Pillen of curretage; waar koos je voor en waarom?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamsieM, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Dan hoop ik dat er bij jou ook snel wat gaat gebeuren.
    Voel het ook in mn onderrug en richting mn schaambeen.

Nu weer wat afgezwakt, net wel een flinke plons bloed... Mss zat dat dwars? Of de PCM doet z'n werk.
    Voel jij ook dat het gevoelig is als je over je onderbuik wrijft?

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja voel ik ook.
    Niet echt pijnlijk ofzo maar gewoon gevoelig.

3. MamavanDJ

Nou als het bij jou net zoals bij mij gaat. De krampen hebben sowieso iets los gemaakt, want verloor zojuist wat stolsels....
    klinkt heel raar, maar ben opgelucht en hoop dat de rest vanavond ook komt.... Ny weer kramp....
    Succes meid. Ik houd je hier wel op de hoogte!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Zou wel fijn zijn he, als het dan klaar is!
    Hier sinds gisteren al wel af en toe hele kleine stukjes weefsels maar nog geen stolsels

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Meiden, ik duim voor jullie dat het nu snel gaat. Ik had met de pillen bijna geen stolsels. Ik ben twee keer iets heel groots verloren en daarna nog twee keer een kleiner stolsel. Het bloedverlies was wel heftig. Het zou ook kunnen dat het dus in één keer naar buiten komt.
    Sterkte!

6. MamavanDJ

Thanks. Ik hoop het ook voor ons beiden. Heb jij veel pijn gehad ikapika?
    Tot nu toe valt het mee, maar weet niet wat komen gaat.
    Mamsie, ik begon ook met weefsels, dus hoop echt dat wijmorgen elkaar de handen mogen schudden!

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja, de krampen door de pillen waren erg pijnlijk. Ze kwamen in golven, een soort weeen dus. Ze waren echter wel over nadat ik alles volledig was verloren. Het bloed verlies was ook heftig. De pillen hebben bij mij volgens het boekje gewerkt. Maar als het me nog een keer zou overkomen (wat ik niet hoop), dan zou ik weer voor de misoprostol kiezen. De hele ervaring heeft me, gek genoeg, ook in mijn rouwproces geholpen.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hey,

Ten eerste...wat rot dat het mis is gegaan ts...ik heb niet alles gelezen enkel je start bericht en de laatste pagina.

Er zitten meer meiden bij je in het schuitje dus en je hebt voor pillen gekozen.

Sterkte ermee, hier hielpen die goed. Heb 10 dagen gewacht eerst of het zelf kwam..maar kwam niet, met de pillen was ik binnen een dag schoon....

Ik had geen stolsels...maar wel een plas bloed ineens en dat 2a3 keer in 2 uur...moest echt naar de wc rennen want het liep langs me benen af. En toen bij de laatste keer voelde ik er iets uit ploppen...was een groot stolsel (leek het, maar bij beter kijken was het de vruchtzak met alles erop en erin en eraan..dus ook wat weefsel enz er nog bij...)

Daarna was het bloeden zo goed als gedaan, heb nog wel gevloeid voor een paar dagen maar dat was heel licht maar...kon met 1 maandverbandje per dag bijna af.

Succes en hopelijk gaat alles goed!

Waarom ik voor pillen had gekozen...er zijn veel bijwerkingen van curetage bekend...vond het maar eng allemaal...en dacht als de pillen niet werken kan ik altijd nog dat als alternatief doen...(er zijn ook bijwerkingen van de pillen, zoals heftig bloedverlies enz dat niet stopt...maar ik vond die minder heftig als de andere van curetage...)

Knuffel voor alle meiden waar het mis is gegaan....hopelijk zijn jullie snel schoon en kunnen weer verder!

(ik was bijna 12 weken...vruchtje liep vanaf begin 2 weken achter...hartje klopte maar bij echo met 11w3d was ik nog maar 8w6d en geen hartje meer......)

9. MamavanDJ

Goh, alsof je mijn verhaal schrijft! Ik liep ook bijna 2 weken achter en ik had met 8w1d een goede echo en met 12w1d geen hartje meer. Grootte was 8w, dus kort na de goede echo is het mis gegaan.

Ik weet het sinds afgelopen woensdag en nu lijkt het erop of m'n lichaam het zelf aan het afstoten is.

Sorry als ik voor jou spreek Mamsie, maar wij wachten allebei op een natuurlijke afbraak, zonder pillen dus.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh sorry dat had ik verkeerd begrpen dan...dacht dat je iets genomen had om het op gang te laten komen.

natuurlijk is ook heel fijn! Denk dat het dan wel wat rustiger kan verlopen....misscihen idd niet zoveel bloedverlies ineens maar verdeelder..misschien ga je het vruchtje niet als dusdanig herkennen dan omdat het word afgebroken door het lichaam.....(zo vertelde mijn gyn als het op gang ging komen, helaas was dat dus niet zo uit zichzelf bij mij)

11. MamavanDJ

Nou hier nog niks spannends te vertellen. Goede nacht gehad en naast bloed en stolsels niks verloren wat op een vruchtje lijkt.
    Rommelt nu wel weer in de buik, dus ik kijk even aan wat er vandaag gaat gebeuren....

Mamsie, hoe is het met jou?

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Rond 8 uur flinke krampen, rond half 10 was het kindje er. Mooi in het vruchtzakje en al.
    Zo bijzonder om te zien!

MamavanDJ, hoop dat het voor jou ook snel komt!

13. MamavanDJ

Oh wat fijn Mamsie! Super dat je kindje toch nog zo vlot gekomen is.
    Ik wil het ook graag zien, als afsluiting.
    Hoop dat je niet te lang navloeit!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Precies dit. Alles was goed verlopen, geen pijn gehad, 3 maanden later werd ik zwanger van mijn dochter.
    De overige miskramen kwamen spontaan opgang.

Wel heb ik ervaring met cytotec bij ruim 22 weken (zwangerschapsafbreking), ik vond het vreselijk, ik kreeg op het eind een hele pijnlijke weeënstorm waar een ruggenprik niet tegenop gewassen was, maar dat is weer een ander verhaal.

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Och, mamsie, ik lees nu pas dat je vandaag het vruchtje verloren bent, kom ik met mijn mosterd na de maaltijd...

Wat verdrietig dat het zo moest eindigen. Heel veel sterkte met dit verlies!

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Geeft niet meid. Het is al lief dat je de moeite neemt om te reageren!

17. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Wat fijn dat het toch vanzelf is gekomen!
    En bijzonder he, om te zien?! Dat vonden wij ook! Toch fijn dat we toch afscheid hebben kunnen nemen!
    Heel veel sterkte!
    Knuffel

18. Joyfull79

Joyfull79 Actief lid

27 aug 2009
    166
    0
    0
    Ik ben administratief medewerkster
    Provincie Groningen
    Veel sterkte MamsieM

19. Joyfull79

Joyfull79 Actief lid

27 aug 2009
    166
    0
    0
    Ik ben administratief medewerkster
    Provincie Groningen
    Ik heb even mee zitten lezen. Ik zit in hetzelfde schuitje en moet vandaag weer naar de gyn. Al een weeklang bloedverlies, maar de daadwerkelijke uitdrijving heeft nog niet plaatsgevonden. Als ze mij vragen een keuze te maken, denk ik dat ik toch voor het curreteren ga. Veel sterkte.

20. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    Fijn dat het nu toch los gekomen is mamsie hopelijk kan je het straks een plekje geven dikke knuf.

Andere dames ook jullie heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina