Ik wil binnenkort toch weer eens wat aan mijn figuur gaan doen, want dat is er na twee zwangerschappen in relatief korte tijd, niet echt mooier op geworden (en dan druk ik me nog zacht uit). Ik zat te denken om misschien Pilates te gaan doen en wil graag ervaringen weten.... ik verwacht niet dat mijn lichaam er ooit nog echt goed uit gaat zien in lycra maar wat doet het voor je lijf? Maakt het je lijf inderdaad strakker en je buik platter? Hoe vaak per week moet je het doen om resultaat te zien? En heb je lessen gevolgd of gewoon thuis voor de buis met een dvd gedaan? Moet je er superlenig voor zijn (ik ben niet echt elastisch, maar het lukt me nog wel om met gestrekte benen mijn handen plat op de grond te zetten? Ben benieuwd & alvast bedankt!
Ik vind Pilates erg leuk, helaas betaal ik hier 50 euro voor 4 lessen per maand en dat kan ik helaas niet betalen.
Ik vond het heerlijk! Zo ontspannend. Je wordt erg flexibel en je lijf voelt heerlijk. Ik ben er mee gestopt toen ik zwanger was, want dat voelde niet prettig.
Op youtube heb je verschillende pilates oefeningen, klik maar pilates in. Gratis en voor niks Kan je kijken of het je bevalt! Ik deed deze 2x in de week en merkte snel resultaat, alleen heb ik er nu geen tijd voor
Ik heb het een tijdje gedaan en vond het erg leuk. Het zijn wel echt pittige oefeningen! En in principe hoef je ook niet atletich te zijn, dat word je vanzelf denk ik wel als je het lang genoeg volhoud.
Er is echt een heel verschil met Pilates-cursus en Youtube hoor, ik heb het ook eerste eens met een video gedaan, snapte er geen snars van, ik heb nu 10 lessen gehad en nu snap ik pas wat ze in die video's doen.
Ik doe Body Balance. Je wordt er echt wel sterker van als je het regelmatig doet. Ik doe het 1x per week, maar met 2x heb je natuurlijk sneller resultaat. Voordeel vind ik dat je niet hoeft te springen (handig als je bekkenbodemspieren nog niet helemaal onder controle zijn) of rennen. De bewegingen zijn heel rustig en toch zweet je je kapot en wordt je echt strakker. Heb ff opgezocht wat het precies is: BODYBALANCE® is de workout met yoga, tai chi en pilates, die flexibiliteit en kracht opbouwt en waardoor je je gefocust en kalm voelt. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig opgebouwde serie rekoefeningen, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.
ik heb ook pilates gedaan... de 1e les onwijs fanatiek gedaan... en toen 3 dagen spierpijn... werd me later gezegd moet je opbouwen hihi
BodyBalance komt van Les Mills toch (ze hebben volgens mij ook BodyPump, BodyJam, BodyCombat et cetera)? BodyBalance heb ik wel eens gedaan, dat vond ik niet heel erg ingewikkeld. Ik heb wel eens van die thuisfitness-video's geprobeerd, maar dat is niet echt wat voor mij. Bovendien is mijn compu-scherm zo ieniemienie, dat ik echt een verrekijker nodig heb, wil ik de oefeningen kunnen doen (zie je het voor je ) Ze geven hier vlakbij lessen in de gymzaal, dus ik ga maar gewoon eens proberen of het wat voor mij is. Bedankt voor de tips tot dusverre!
Body Balance is van Les Mills inderdaad. Sommige lessen zijn niet erg ingewikkeld. Maar het hoef ook niet ingewikkeld te zijn om effect te kunnen hebben toch? Er is ongeveer elke drie maanden een nieuwe lesopbouw, die je dan elke week volgt. De huidige is best heavy hoor! Succes.
Ik heb het ook een tijdje gedaan en vond het opzich best leuk! Sommige oefeningen idd wel wat pittig!
daarvoor heb ik het te kort gedaan...dus daar kan ik je helaas geen antwoord op geven! vond het altijd wel erg leuk, heb ook een tijdje spinning gedaan, maar vond pilates toch echt veel leuker! je hebt wel het idee alsof je alle spieren in je lichaam gebruikt hebt!
Spinning heb ik ook een keer gedaan... ik heb toen zo gezweet, dat ik zo door kon naar een Miss Wet T-shirt verkiezing en toen ik van die fiets afstapte, viel ik zo op de grond, zo moe was ik! Dat was dus geen succes
IK deed RPM en Pilates, nu doe ik alleen nog RPM want Pilates as gewoon te duur, voor beiden was ik 80 euro per maand kwijt.
Ik heb pilates een tijd gedaan! in 2006 ging ik trouwen en toen moest ik er natuurlijk wel goed uitzien! Mijn schema was toen als volgt.. om de dag deed ik pilates en billy's bootcamp en dan di en do voetbalde ik ook nog! en euhmm ik ging ook nog naar de sportschool! Dat hield ik uiteraard allemaal niet vol! Maar ben toen wel iets meer dan 10 kilo afgevallen en heeeeeeel veeel cm's! Ik ga het weer doen thuis de pilates! Maar we zitten nu in een verbouwing.. dus daar begin ik daarna weer mee! Ik vond het heerlijk! en in het begin kan je echt niet alles meedoen hoor! Maar dat gaat steeds beter! Tip: kijk eens op MP! Daar heb ik mijn dvd's ook gekocht! Vaak zijn het gewoon gekopieerde.. maar die werken net zo goed!
Ik vind het heerlijk om te doen maar je heb pilates en pilates er zit nog wel verschil in we doen normaal hier op de sportschool pilates maar dan met een vleugje joga ,balans ze maken er echt een lekker uurtje bewegen van en je bent even lekker weg van huis en onder andere mensen. Van de week kregen we iemand anders ivm vakantie en die deed de originele vorm van pilates en die keer vond ik het minder maar ja probeer het uit en kijk er naar welke sportschool wat geeft Hier betaal ik trouwens 41 euro voor zovaak als je wilt sporten: verschillende sporten, bubbelen in het bubbelbad en sauna turksstoombad en zonnebank dus genoeg keuze. veel plezier groetjes saskia