Hallo, Ik zit met een vraag. Nu dat die Mexicaanse griep heel erg in is over de gehele wereld, en nu ook heel erg in is in ons land, ben ik eigenlijk toch wel bang dat wij zwangere vrouwen niet geholpen kunnen worden (i.v.m. medicijnen) vanwegen onze zwangerschap. Ik heb het niet en hoop ook niet dat ik het krijg,maar vind dit wel onweis eng. Weet iemand of dit waar is? Hoe zit dat als een zwangere vrouw deze griep krijgt? groetjes rosanna
Hallo grassprietjes, wat wil je hier mee zeggen dat het een hopeloze zaak is, dat we dood moeten gaan of dat we een beslissing moeten maken om ons zelf te redden en niet ons kind? Sorry hoor het klinkt heel erg raar,maar ik snap er gewoon niet van, en vind het wel belangrijk om te weten wat er moet gaan geburen stel je voor dat je het krijgt
Ik zou me hier niet druk om maken voordat het eventueel zover is - en de kans dat het zover komt is héél erg klein. Maargoed, daarmee geef ik geen antwoord op je vraag. Om het iets duidelijker te maken: het tegen de Mexicaanse griep ingezette Tamiflu is niet bedoeld voor zwangere vrouwen. Dat wil echter niet zeggen dat je het niet zult mogen gebruiken. Het voorschrijven van medicijnen is ter beoordeling van een arts, dat geldt dus ook voor Tamiflu. Dat wil dus zeggen dat als het voor jóu noodzakelijk is dat je Tamiflu gebruikt, de arts een afweging zal moeten maken of hij het je voorschrijft. En in principe gaan artsen voor het leven van de moeder. Als het met de moeder heel slecht gaat, is dat slecht voor de baby, en wordt er soms toch voor gekozen om medicijnen voor te schrijven die in principe niet goed zijn voor de baby. Maar het is inmiddels bekend dat de Mexicaanse griep doorgaans milde klachten geeft, die ook zónder behandeling met medicijnen overgaan. Dodelijk is de Mexicaanse griep toch echt maar in een zeer klein percentage van de gevallen. Dus de kans dat je met deze kwestie te maken krijgt, is echt nihil. Maak je niet druk
ik zie het helemaal niet als een toestand hoor. Er zijn zoveel ziekten die schadelijk zijn voor je zwangerschap. Kinderen of volwassenen kunnen van alles onder de leden hebben zonder het te weten en kunnen jou zo ook besmetten. Daar kan ik niet steeds bij stil gaan staan, ik zou er echt gek van worden. Je denkt nu, wat als ik de mexicaanse griep krijg....je kunt ook denken....wat als ik de mexicaanse griep nu eens niet krijg : )
Er zijn meer mensen die aan gewone griep dood gaan dan aan Mexicaanse griep hoor. En die kan je ook krijgen, ook als je zwanger bent, en dan ben je goed ziek, en word je meestal gewoon als altijd weer beter. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Volgens mij zegt Grassprietje dat helemaal niet en volgens mij wil ze al helemaal niet zeggen dat we dood moeten gaan?!? Ik sluit me aan bij Evenstar, want er gaan inderdaad meer mensen dood aan de gewone griep. Dat het wereldepidemie is zegt iets over het aantal zieken en niet over de ernst van de ziekte zelf. Ik zou me er ook niet zoveel zorgen over maken.
Slecht voor je kindje, zo veel stress over Mexicaanse Griep (of andere ziektes die je wel of niet kan krijgen). Probeer je niet te druk te maken hoor, het is het niet waard!
ik relativeer de boel denk ik zelf wat meer...Ik ben zelf 28 weken zwanger en zit er ook niet op te wachtten om het te krijgen, maar ik ga mezelf niet gek maken..Dan kan ik ook geen katten aaien, niet meer met vingers in de grond wroeten, geen vliegtuig meer instappen, of achter het stuur kruipen...
Ik ben alle berichtgeving over de griep bijna beu.. Ik heb t gevoel dat door alle media de mensen gewoon bang gemaakt worden, terwijl er ziekten zijn die veel meer slachtoffers maakt en die veel minder goed te behandelen zijn... Of denk ik nu heel gek?
Ik begrijp je angst wel, ik ben zelf ook een beetje huiverig omdat mijn vriend momenteel in buitenland werkt en morgen met vliegtuig terug komt, en van de week vertelde dat hij hoofdpijn had en liep te snotteren. Maar hij had geen koorts zei hij. Nou ja ik kan alleen maar gewoon normaal doen, en als ik ook maar iets merk aan mezelf dat naar griep neigt zit ik bij de dokter. En ook al wordt tamiflu niet aangeraden voor zwangeren, misschien zijn er wel andere medicijnen die je wel mag. Oja en de placenta maakt in je zwangerschap speciale 'extra' antistoffen aan, die allemaal voornamelijk naar je baby gaan, maar wij als vrouwen krijgen ook wat van die antistoffen, dus misschien helpen die antistoffen ons ook wel een handje om niet ziek te worden mocht je in aanraking komen met iemand met die griep. Maar zoals anderen al zeggen, hetzelfde geld voor de overige belangrijke gevaarlijke ziekten voor zwangeren, zeker als je met kinderen werkt of al een kleintje hebt, kan je daar ook mee in aanraking komen.
Naar mijn idee word het verschrikkelijk opgeblazen.. Er zijn veel meer mensen die gewoon verkouden worden en daar kan je ook aan dood gaan als je een verzwakt immuunsysteem heb. Wat ik tot nu toe hoor zijn bijna alle slachtoffers van de mexicaanse griep alweer aan de beterende hand tegen de tijd dat ze ontdekt worden.. Ja natuurlijk in bepaalde landen met problemen als ernstige ondervoeding etc, daar zullen er wel veel meer mensen aan bezwijken, maar hier in Nederland kunnen we zo'n griepje wel aan volgens mij. Tja je kan je idd over van alles druk gaan maken, maar ik blijf liever positief
Ik lees net, dat ze nu verwachten dat in het najaar één op de drie Nederlanders het virus zal krijgen. En dat mensen van voor 1957 kennelijk immuun zijn. Nu verwacht ik mijn kleine wurm in het najaar, dus ik ben eigenlijk minder bang voor mezelf dan voor de kleine als die er eenmaal is. En dan doel ik uiteraard met name op kraambezoek. Want zo'n klein hummel is natuurlijk wél héél erg vatbvaar en kwetsbaar als het op zo'n virus aankomt. Ik vraag me dus nu al af, of ik wel een kraamfeest ( zoals ik van plan ben) moet gaan geven, want ik zou iedereen die snottert toch verdacht vinden...erg he? Nog even antwoorden van de site van het RIVM als het gaat om de griep en zwangerschap: Ik ben zwanger. Loopt mijn ongeboren kind risico als ik Nieuwe Influenza A (H1N1) krijg? Er is weinig informatie over de effecten van de Nieuwe Influenza A (H1N1) bij zwangeren. Andere griepvirussen geven geen verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Wel heeft de moeder een iets grotere kans op complicaties van de griep, zoals longontsteking. Ik ben zwanger. Stel dat ik besmet raak, mag ik dan wel virusremmers? De mogelijke effecten van virusremmers op het ongeboren kind zijn onbekend. Als u in aanmerking komt voor het gebruik van virusremmers moet u uw arts vertellen dat u zwanger bent, denkt te zijn, of zwanger wilt worden. Uw arts kan dan bepalen of een virusremmer dan voor u geschikt is. Ik ben zwanger. Kan ik uit voorzorg wel virusremmers krijgen wanneer ik op vakantie ga naar een land waar de griep is geconstateerd? Nee. Het middel oseltamivir (productnaam Tamiflu) wordt niet preventief voorgeschreven en wordt alleen gegeven aan mensen, en hun nauwe contacten, die Nieuwe Influenza A (H1N1)
Inderdaad, .... ze vertelden gisteren op het nieuws dat één op de drie besmet zal raken. Moet er toch niet aan denken, ... normaal gesproken maakte ik me er nooit zo druk om; denkend aan de vogelgriep etc, maar dit slaat op het moment alles. Of ze blazen de hele boel op, uit voorzorg,... of we zijn straks allemaal de sigaar! Brr.... En vrienden van mij gaan net voor de bevalling naar Mexico... thans... dat stond zo op de planning. Zie er nu al als een berg tegenop om te zeggen dat ze dan beter ff wachten met op bezoek komen wanneer ze zeker weten niks onder de leden te hebben.
Hallo, 1 op 3 mensen is best veel. Inderdaad is het best wel een beetje eng voor als die kleine er is, z'n kleintje is nog zo vatbaar!!! Moet er niet aan denken. Ja sorry,ik maak me hier zeer ongerust over, heb er zo veel aan gedaan om weer goed zwanger te worden,heb namelijk in 3 jaar tijd 6 miskramen gehad,en stel je voor nu ben ik er bijna en er gebuurt wat,moet er niet aan denken. groetjes rosanna
ik ben er niet ongerust over. op mijn werk is een kind gediagnosticeerd met de mexicaanse griep maar van de ggd mogen wij zwangeren gewoon doorwerken. en het is idd een griepvariant waar de meeste mensen gewoon van genezen. de huisarts zei dat als ik ziek word mijn lichaam mijn kind zal beschermen en de kans klein is dat hij schade zal oplopen.
Ja de meeste volwassenen zullen hier gewoon goed van genezen. Maar nergens kan ik info vinden over de invloed op baby's...en zeker pasgeborenen.
Ohh, ik ben er ook zo bang voor. Niet zozeer voor mezelf maar voor mijn meisjes. Misschien ben ik een beetje paranoide, maar ik vind het heel erg eng.
Tja het is lastig maar ik denk dat als je angst heb voor je kleintje je gewoon goed navraag moet doen bij de vk of je huisarts ivm kraambezoek, wat hun adviseren tegen die tijd. Ik vind het ook wel eng hoor, maar nu op dit moment kan ik er niks aan veranderen, tegen de tijd dat ik ga bevallen ga ik me even goed laten voorlichten mbt mijn pasgeboren kleintje. Ik wil er nu niet over nadenken wat al, ik heb ook twee keer een miskraam gehad, maar ik maak mezelf alleen maar gek met gedachten over die griep, dus probeer het naast me neer te leggen nu.