Dag allemaal, Bij mij had/heeft de miskraam een lange nasleep.(miskraam 7 Januari dit jaar) Met name op het fysieke gebied. Mentaal gezien gaat het goed. Ik heb het een plek kunnen geven. Fysiek gezien ben ik wat aan het aanmodderen: nog bezig met mijn HB gehalte wat beter op peil te krijgen en die verrekte vermoeidheid. Hebben jullie ook te kampen met een (lange) nasleep? Op mentaal- en/of fysiek gebied? Hoe gaan jullie hier mee om? Groetjes, Dreamerfly
Op mentaal gebied wel. Lichamelijk herstelde ik gelukkig vrij snel. Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt. Ben je nog onder controle bij de gyn? liefs Mara
Ook ik blijf aanmodderen, zowel mentaal als fysiek. Ik ben op 13 maart gecurreteerd en daarna bleef ik moe, kreeg griep met koorts, iets wat ik al jaren niet meer heb gehad. Ik loop al een poosje met mijn keel te sukkelen, antibiotica kuur gehad en nu weer een schimmelinfectie door de antibiotica. En ik dacht dat ik er mentaal wel bovenop was, helaas, dus niet. Ben deze week in het ziekenhuis geweest voor mijn werk en ik heb geloof ik wel 15 dikke buiken gezien. Dat vond ik erg confronterend. Dit is nog niet alles, kreeg gisteren te horen dat mijn broer en schoonzus zwanger zijn. Leuk voor hun, maar mijn gevoelens zijn erg dubbel hierdoor. Daarbij kwam ook nog dat ik nu dus de schimmelinfectie heb en ik juist deze week vruchtbaar ben, helaas een gemiste kans. Al met al is bij mij vanmorgen de emmer vol gelopen en ben ik in huilen uitgebarsten, eerst hier thuis. Gelukkig was mijn vriend nog thuis en later nog een keer op mijn werk, waar gelukkig mijn bazin een luisterend oor bood. Terwijl ik zelf dacht dat ik er mentaal bovenop was is dit nog zeker niet het geval.
hier ook nog best een nasleep. dacht dat ik het wel zou trekken, maar niks is minder waar. doordat ik het druk had de laatste tijd heb ik het een beetje kunnen verbergen, maar merk toch wel dat ik er nog veel moeite mee heb. om me heen niks anders dan zwangere dames en mijn nichtje is precies in de zelfde week uitgeteld als dat ik was... zij weet inmiddels al dat ze een meisje krijgt ohhh je moest eens weten wat ik gebrult heb. wbt fysieke gedeelte ook nog volop in de weer met kwaaltjes en dan niet te spreken over het vloeien en de steken die ik voel vlak bij mijn eierstokken ( teminste daar op die hoogte) het voelt net aan of je je eisprong hebt ,maar dan veel heviger... zou blij zijn als ik meer te weten kom. 27 mei moet ik bij het UWV komen en ik moet bij de zelfde kloothommel zijn als toen ik in de ZW kwam ivm bekkeninstabiliteit ik kon niks meer en van hem oest ik gewoon weer werken pfff belooft wat.
Mara: Ik was/ben niet onder controle bij een gyn, maar ik ben wel een maand geleden langs de huisarts geweest vanwege deze klachten en bloedonderzoek gister gehad. Ik verwacht dat mijn HB ondertussen wel weer op peil is, maar die enorme vermoeidheid, ik weet niet waar ik dat mee moet linken. Hoe gaat het op het moment mentaal met je? Truusje: Het valt niet mee he, en alles dan bij elkaar, dat wordt dan gewoon even te veel. Goed dat je het uit. Die confrontatie is herkenbaar. Had ik ook. Je wil ook zwanger zijn en je ziet wat je hebt verloren. En vervelend is dat, dat je lichaam niet mee werkt terwijl je er weer voor wilt gaan! Sterkte toegewenst, neem de tijd om het te verwerken. Mandy: Jij gaat binnenkort voor onderzoek naar het ziekenhuis of het wordt nog onderzocht? Is de miskraam vrij kort geleden? Erg vervelend als mensen je niet serieus nemen! Jij voelt het beste wat je aan kan, alsof je voor de pret thuis gaat zitten! Is dat een bedrijfsarts waar je heen gaat, die het beoordeelt? Zou je op verzoek eventueel bij iemand anders binnen het UWV langs kunnen gaan?
ik ben op 26 maart naar de VK geweest omdat ik het al niet vertrouwde en ben gelijk doorgestuurd na het ZH en de dag erop gecurreteerd 2 dagen later lag ik er weer in om NA gecurreteerd te worden vandaar dat ze bij de 2e x weefsel hebben afgenomen omdat ze zo veel nog verweiderd hebben dat dat eigenlijk niet mogenlijk zou kunnen zijn. vandaag krijg ik dus een TELEFONISCH gesprek met mijn Gyne om te bespreken of er nog dingen waren waar ik tegenaanliep en de uitslag van het lab. vervolgens moet ik 27 mei na de Gyne toe voor een gesprek voor sterilisatie, maar ligt eraan dus of die Cyste er nog zit en of mijn baarmoedermond nog redelijk is. merk nl bij het vrijen ( wel met een regenjasje natuurlijk) dat het schrijnt van binnen dus het zit nog niet goed en maak me dus echt flinke zorgen... wbt het UWV nee dat kan niet er schijnt daar maar 1 beoordelings arts te zitten die over zwangerschappen en alles wat eromheen komt gaat dus dat is minder. aangezien ik niet zo'n fijne ervarging met die man heb gehad.
Volg goede moed op naar de volgende poging. Natuurlijk ook wel een beetje bang, maar ja zonder hoop houd het allemaal al snel op. Hoe voel je je nu?
Dag Mara Bang, maar er toch met moed en hoop voor gaan; ik wens je er kracht in en dat er snel een wondertje mag komen! --- Ik voel mij niet bepaald geweldig. Ik probeer van alles uit om mij energieker te voelen, maar het wil nog niet lukken. Probeer afleiding te zoeken(tuin omwroeten en huis overhoop halen ) in combi met werken, regelmaat, rust en gezond eten/leven. Als mijn HB normaal blijkt uit het bloedonderzoek, maar eens om raad plegen bij de huisarts. Binnenkort willen mijn vriend en ik weer gaan proberen om zwanger te worden; ook wij gaan er met goede moed voor!
Dag Mandy, Wat een traject zeg na de miskraam! Hoe is het gesprek verlopen met je Gyn? De sterilisatie is vanuit medisch oogpunt noodzakelijk of...? Vervelend zeg dat je dan bij dezelfde arts langs moet! Dan maar afdwingen dat die man naar je gaat luisteren; jij weet het beste wat je aan kan niet? Groetjes, Dreamerfly
eej dreamerfly, heb ff een stuk gekopieerd van een ander berichtje op een ander lijntje, heb t wel wat aangepast voor je ------------------------------ Ik ben vrijdagmiddag door de Gyne gebeld en ze vroeg hoe het met me ging had zo het 1 en ander verteld en ze zei dat dat zwarte alleen maar goed was, zo weet zij dat mijn lichaam alles aan het schoonmaken is. wel gaf ze aan dat als ik 27 mei langs kom voor het sterillisatie gesprek onderzocht word op mijn cyste en mijn baarmoedermond e.d. en dan word er bepaald of er eventueel ook een eirerstok uit moet of dat de gewone sterillisatie door kan gaan... dus met andere woorden zit die cyste er nog en is hij nog zo groot of zelfs groter dan halen ze mijn eierstok weg ( links of rechts dat weet ik niet) ook als mijn baarmoeder/ baarmoedermond nog geiriteerd is dan krijg ik daar ook een ingreep voor... als alles rustig is dan krijg ik dus mijn sterillisatie... ( hoop dat gewoon alles in 1 x kan ben ik er gelijk vanaf ) ze zei wel dat ik me nu geen zorgen moest maken. de patholoog heeft dat stukje weefsel onderzocht en idd er zat nog genoeg placenta weefsel in. maar voor de rest wat het niks om zorgen te maken... nou dus afwachten tot de 27e dus ---------------------------- wbt sterillisatie, tja het is maar hoe je het bekijkt. ik ben dus 1x door de prikpil en 1x door de gewone pil zwanger geraakt. beide zijn uitgelopen tot een MK maar moet zeggen dat 3 ook wel genoeg is hoor de 4e was bij mijn zker welkom geweest, maar nu heb ik dus besloten omdat verdere maatregelen niet werken bij mij ( spiraal word niet geaccepteerd door mijn lichaam, prikpil zwanger, pil zwanger, dus tja wat blijft er over? ja regenjasjes ja, maar goed das ook niet alles mijn HA heeft er wel medische indicatie van gemaakt ivm de verzekering