Menstruatie verloop na Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door evenstar, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag allemaal,

Er zijn heel wat topics over ongesteld worden na Mirena, maar ik vond niks over de heftigheid of juist lichtheid van de menstruaties. Ik ben ongeveer 3 wk na het verwijderen van de Mirena voor het eerst ongesteld geworden. Met Mirena had ik uberhaupt geen menstruaties.

Mijn cyclussen zijn nu eigenlijk best regelmatig, al had ik niet gedacht dat ze eerder iets boven 30 dagen zouden zitten. De eerste twee keer was ik 5 dagen ongesteld, maar wel een stuk lichter dan vroeger en bijna geen krampen. Vroeger (voor mijn de anticonceptie) had ik atijd heel erge krampen op dag 1. En ik moest vroeger af en toe rennen om te verschonen omdat het allemaal overstroomd was, terwijl het bloed (sorry voor het ranzige verhaal) er nu voornamelijk uit komt bij het plassen. Ik gebruik om mijn binnenkant een beetje te sparen alleen verbandjes en geen tampons behalve met trainen.

Deze keer was een stuk pijnlijker, en verloor ik iets meer bloed maar nogsteeds voornamelijk bij het naar de wc gaan. Nu heb ik opeens sinds gisteravond (dag 3) geen bloed meer gezien? Ik vind het gewoon raar, en hoor graag hoe het verloop bij anderen is.

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ook ik merk een andere menstruatie op na Mirena. Voor de pil en mirena (12 jaar terug) was ik 7 dagen ongesteld, niet pijnlijk. Ik gebruikte op de zwaarste dagen (1, 2 en 3, soms 4) zowel super tampons als maandverband. Ik kon anders doorlekken 's nachts of ik liep risico op school. Ook moest ik met regelmaat verschonen om de 4 a 5 uur, anders hetzelfde probleem. (deed ik sowieso hoor, maar nu met extra reden ;) )

Tijdens mijn eerste Mirena heb ik na de eerste 5 maanden geen menstruatie gehad, tot het laatste half jaar. Toen een heel klein beetje. De tweede heb ik spontaan afgestoten na een paar maanden. Bij de derde had ik een heel klein beetje bloedverlies (zeg maar licht roze bij afvegen, niet meer dan dat), maar dat leek soms wel eens om de twee weken te zijn ipv 4 weken. Hoewel ik toen wel aan een eisprongbloeding dacht, heb ik er geen aandacht aan gegeven.

De Mirena is in februari verwijderd. Ik ben toen voor een eerste menstruatie direct zwanger geworden, maar dat werd heel snel een vmk. De vmk gaf die dag enorm veel bloedverlies en erg grote bloedstolsels (sorry voor de details :oops: ), meer dan ooit tevoren in mijn leven. Twee dagen later was er nog maar weinig bloedverlies, en op de 5e dag was het gestopt.

Vervolgens kreeg ik geen eisprong, wel een ontrekkingsbloeding. Dit was 5 dagen, licht. De eerste twee dagen amper een normale tampon met een maandverband te vullen per dag, daarna nog minder. Wel twee dagen spotting voor de menstruatie.
    En nu net de eerste echte menstruatie gehad: zelfde verhaal, 5 dagen matig tot licht bloedverlies, en na de 3e dag nog maar erg weinig (spotting).

Ik hoop dat mijn BMslijmvlies wel dik genoeg wordt voor een innesteling, daar krijg ik nog een echo voor rond de komende eisprong, over 1 week.

(ps. even zonder het zwanger worden in het achterhoofd is een lichtere menstruatie nog wel fijn ;) )

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Leuk om te zien dat jullie beide nu zwanger zijn. Gefeliciteerd!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hihi goed he :D En we zijn ook nog es heel dicht op elkaar uitgerekend ;)

Deel Deze Pagina