Pff..heb even jullie advies nodig, nuvaring..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lynn85, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Ik zit er even een beetje doorheen, ben al twee weken depri, voel me dik en zit gewoon totaal niet lekker in mn vel.
    Vorige week woensdag ben ik ongesteld geworden, ik heb toen de nuvaring ingebracht, op de eerste dag van m'n menstruatie dus.
    Nu zijn we 1,5 week verder en vloei ik nog steeds, het is dan wel donkerbruin (sorry) en ook niet zoveel, maar het zit me gewoon niet lekker. Komt het door de nuvaring? Zijn er meerdere die dit hadden?
    Het is trouwens mn eerst menstruatie weer na mn bevalling.. (mn banner klopt niet)
    Verder heb ik ook echt het gevoel dat ik zo depri reageer op die nuvaring, maar dat kan zeker bijna nog niet omdat ik hem nog maar zo kort gebruik? Ik dacht juist, dat gaat vast goed, er zitten niet zoveel hormonen in..
    Maar nu weet ik dus niet wat ik moet doen? Vanavond nog de nuvaring eruit halen, en kijken hoe ik me dan voel? En ook afwachten of het vloeien dan ophoud?
    Wie heeft advies?? Alvast bedankt!

2. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    Mijn ervaring met de nuvaring is niet zo positief. De reden dat ik dit met je wil delen, omdat de klachten die je omschrijft overeenkomen.

De reden waarom paar jaar geleden over wilde stappen na de nuvaring is omdat er heel weinig hormonen inzitten. Daarbij hetgeen wat aan hormonen vrijkomt niet door je hele lichaam heen gaat.
    Ik slikte daarvoor marvelon (een lichtere pil). Ik wilde naar de nuvaring, omdat ik op die manier voor mijn gevoel een stapje dichterbij de kinderwens zou zijn en weer minder hormonen binnen kreeg. Daar mijn vriend toen nog niet klaar was voor kinderen.

Helaas binnen 2 maanden moest ik de nuvaring de deur uitdoen, omdat ik echt depressief ervan werd. Nu ben ik vanature wel gevoeliger hiervoor, maar heb mij er toen in verdiept en las ik dat meer mensen er depressief van kunnen worden.
    Het deed verdriet maar ben toen terug gegaan naar de marvelon. Sindsdien voelde ik me weer beter.

Raar dat zo'n klein ringetje een hoop met je lichaam kan doen. ;)

Ieder mens is natuurlijk anders en het wil niet zeggen dat jij depressief wordt van de nuvaring. Het kan ook natuurlijk komen omdat het je eerste menstruatie na je zwangerschap is.

Op internet, maar ook hier op het forum is meer ervaring te lezen over de nuvaring.
    Hopelijk stopt het vloeien snel en krijg je je cyclus weer terug. Ieder geval een knuffel.

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb jarenlang de nuvaring gebruikt, naar volle tevredenheid!
    Ik had daarvoor de pil gebruikt, en sinds nu nuvaring voel ik me beter dan ooit!

Lijkt me wel heel vervelend om je zo te voelen....

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    kan zijn dat je nu helemaal verkeerd reageerd op de nuvaring omdat je nog aan het ontzwangeren bent en je hormoonhuishuiding nog overhoop ligt. Maar je kan natuurlijk ook die depresifiteit hebben die vaker na de bevalling voorkomt. Het heeft een naam, maar daar kan ik even niet op komen. Laat het even goed uitzoeken bij je HA.

5. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad niet prettig om je zo depri te voelen, en omdat ik dus net gestart ben met de nuvaring denk ik dan gelijk dat het daardoor komt.
    Ik laat hm nog een poosje zitten, in ieder geval totdat mn menstruatie helemaal voorbij is, en als het niet beter word overleg ik toch even met mn huisarts..
    Ik heb inderdaad ook gekozen voor de nuvaring vanwege de weinige hormonen die erin zitten, maarja dan hoop ik wel dat ik ertegen kan.

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    het kan heel goed van de nuvaring komen, maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn!
    je moet het even de kans geven natuurlijk... en je moet zeker weten dat je geen postnatale depressie hebt..

ik heb het namelijk met het spiraal gehad, dat ik er erg neerslachtig en depri van werd, maar heb wel eerst laten uitzoeken of ik geen pd had...
    toen dit niet het geval bleek ben ik weer aan de nuvaring gegaan en voelde ik me gelijk beter!

Deel Deze Pagina