https://www.1limburg.nl/meisje-verdronken-zwembad-van-bungalowpark Wat een vreselijk treurig bericht. Ik schrik er echt van, want er is ook nkg toezicht in dit zwembad.
Ja maar toezicht hebben betekend niet dat er niks kan gebeuren. Ouders zijn altijd nog als eerst verantwoordelijk voor hun kind. Je kan als toezichthouder niet iedereen in de gaten houden, daarom ga je als ouder ook niet alleen met 3 kleine kinderen zwemmen. (Ik zou dat iig niet doen). Vind het verder ook echt vreselijk, gebeurd te vaak de laatste tijd helaas. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.
Toezicht kan niet alles voorkomen, ik weet wel dat het toezicht echt wel goed was de afgelopen week en er erg adequaat werd gereageerd door de badmeesters. Ook juist met de warmte en kinderen maar ook met bijvoorbeeld een epileptische aanval in het water. Waren daar getuige van en echt petje af voor de badmeesters super gehandeld ook door andere bezoekers die in het water waren op dat moment.
Wij waren hier helaas ooggetuigen van. Gelukkig niet gezien wat er gebeurd is maar het meisje werd precies voor ons op de kant gelegd en werd de reanimatie gestart. De emoties van de ouders gingen door merg en been en kan het helaas moeilijk van mij afzetten. Onze kinderen lijken er goed mee om te gaan maar we houden ze goed in de gaten.
Wat verschrikkelijk om mee te maken.. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk van je af kunt zetten! Sterkte!!
Weet wel dat in dat zwembad er altijd heel goed toezicht wordt gehouden, veel badmeesters die ook adequaat optreden wanneer nodig. Heel erg dat dit is gebeurd, lijkt me vreselijk om mee te moeten maken.