclus was in eerste instantie regelmatig, maar na een half jaar begon 't onregelmatig te worden, en kwam er achter dat ik zwanger was 3 weken nadat ik ben begonnen met schildkliermedicatie..
Geloof dat ik die pil ong 11 jaar hebt geslikt. En we hebben er 2 jaar over gedaan. Uiteindelijk zwanger geworden via hormonen van een tweeling.
Ik heb 'm 6 jaar geslikt en ook altijd doorgeslikt dus zonder stopweek. Ik 1 keer ongesteld en toen gelijk zwanger, helaas werd dat een miskraam maar na de miskraam ook gelijk weer zwanger...
of ze kwamen er dwars doorheen.. of ik was direct na het stoppen zwanger!!.. hier deed mic 30 niet zoveel dus.. Toch lees en hoor ik heel vaak dat dames dwars door de mic30 zwanger raken.. hier lees ik dan toch ook weer veel uit een lopende tijden.. het heeft denk ik niet zozeer met de pil te maken.
Even een reactie op Ichtus , lees het zelf dus ook vaak dat het snel raak is of zelf erdoor , misschien een lichtere pil ? Maargoed dat is natuurlijk ook gewoon mezelf positieve verhalen inpraten want heb ook weinig gezocht over andere pillen. Heb toen ik net met de pil begon een jaartje lovette gehad maar daar was ik totaal niet tevreden over, veel hoofdpijn e.d nu na totaal 7 jaar gestopt
Ik heb die pil zo'n 10 jaar geslikt. Nadat ik gestopt ben heb ik ongeveer een jaar "ontpilt". Ik heb er bewust voor gekozen om al vroeg te stoppen, maar niet meteen te proberen zwanger te worden. De situatie liet het op dat moment nog niet toe. Toen we ervoor gingen was ik meteen zwanger. Ik denk dat dat mede komt omdat ik in dat pilvrije jaar mijn cyclus goed heb leren kennen. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Hier duurde het ruim een jaar. Maar zoals al eerder hezegd: ik denk dat jet niks met de pil te maken heeft hoe lang je er over doet om zwanger te worden.
hoi bij mij duurde het 2 jaar voordat het raak was maar zoals je leest zie je dat het aan je lichaam ligt en niet aan de pil bij de een is tie sneller ontpilt dan bij de ander
hier na de 1e zwangerschap 1,5 jaar deze pil geslikt. Toen gestopt, omdat ik toch telkens doorbraakbloedingen had. We kozen er toen voor, om de kalender in de gaten te houden en voor periodieke onthouding te gaan (we wisten dat dit niet heel veilig was en een 2e was uiteindelijk toch gewenst) ... maar dat werkte niet zo goed m'n cyclus was blijkbaar anders dan ik dacht, want ik was na 2 maanden al -enigszins ongepland dus- zwanger.