helaas mocht het weer niet zo zijn..... gister een beetje kramp gehad... toch maar de vk gebeld gezien de eerdere keren, ik mocht meteen komen voor de echo helaas geen knipperlichtje meer... Vanmorgen gaat de telefoon, het is de vk, vanmiddag mag ik naar het ziekenhuis om alles verder te bespreken. Ik weet al wat ze gaan vragen: curettage, afwachten of de pillen... ik weet niet wat ik moet doen, ik heb altijd curettage gehad ik ben bang voor de pillen en de pijn die daarbij gaat komen, het lijkt me wel prettiger en sneller voor het herstel?! Kan iemand me hier meer over vertellen ( ook de nare verhalen ) Dit wordt een lange dag
Heel veel sterkte allereerst! Wat ontzettend rot voor je dat je dit weer moet meemaken... Ik heb geen ervaring met medicatie of curettage: bij mij kwam het vanzelf op gang. Van mijn zusje heb ik begrepen dat de medicatie te vergelijken is met het hoogtepunt van een 'natuurlijke' miskraam. Dat was voor mij wel pittig! Ik had forse rug- en beenweeën. Al met al hebben de totale krampen tot aan het verliezen van het vruchtzakje ongeveer drie tot vier uur geduurd. Ik heb geen pijnbestrijding gebruikt. De gynaecoloog zei tegen mij dat hij er Tramadol bij zou geven wanneer het niet vanzelf op gang kwam en ik voor de medicatie koos. Dat wilde ik bij voorbaat al liever, omdat een curettage mij veel te spannend leek. Heeft je gyn het daar al over gehad? Lijkt me namelijk geen overbodige luxe. Overigens heeft mijn zusje het gered met 2x Aleve Feminax. Heel veel sterkte vandaag. PS. Oh ja! Het vloeien heeft bij mij nog een week geduurd. Twee dagen als de eerste dagen van een normale menstruatie en daarna rozige afscheiding. Mijn zusje heeft na het verliezen van het vruchtje niet meer echt gebloed. Zij heeft tot aan haar volgende menstruatie 'last' van spotting gehad.
Hoe ver was je? Ik heb alleen ervaringen met mk tot een week of 6 en het is altijd vanzelf gekomen. Flinke buikpijn, beenweeen een paar uur en dan een paar dagen eigenlijk een normale menstruatie. Curretage oid heeft bij mij nooit gespeeld. Ik kan me zo voorstellen dat als je wat verder bent in termijn het misschien pittiger is. Naar dat je hier weer doorheen moet, sterkte!
dat is wel het minste wat ik nu denk ja alles ging zo goed... nu echt als donderslag bij heldere hemel
Rossi, wat verdrietig! Ik heb geen ervaring met pillen of curretage, maar wil je wel even heel erg veel succes wensen en een dikke knuffel geven!
thnx voor je reactie, fijn dat je zo openhartig bent daar heb ik veel aan! ik moet zo naar het ziekenhuis, dan gaan we alles bespreken, heb tot nu toe 2x curettage gehad maar ik twijfel nu heel erg, mede omdat het de laatste keer zo lang heeft geduurd voor alles weer op orde was en ben er heel onzeker door geworden... pfff wat een KL situatie zeg
Ik was vandaag eigenlijk 9 en vruchtjes is gemeten op ongeveer 7-6... ik heb nog nooit een spontane gehad.. altijd MA's dat maakt het psychisch voor mij lastiger want ik denk dan steeds dat ze niet weg willen... bah ik wou dat ik me niet zo hoefde te voelen bedankt! nu hoor ik net dat manlief niet mee kan vanmiddag en ik dus alleen moet... kga mijn mams maar bellen denk ik
ja meis, nu zitten we weer in hetzelfde schuitje... ik hoop dat we over een paar maandjes dat weer kunnen!
Hey meid, Helaas hier ssortgelijke ervaringen als jij. Ik ben moeder van 2 gezonde meiden maar heb ook 3 miskramen achter de rug. op dit moment ben ik weer zwanger, ik kreeg op zondag een heeeel klein beetje bloedverlies voor mijn gevoel was het dus weer mis, zo begon het bij mij altijd. ik mocht gisteren komen voor een echo er was wel een kloppend hartje alleen meette ze het beebje 7 weken ipv 7,4. Alleen met afvegen af en toe wat roze gehad maar nu net weer wat meer en helder rood. Pfff wat verschrikkelijk vind ik dit! Net als jij heb ik dus al 3 keer een missed abortion gehad. Vruchtje blijft soms wel 2 a 3 weken voordat bij mij bloedverlies optreed. Ook ik ben bang voor de pillen enz omdat ik bij mijn eerste miskraam ( die na 5 weken spontaan opgang kwam zo ernstig bloedverlies had dat ik met spoed alsnog gecurreteerd moest worden) sinds die dag voor mij geen afwachten, geen pillen ,spanning ,onzekerheid enz.Stteds koos ik weer voor curretage,ik zou als ik jou was voor de curretage kiezen dan kun je het afsluiten en weer verder gaan ( zo werkt het voor mij in ieder geval) Ik ben het allemaal zo zat die onzekerheid, ik hoop dat het bloedverlies stopt bij me..... Liefs Sandra
Ontzettend veel sterkte en een hele dikke knuffel! Mijn eerste miskraam was ook een MA. Ik was al ruim 10 weken en het kindje was gestopt bij 8. Ik wou geen curretage i.v.m de risico's en afwachten kon ik ook niet. Wetende dat mijn kindje al ruim 2 weken niet meer leefde, wou ik niet nog langer met een levenloze baby in mijn buik lopen.. Ik ben best positief over de medicatie. Moest eerst 2 pillen oraal innemen en niet de volgende dag, maar de dag daarna moest ik er 4 inbrengen. Ze zorgen wel voor bloedverlies en een wat zeurderige gevoel, maar meer ook niet. Komt ook nog bij dat ik wat later de pillen weer uitplaste.. Volgende dag dus opnieuw herhaald. Dit keer werd het bloedverlies ontzettend heftig, als ik stond of liep, dan stroomde het er echt uit. Ik voelde me verder lichamelijk wel goed, dus ben gewoon op de bank blijven liggen. S'avonds kreeg ik weeën, ik zal niet liegen want ze waren echt ontzettend pijnlijk. Ik heb wel pijnstillers gekregen maar heb het met een paracetamolletje gedaan, de pijnstillers vond ik eng (hele kleine kans op nare bijwerkingen). Uiteindelijk s'nachts toch in slaap gevallen met de bedoeling dat ik de volgende dag nog één keer de tabletten zou gebruiken en mocht dit weer zonder resultaat zijn, dan alsnog een curretage.. Dit was niet nodig, bij het opstaan s'ochtends verloor ik ons kindje.. Ontzettend heftig allemaal, maar dat is elke miskraam en mocht ik ooit weer voor zo'n keuze komen te staan (hopelijk niet natuurlijk), zou ik het weer zo doen. Het bloedverlies werd gelijk minder en de buikpijn ook. Bij de echo controle een paar dagen later was mijn baarmoeder op wat bloed na, helemaal schoon.
He meis wat oneerlijk Hier met 14 weken geen hartje meer.. Heb toen pillen gekregen, cytotec.. Flink buikpijn gehad, wist niet meer hoe ik moest liggen.. Maar kreeg wel pijnstilling en toen was het goed te doen.Na een paar uur kwam het vruchtje maar de rest kwam niet.. Nog 2x cytotec gehad, maar 1x zaten ze niet goed en kwamen ze er heel uit. De laatste keer deed ook niks meer.. Dus toen alsnog een curretage... al met al heb ik 3 dagen lopen kloten.. Valt nog mee maar het was emotioneel nogal zwaar dus hebben ze voor mij na 3 dagen toch voor een curettage gekozen. Ik zou het volgende keer toch hetzelfde doen.. een curettage blijft een operatie en het blijft een risico.. Een curettage kan altijd nog. Het enige voordeel is wel dat je weet wanneer je er vanaf bent.. En bij de pillen kan het wel even duren.. Ik wil je heel veel sterkte wensen.. Ik vind dat het soms toch wel wordt onderschat en je weet pas wat het is wanneer je het meemaakt... Dikke knuffel!
ja ik weet het gewoon echt niet ik heb ook de neiging om voor de curettage te gaan omdat het dan meteen voorbij is... maar ik wil me bm niet steeds belasten... pfff ik hoop dat het bij jou beter gaat!!
bedankt voor je verhaal! heftig ook als ik het zo lees... wat ik eerder al zei heb ik echt de neiging weer voor curettage te gaan, omdat het dan meteen voorbij is... maar ik wil dus mijn bm niet teveel belasten en ik lees toch veel horror over verklevingen... wou dat ik niet hoefde te kiezen
Heftig verhaal zo! ik zie gewoon tegenop om te gaan wachten dat lijkt mij het ergste.. zijn jullie wel gewoon gaan werken? En hoe lang duurde het voordat je weer ongi werd? ik zie dat het bij jou nu goed gaat dus er is hoop!
Hoi meid, Hier wel een positief verhaal over de Cytotec. Werkte binnen een paar uur. Wel pijnlijk natuurlijk, een soort mini bevalling, maar allemaal nog te doen. Verloor 4 uur na het zetten van de pilletjes het vruchtje. Volgens mij maakt het niet zo veel uit of je eenspontane mk of een miskraam met Cytotec hebt. Je kan bij beide heel veel of heel weinig bloed verliezen, dat is maar net hoe je lichaam er mee om gaat. Heel veel sterkte met de keuzes...
hey meid, Ik had ook op 17-4 miskraam gehad..hoe is het nu met je..bij mij was het gelukkig na 9 dagen gestopt met bloeden..geestelijk wel zwaar hoor alleen voel me nu goed...ik voel me vandaag misselijk moet overgeven..ik moet me eisprong nog krijgen.. gr Waterroosje
hey meid, wensje veel sterkte... Laat je wel onderzoeken doen..? Bij mij hebben ze bloed laten prikken voor chromesonen.. vind het jammer dat ze zo makelijk reageren van ja dikke pech meer niet..veel sterkte tip praat erover het helpt echt goed..positief blijven denken..je weet nooit wat de reden is.. alles is met een reden goede bedoeling..komt goed meid...je man is naast je..zwanger kan je worden..alleen nog blijven maar komt goed..mvg Waterroosje
thnx het was een lange dag en ik heb in totaal 4,5 uur in het ziekenhuis gezworven pffff drama maar goed ik heb voor de curettage gekozen, ik kan alleen pas dinsdag dus het grote wachten gaat weer beginnen... ergens hoop ik dat hij nu zelf gaat loslaten...maar dat zal wel niet ze gaan nu idd ook onderzoeken doen, bloed prikken, ik hoop dat het snel weer raak mag zijn en dan wel mag blijven plakken pffff