Pilletje/drankje voor slapen, wie ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 00Wendy00, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

kijk ik ben eerlijk gezegd geen voorstander van huilen, maar ik kan mij wel voorstellen dat het bij sommige kindjes werkt. Maar 3 uur en dan tot kotsens (is dat een woord:()aan toe, vindt jij dat ook niet te ver gaan?? Dat werd ook eerder in het topic gezegd namelijk. (niet door jou natuurlijk)
    Dat vindt ik wel echt zielig hoor.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Ts, ik heb ook een slecht slapend gevoelig manneke.
    Om jouw vraag eerst even te beantwoorden, wij hebben ooit Sleepzz gebruikt maar dat hielp bij ons geen fluit.

Tot voor kort sliep zoontje bijna altijd bij ons. Hij sliep daar heel simpel gewoon beter en wij dus ook. Laten huilen doen wij niet. Laat andere maar oordelen, als je niet weet hoe het is om zo'n slechte slaper te hebben dan kun je daar helemaal niets over zeggen.
    Sinds een paar weken slaapt hij weer in zijn eigen bedje, helemaal alleen of vanaf een uur of 3 met een van ons naast hem op een matras. Ineens leek hij in ons bed niet goed meer te liggen, hij bleef draaien en kon geen goeie houding vinden. Toen gingen we op vakantie en ons bed was te klein voor ons 3-en en daarom zijn we naast zijn campingbedje gaan liggen. Ging perfect. Nu thuis zijn we zo door blijven gaan, en hij slaapt een stuk beter.

Het komt echt vanzelf wel hoor dat ie weer lekker in zijn eigen bed gaat slapen.
    En als jullie er geen problemen mee hebben, gewoon lekker bij jullie laten liggen!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zogelukkig heeft volgens mij gelijk wat melatonine betreft. Het is een handig middel voor kortdurende slaapproblemen als met een jetlag, maar niet iets voor langdurig gebruik. Maar ja, ik ben geen kinderarts ;)

Verder heeft mijn zoontje maaaaaandenlang niet doorgeslapen, totdat hij zo'n 14 a 15 maanden oud was. Toen sliep ie opeens weer door! Achteraf gezien koppel ik het aan doorkomende tanden en kiezen; op dat moment was er al een tijdje niets meer doorgekomen. En paar weken terug is de ellende echter weer begonnen en slaapt ie sindsdien ook niet meer door. Gelukkig is het hier meestal 1 a 2 keer even de speen geven, maar balen is het wel.

Laten huilen heb ik bij hem trouwens wel gedaan, maar dat was omdat hij toen alleen hazenslaapjes maakte. Met 3 dagen sliep ie toen weer normaal. Nu laat ik hem eigenlijk nooit meer huilen, ik laat hem alleen jammeren (want dat doet ie meestal in zijn slaap en na amper een minuut slaapt ie weer verder). Het voelt nu namelijk niet meer goed, omdat ik gewoon merk dat er dan op dat moment iets anders aan de hand is. Dat hij trouwens echt huilt, komt maar heel weinig voor. Hij gaat kreunen als hij 's nachts wakker wordt en jammert dan om de speen die hij kwijt is.
    Wat ik wil zeggen; doe het alleen wanneer je je er als ouder goed bij voelt.

Sorry, verder geen tips dus ;)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh en het is al eerder gezegd; maar kinderen slapen vaak juist beter als ze eerder op bed liggen. Ik vind 21.00 uur ook erg laat voor zo'n kleintje. Mijn zoontje is beter gaan slapen toen hij een half uurtje eerder naar bed ging; namelijk om 18.30 ipv 19.00 uur. Het helpt echt! Kinderen die oververmoeid naar bed gaan (en je hoeft het niet eens aan ze te merken) kunnen onrustig gaan slapen waardoor ze dus wakker kunnen worden 's nachts. Ik slaap ook erg slecht en onrustig als ik overprikkeld naar bed ga.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo

ik heb het idd eerst zelf geprobeerd voordat ik het aan mijn kids gaf
    werd wel snel moe maar geen klachten gehad wat jij beschrijft en mijn man ook niet

tulip

ik heb niet alles gelezen
    maar tot overgeven aan toe vind ik ook zielig
    mijn dochter deed dit dan niet
    als ze dit had gedaan had ik haar ook niet laten huilen
    het is net wat je eigen gevoel aangeeft

6. tulip

tulip Niet meer actief

dat dacht ik al, iemand schreef dat ze hun kindje lieten huilen, ook al duurde het 3 uur ze gingen er wel naar toe, maar hij huilde zo hard dat hij moest overgeven en dan ging hij slapen.;)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wel goed dat je het zelf geprobeerd hebt.

Ik blijf het voor kinderen een te heftig middel vinden waarvan de werkzaamheid en veiligheid niet bewezen is, maar ik ben geen arts natuurlijk.;)

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als het iets anders is dan medicijnen
    maar meer een hulpmiddel voor iets probeer ik het altijd zelf uit voordat ik het aan mijn kids geef;)
    ik had ook eerst zoiets van liever geen vreemd spul in mijn kids hun lichaam

maar we hadden helemaal geen tijd meer voor onszelf
    als mijn dochter 5 min gerust had ging ze de hele avond door en als ze smiddags geslapen had ging ze zelfs de hele nacht ook nog door
    slapen ho maar wel moe maar zeuren lastig doen enz

9. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Beetje domme vraag hoor, maar moeten kindertjes niet gewoon uit zichzelf leren slapen? Zoiets kun je ze toch niet aanleren met medicijnen? En als je ze dan toch die medicijnen geeft, wanneer stop je daar dan mee? Het klinkt tegen-natuurlijk. Maar ik wil absoluut niemand veroordelen hoor, ik kan me voorstellen dat je alles probeert als zo'n kleine je nachten lang wakker houdt....

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochter heeft veel meegemaakt 4 operaties
    getrek aan haar in het ziekenhuis
    en sinds dien is het al niet meer durfen slapen
    en toen ze de angst beetje kwijt was
    sliep ze pas tegen 23.00 in
    en dat gaat al zo'n 3 jaar

ik ben ook eigenlijk tegen dat soort dingen
    maar mijn man en ik waren kortaf tegen elkaar
    we gingen elkaar ontwijken
    en haar broertje werd ook steeds wakker
    want ja dan wil hij ook spelen als hij eenmaal wakker is en haar hoord

mijn man en ik hebben nu meer tijd voor elkaar
    mijn dochter wordt uitgerust wakker
    en helemaal geen problemen meer

tja hoelang gaan we het gebruiken
    we proberen om niks te geven als ze smiddags niet geslapen heeft om te kijken hoelaat ze dan in slaap valt
    gister was dat dus weer tegen 23.00

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oke; je dochter heeft dus een heleboel naars meegemaakt en is bijna 4, dan blijven dat soort nare herinneringen wel hangen ja.

Je mag mij een geitenwollensok noemen, maar is er geen alternatieve therapie ipv (heftige, vind ik) medicatie? Melatonine is niet homeopatisch hoor en kan zeker bij kleintjes bij langdurig gebruik afhankelijkheid veroorzaken.

Kinderyoga, muziektherapie ik noem maar wat.;)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig ook ergens een slaapkliniek dacht ik eens gelezen te hebben. Wellicht dat die ook wat doen met slaapproblemen bij kinderen. Ik zou eens verder informeren in het ziekenhuis. Ik zou in ieder geval een second opinion vragen want mij klinkt het ook vreemd in de oren om een kind structureel melatonine te geven.

13. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij hebben ook meerdere dingen geprobeerd om Lars te laten doorslapen. Van inbakeren tot homeopathische middeltjes. Niks hielp.
    We hebben zijn bed anders gezet, lampje aan, lampje uit. Noem maar op. Bij ons in bed sliep hij helemaal niet. Dat was alleen maar feest voor hem. Ging hij alleen maar ouwehoeren. Ook niet lekker als om 6 uur de wekker weer gaat.

Op een gegeven moment waren wij ook ten einde raad. We hadden steeds vaker ruzie. Om de kleinste onbenulligste dingen.
    We hebben samen besloten om Lars eens een nachtje "gecontroleerd" te laten huilen.
    Dit was voor ons de oplossing. Lars heeft zijn slaapritueel doorbroken en sindsdien slaapt hij door. Maar wat waren die 2 nachten dat we hem hebben laten huilen moeilijk.
    Nu moeten jullie nie denken dat hij de hele nacht heeft liggen huilen. Na 3 uur was het gedaan, en gaf hij zich over. Toen viel hij in slaap.

Succes meid.
    Ik hoop voor jullie dat jullie ook weer snel een fatsoenlijk nacht slapen.

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ik zou zeggen gebruik google voor bijvoorbeeld 'kinderen' en 'slapen' en waarschijnlijk kom je wel het één en ander tegen dat vriendelijker is dan het rommelen met de hormoonhuishouding van je kind..

Ik heb gelezen dat melatonine niet alleen een rol speelt bij het dag/nachtritme, maar ook (bij kinderen voor de puberteit) de vroming van gonadotrope hormonen remt. Met andere woorden, het zorgt ervoor dat de geslachtsorganen zich tot de puberteit nog niet ontwikkelen.

De werking van melatonine is nog onvoldoende onderzocht.
    Ik zou het dus echt mn kind niet geven.. wie weet wat het later allemaal teweeg brengt!!

Deel Deze Pagina