Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door agenda15, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. agenda15

agenda15 Niet meer actief

Hallo meiden,

Er is iets raars aan de hand denk ik... Gisteren testte ik positief en de teststreep was net zo donker als de controlestreep. Omdat ik al vanaf vorig jaar augustus niet meer ongesteld ben geweest, belde ik een echoscopist bij ons in de buurt en hij meette een zwangerschap van 2 weken. Ook liet hij mij zien hoe groot het is bij 5 weken zwangerschap. Ik weet 1000% zeker dat de conceptiedatum 2 januari was, dus ik zou dan nu 5,5 week zwanger moeten zijn toch? Dus als de echopscopist een zwangerschapsuur van 2 weken meet, is er iets mis in mijn ogen. Ook heb ik buikpijn, van boven m`n schaambot tot aan m`n maag (voelt als bandenpijn), veel propjes witverlies (zuur) en m`n borsten zijn minder gespannen.

Hopelijk hebben jullie een idee? Of mening :)

Groetjes,

BB

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wanneer was je laatste ongi-datum? En heb je en regelmatige cyclus. Ik denk dat hij bedoeld met een 2 wkn zwangerschap dat je dus 4 wkn zwanger bent. Op zich is er rond die termijn nog niet veel te zien en kan er heel makkelijk een verschil van termijn zijn, omdat je wel kan weten wanneer je eisprong was, maar niet wanneer de innesteling precies geweest is. Ik denk dat je niet meer kan doen dan afwachten en met 6-7 wkn nog eens een echo kunt laten maken.

3. agenda15

Hoi sneeuwmees,

Bedankt voor je reactie! Ik vroeg ook aan hem of hij dus 4 weken bedoelde, maar hij zei echt 'nee, 2 weken'. Hij meette de vlek op in m`n baarmoeder en het gaf 2 weken aan... Als ik reken vanaf de conceptiedatum zou ik nu 5,5 week zwanger zijn. De test was ook super positief. Bij m`n eerste zwangerschap testte ik bij 4 weken licht positief en bij 5 weken had ik ook 2 knalstrepen. Laatste menstruatie was vorig jaar augustus na het stoppen met de pil. Voor de geboorte van m`n dochtertje had ik een cyclus van 26 dagen.

Groetjes,

BB

4. agenda15

Oh ja, hij zei ook nog 'kom over 5 of 6 weken maar terug, dan kunnen we misschien meer zien'. Dus echt 2 weken gemeten...

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wat vreemd dat hij het over 2 wkn heeft. Maar hij deed zelf niet moeilijk daarover dat je bijna zeker weet dat je 5,5 wkn zou moeten zijn? De klachtjes klinken nog steeds hoopvol en je hebt toch ook geen bloedverlies? Dat, in combinatie met de knaltest, zou ik er maar gewoon vertrouwen in houden dat het goed zit, hoor!

6. agenda15

Hij deed wel een beetje vaag eigenlijk.. Omdat ik niet ongesteld geweest ben het afgelopen half jaar kon hij niet uitgaan van die datum. Ik heb niet verteld dat ik 1000% zeker ben van de conceptiedatum en daar heb ik nu spijt van... Als ik het uitreken met de online calculators kom ik steeds uit op 5,5 week. Op echo zagen we een klein zwart vlekje en niks anders. Geen stipje, helemaal niks.. Ah ja, we zien het wel. Ik blijf het vreemd vinden! Maar bedankt voor de lieve woorden :)

7. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zou gewoon om nieuwe echo vragen over week of 2 dan zou er echt iets te zien zijn... zijn 2 weken zouden idd 4 weken zwangerschap moeten zijn aangezien de eerste 2 weken "extra" zijn... en het lijkt me niet dat hij een ei gemeten heeft in je baarmoeder... beetje vaag verhaal van die echoscopist! maar 2 knallers houdt zeer zeker in dat je gewoon lekker zwanger bent meid!! geniet er van!

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    kan het niet gewoon een late innesteling zijn??

9. agenda15

Late innesteling kan misschien ook, maar ik blijf het raar vinden... 2 januari bevruchting, dus ik zou nog bijna 6 weken zwanger zijn en er was niks te zien. Het vlekje duidde een zwangerschap van 2 weken aan incl. de 2 weken extra zeg maar. Ah ja, we zien het wel. Heb buikpijn, ook links en rechts boven m`n schaambot, het trekt door naar m`n benen, dus er komt waarschijnlijk een mk aan. Op 9 december heb ik wel een bloeding gehad na medicijnen van de dokter. Die medicijnen zorgden voor een geforceerde menstruatie. Eisprong 1000% zeker 2 januari.

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Een zwangerschap van 2 weken betekent dat je nu je bevruchting hebt. Hij zal toch echt wel 4 weken bedoelen.
    En met die termijn kunnen er snel meetfoutjes worden gemaakt.
    Hopelijk is alles gewoon goed en heb je binnenkort een prachtige echo met een termijn die klopt!

11. agenda15

Dat is alleen niet mogelijk, omdat ik 2 januari bevrucht ben.. 25 dagen geleden dus, 3,5 week later is het nu. Ik kijk het wel even aan en anders bel ik morgen de huisarts.

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ja dat snap ik. Vervelend hoor die onzekerheid!
    Succes in ieder geval!!

Deel Deze Pagina