pilgebruik niet helemaal goed gegaan...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door zonnestraal, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

op 27 februari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

03 maart begonnen met de pil. In deze eerste week gevreeen en mijn pil vergeten. De dag dat ik mijn pil vergeten ben is ook de dag van sex.

Hoe zit het nu met zwanger worden? Als het zo zou zijn was het fantastisch, daar gaat het niet om.

2. Niet meer actief

Als het goed is ben je niet gelijk zwanger, want dan zou je de pil vaker moeten zijn vergeten.
    De kans is er volgens mij wel, maar vrij klein!

3. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Als je je pil vergeet zal toch eerst het eitje nog moeten rijpen, dus je hebt niet gelijk dan een eisprong ofzo.
    Ook heb ik gelezen dat het helemaal niet erg is je pil 1x te vergeten.
    Ik zou wel deze week voorzichtig zijn en een condoom gebruiken.
    De kans dat je zwanger bent geraakt is zogoed als nihil.

Groetjes

4. zonnestraal

Dank jullie wel voor jullie reacties, ik wacht het even af!

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    de pil vergeten in de 1e week is eigenlijk het gevaarlijkst om het zo maar te zeggen omdat in de periode vanaf dat je menstrueert er weer een eitje rijpt, maar doordat je met de pil weer begint na de stopweek onderdrukt deze de verdere rijping hiervan.

De kans is klein, maar is er wel, zeker als je de pil in die 1e week dat je weer begint met de pil vergeten bent. Ze adviseren altijd als je in de 1e week de pil vergeten bent,de pil door te slikken en andere anticonceptie te gebruiken (bijv. condoom) omdat de pil dan nog niet zo betrouwbaar is, en als je wel gemeenschap hebt gehad tijdens die eerste week een morning after pil te halen en in te nemen.

Dus tja, gewoon even afwachten meid.

succes

6. zonnestraal

Vanochtend ongesteld geworden.. :cry: Vind het toch wel erg jammer merk ik nu. Misschien toch maar de pil in de wilgen hangen?... :D

Deel Deze Pagina