Pilgebruik neemt af, is hormoonvrije anticonceptie de toekomst?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door iMoeder, 8 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik was ook heel blij dat mijn man na de jongste ook meteen akkoord ging met een vasectomie. Hij vond het ook wel logisch. Hij wil ook geen kinderen meer met een ander als we uit elkaar zouden gaan of ik overlijdt..
    We hebben wel een jaar of 2 gewacht tot de ingreep, het is toch definitief. (hersteloperatie is zo'n kleine kans van slagen) Daarna dachten we er nog zo over en heeft hij het gedaan.

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier ook . Willen beide geen kinderen meer, ook niet met een eventuele andere partner, mochten we uit elkaar gaan. Vorig jaar heeft hij het laten doen, toen was de jongste 3.
    Ik gebruik nu dus geen hormonen meer en vind het heerlijk. Mn libido is weer aanwezig!

Mochten we gaan scheiden dan wil ik mijzelf ook laten steriliseren.

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik heb ruim tien jaar de pil gebruikt en op het laatst kreeg ik heel nare hoofdpijn tijdens de stopweek. Advies van mijn huisarts: dan slik je ‘m toch door. Eh, nee, ik stop er liever mee. Het heeft een jaar geduurd voordat ik weer een normale menstruatie had. Wat gooit die pil de hormoonhuishouding in de war!
    En ook hier veel meer libido zonder pil.

Ik heb ook een poos een mirena gehad. Dat beviel wel beter dan de pil. Maar toch liever geen hormonen in m’n lijf. Dus voorlopig gebruiken we condooms. Gaat ook prima.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb vanaf mijn 14e tot 18e de pil geslikt. Daarna door heftige menstruaties tot 23e een mirena spriaal gehad. Toen zwanger geworden en bevallen van mijn zoon en daarna tot mijn 31e weer een mirena. En na de bevalling van mijn dochter weer een mirena. De eerste 2 keren met de mirena waren ideaal. Geen menstruaties meer, geen last van de hormonen. Iets meer pukkels (maar dit komt juist door een gebrek aan hormonen die de pil wel bevat en de mirena niet). Helaas ging het met de laatste Mirena mis. Ik was elke maand 25 dagen zwaar ongesteld soms 1 dag niet dan weer wel enz. En ik had totaal geen libido meer. Nu sinds 4 maanden is het spiraal eruit en gebruiken we condooms als anticonceptie. De menstruatie is nog steeds super heftig maar gelukkig weer regelmatig. Ik word het weer op een vaste dag en het duurt nu nog maar 5 dagen. Ik overweeg een steralisatie en novasure behandeling. Ik weet zeker dat ik geen kinderen meer wil. Het enige wat me tegenhoud is de doem gedachte dat als er ooit wat met mijn kinderen zal gebeuren ik dus nooit meer moeder kan worden. Totaal onrealistisch maar dat is de enige reden die me tegenhoud.

iMoeder vindt dit leuk.
  5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Vanaf mijn 15e heb ik verschillende pillen gebruikt, maar bleef er hormonale klachten van houden en besloot op mijn 23ste ermee te stoppen.
    Ondanks mijn hevige bloedverlies tijdens de menstruaties heb ik hier een beter gevoel bij. Het voelt meer natuurlijk en uiteindelijk zijn het maar twee dagen per maand dat ik mij niet fijn voel door alle ongemakken. Valt mee te leven ;)
    Inmiddels gebruik ik 10 jaar condooms, maar zitten er wel aan te denken om mijn vriend te laten steriliseren omdat het wel een stuk makkelijker is ( eerst er zeker van zijn dat ons gezin compleet is). Maar aan hormonen wil ik echt niet meer beginnen!

6. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik heb van mn 16e tot 20e de pil geslikt. Daarna 8 jaar een Mirena gehad. Van de pil (diverse geprobeerd) kreeg ik vooral migraine en veel acne. Hormonaal gezien was ik het meest stabiel met de Mirena.
    Nu deze eruit is merk ik dat ik enorm reageer op hormonale schommelingen. Vreselijk! Om onverklaarbare redenen janken tijdens mn eisprong, sago als mn menstruatie nadert, 5 kg aangekomen (enorme cravings)) enz. Tijdens ei en menstruatie enorm uit balans.

Ik weet dat het echt beter is zonder die extra hormonen, maar om nou te zeggen dat ik mij beter voel? Nee totaal niet.
    Ik zal geen anticonceptie meer nodig hebben, dus zal het ook niet meer nemen. Alleen omdat ik weet dat het ‘gezonder’ is.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dan is ivf altijd nog proberen waard, helaas met de nodige kosten naar niet onmogelijk. Ik wil hier absoluut geen kinderen Meer. En vandaag verwijzing gehad gyn. Vorige keer werd sterilicatie afgewezen ivm leeftijd (27) maar nu 32 en hoop dat ze me willen helpen Ben niet van gedachte veranderd en volgend jaar moet spiraal eruit. Wil hierna geen anticonceptie meer. Als ik moet wachten op mijn man ben ik al om de overgang haha dus dan zeg ik, ga ik wel weer onder het mes. Ga wel voor traditionele sterilicatie dus doorknippen op ringetjes. Ken 2 vrouwen die veertjes hadden laten plaatsen (nieuwe methode ) en ivm pijn klachten nog maals onder het mes moesten :( om te laten verwijderen met lelijk litteken tot gevolg :(

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina