In de tussenperiode dat ik geen pil nam merkte ik dat ik aan mijn slijm veel kon afleiden, maar nu ik opnieuw al 6 maanden de pil neem merk ik dat mijn slijmcyclus bijna hetzelfde gebleven is. Is dat niet vreemd als je pil neemt, je slijmcyclus hetzelfde blijft? Of is dat net heel normaal? Is er iemand die hier ervaring of kennis over heeft? Bedankt Sandra
Dat is redelijk normaal, zonder de pil wordt er elke maand meer slijmvlies gemaakt in je baarmoeder om een eventueel bevrucht eitje de kans te geven om te nestelen. Als er geen innesteling komt, word het slijmvlies afgestoten wat jezelf dan als ongi ervaart. En vervolgens begint de cyclus van voren af aan opnieuw. Als je de pil slikt, zal er minder slijmvlies extra aangemaakt worden omdat er ook geen ei komt. De hormonen in de pil zorgen ervoor dat er geen ei gerijpt word en dus ook geen eisprong komt. Wel word er in mindere mate weer slijmvlies aangemaakt wat na enkele dagen weer afgestoten word. Je hebt dan een onttrekkingsbloeding, oftewel je ongi in de stopweek. Het voordeel van de pil is dat het lijkt alsof je een natuurlijke cyclus hebt, met het verschil dat er geen ei komt. Andere verschijnselen tijdens de cyclus gaan dus wel (evt in mindere mate) door. Groet van Kiki
Bedankt voor je uitgebreidde uitleg! Ik vind het vooral vreemd dat je toch een duidelijke slijmcyclus hebt. Ik heb bijvoorbeeld op dag 14 altijd mooi vruchtbaar slijm dat dan mooi mee evolueert alsof ik een gewone cyclus zou hebben. Het lichaam is iets raar
Niet mee eens, het lichaam is juist prachtig! Een mooi omhulsel wat zichzelf kan genezen en ook nog eens leven kan geven. Als ik mijn kindjes zo af en toe zie, voel ik me soms net een beetje een god die leven heeft geschapen. Nou ja, bijna dan, ik kon het niet zonder mijn man Groet van Kiki PS je kan je lijf niet zo snel voor de gek houden
Het was wat ongelukkig uitgedrukt, maar ik bedoelde inderdaad meer wat jij zei, het lichaam is inderdaad een werkelijk wonder! En we zullen het nooit helemaal begrijpen, maar dat is bij ieder wonder zo! Nogmaals bedankt voor je uitleg! Groetjes, Sandra