baby wil alleen maar op z'n buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jammetje, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    Mijn zoontje is nu bijna 7 maandjes oud. Sinds twee dagen draait hij zich in zijn bedje steeds op zijn buikje. Hij legt dan wel zijn hoofdje op zij. Hij kan allleen nog niet terug op z'n rug rollen.
    Mijn vraag is of dit nog op zo'n leeftijd kwaad kan. Ik vind het vervelend als ik steeds z'n rust kom verstoren door hem weer op zijn rug te leggen. iemand ervaring?????

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als hij goed ze hoofdje naar de zijkant draaid.
    kan het echt geen kwaad hoor.

je zou tussendoor even kunnen kijken of hij goed ligt,maar zou hem zeker laten liggen hoor.

met 7 maanden moet dat toch makkelijk kunnen..

mijn dochter sliep ook op der buik zins ze kon draaien nu is ze 2 en ze doet het nog steeds.

3. adi

adi Niet meer actief

Op die leeftijd is het volgens mij geen probleem meer. Tenminste als hij verder heel goed kan rollen zelf en stevig is met zijn hoofd.
    MIjn kindjes sjeesden heel lang het hele bed door, ik vond ze in de meest onmogelijke posities terug. Maar zolang ze sliepen kom ik er niet aan ;)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lekker zo laten :)

5. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Gewoon zo laten slapen, mijn dochter rolde vanaf 5 maand en sindsdien slaapt ze op haar buik.. We leggen haar nu zelf op haar buuik in bed!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

als hij zijn hoofdje zelf netjes op de zijkant draait is het geen probleem.

maddi slaapt al vanaf maand 1 op zijn buikje. omdat hij zichzelf wakker "sloeg" wapperende handjes de hele tijd

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Kan geen kwaad. Die van mij slaapt ook op de buik en vind ik steeds op de meest rare manieren in bed. Ze ligt nooit zo als ik haar neer gelegd heb. Maar ze zijn sterk genoeg in hun hoofdje dus tillen hun hoofd wel op. Las dit namelijk net nog in een andere topic.

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Hij is blijkbaar sterk genoeg om zelf op zijn buik te draaien. Dan is hij ook sterk genoeg om zijn hoofdje opzij te draaien en kan hij veilig op zijn buik slapen.

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    zat ook te twijfelen om een topic te openen, maar haak hier effe op in ;)

mijn zoontje slaapt ook graag op zijn buik. hij kan nog niet draaien, maar valt heel makkelijk in slaap als hij op zijn buik ligt. hij is heel sterk in zijn armen en nek... nu merk ik deze week, dat als hij op zijn rug of zij ligt, minder vast slaapt als normaal. terwijl als hij op zijn buik ligt heel vast en diep slaapt. hij draait overigens wel zijn hoofdje iedere keer de andere kant op. dus hij ligt niet met zijn neus in het matras. nu heb ik wel een aerosleep eronder gekocht. heb er ook vertrouwen in dat het goed komt, maar dan kom ik van de cb af en dan word het weer benadrukt dat het zo gevaarlijk is...pfff... daardoor ga ik me dan weer druk maken, terwijl ik dat eigenlijk niet vind.

maar TS jouw zoontje is al best oud, dus ik denk dat je hem gewoon lekker moet laten liggen...hij zal het wel lekker vinden ;)

10. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Toen Daniƫl 2 weken oud was, heb ik hem een keer op zijn buik gelegd om zijn nekje te oefenen. Hij vond het geweldig en sinds die tijd wil hij niets anders meer. In het begin liet ik hem alleen op zijn buik liggen als ik toezicht kon houden. Maar doordat hij zoveel op zijn buik lag, werd zijn nekje al heel snel sterk genoeg. Toen hij zijn hoofdje goed kon draaien, liet ik hem iets geruster zo slapen. Inmiddels is hij 3 maanden oud en kan hij zichzelf op zijn buik draaien. Het heeft dus geen enkel nut om hem nog op zijn rug te leggen.

Als jouw knul lekker slaapt op zijn buikje, zou ik hem gewoon laten liggen. Tenzij je er zelf echt niet gerust op bent. Volgens mij kan het lichamelijk in ieder geval weinig kwaad, zolang hij zich niet onder de dekens wurmt of op een andere manier zijn ademhaling blokkeert.

11. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland

Ik had het ook aangegeven bij het CB maar die zei tegen mij alleen maar vind je het ook eng. Heb aangegeven dat we een aerosleep hebben en dat ik me er dus niet zo druk om maak. En zij zei toen alleen maar tegen Noa wat zorgen papa en mama toch goed voor je.

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    wat een verschil he!!! :S dat stelt je al meer gerust dan als ze het alleen maar benadrukken hoe gevaarlijk het eigenlijk wel niet is....

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid slaapt 's nachts op d'r buik sinds ze 2 maanden is. Anders sliep ze gewoon niet, en op d'r buik sliep ze met gemak de nacht door. Op het cb met de arts erover gehad, maar die vond het prima zoals wij het deden (ook met aerosleep).
    En als je kindje een maand of 7 is, moet je kindje normaal gesproken veilig op z'n buik kunnen slapen hoor!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb het al wel vaker hier geschreven maar Irem is ook een echte buikslaper en slaapt al vanaf week 2 op haar buik. Ze is al vanaf de eerste week heel sterk in haar nek, en de eerste weken was het alleen onder toezicht, maar nu ligt ze ook de hele nacht op haar buik. Als ze op haar rug ligt slaapt ze veel lichter en maakt ze zichzelf wakker, op haar buik kan ze lekker doorslapen.

En het CB? Die vertel ik dat ze op haar zij slaapt :) ik heb geen zin in een preek, ik weet dat er risico's zijn bij buikslapen maar als je moet kiezen tussen niet slapen of buikslapen is de keuze snel gemaakt.

Oh, en TS: zeker op deze leeftijd zou ik me echt geen zorgen meer maken hoor!

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Door deze afweging had onze arts er geen problemen mee. Al mogen ze het niet adviseren.

16. hongingbij

12 aug 2009
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arthur slaapt ook al vanaf een paar weken op zijn buik. Hij draait gedurende zijn slaap regelmatig zijn hoofd de andere kant op, maar nooit in het matras. Als hij op zijn rug slaapt, slaat hij zichzelf ook wakker met zn armen. Met mijn oudste zoon was het hetzelfde, die slaapt nog steeds vaak op zn buik, nu al 4 jaar en kerngezond!:)

17. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi!
    Hier ook al vanaf het begin een buikslaper, nooit wat gebeurd maar ook omdat ze al goed haar hoofdje naar rechts of links kon leggen. Als dat zo is, kan het geen kwaad en lekker laten slapen!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een hele jonge buikslaper.(8 weken)

en zoals hier boven werd gezegd. liever op de buik slapen dan niet slapen

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weetje ik snap dat ze het adviezeren bij het cb maar of het echt logische is. Denk niet er zijn zo te lezen veel baby.s die echt veeeeel liever op hun buik liggen.Snap ook niet hoe ze er op komen. Ja van wegen de wiegendood. Nu zijn er veel ouders die bang zijn voor baby.s op de buik dat snappen we allemaal terwijl we zien als ouders van onze baby.kinderen slapen veel beter op de buik wat willen ze dan? Kunnen ze niet eens een advies geven wat afgestempt is op het persoonlijk kind bijwijzen van spreken.

Tot nu toe heb ik geluk me dochtertje slaapt nog op haar rug. Maar stel ook zij gaat draaien in bed. Dan is er weer en moeder ongerust omdat het advies is van op de buik. Grr gillend gek word je er van. Jullie ook?

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ pnirmal: sinds het advies van buikslapen is geintroduceerd, is het aantal gevallen wiegendood per jaar sterk gedaald. Ook al is het niet met zekerheid te zeggen dat het daardoor komt, de kans is wel reeel. Het is naar mijn mening dan ook helemaal geen raar advies.
    Het advies geldt overigens voor pasgeborenen. Natuurlijk kun je een kind dat zichzelf kan omdraaien niet dwingen in dezelfde houding te blijven liggen. Bovendien zijn kinderen die zich kunnen omdraaien over het algemeen sterk genoeg om hun hoofdje voldoende te kunnen optillen. Het risico van buikslapen is dan ook vele malen kleiner.

Deel Deze Pagina