Hoi allemaal Morgen ben ik precies 16 weken zwanger en gisteravond verloor ik voor het eerst druppels helder vocht uit mijn tepels. Ik heb al 2 zoontjes en ook tijdens hun zwangerschappen verloor ik al vrij snel vocht...maarre dit is wel heel vroeg lijkt mij! Maar ik weet ook dat het niets zegt over de borstvoeding, ik heb beide jongens maar 3 dagen bv kunnen geven en toen was 't op Ik vraag me af of er hier meer zijn die ook al zo vroeg vocht verliezen en wat is verstandig...moet ik het nu gaan stimuleren (dus mezelf gaan melken whahahahahahahaha) om nu alvast de bv op gang te brengen of heeft dat geen zin?
Stimuleren heeft volgens mij geen zin. Het is een hormonale kwestie en laat die hormoontjes maar lekker gieren en hun best doen. Ze maken immers je lichaam klaar voor de bevalling en de tijd daarna. 16 weken is idd vroeg, maar er zijn meer vrouwen die daar al vroeg 'last' van hebben. Vraag het anders even aan je VK. Groetjes, Mirelle.
Ik ga het woensdag navragen hoor dan moet ik weer naar de vk was gewoon nieuwsgierig of er meer vrouwen zijn die dit hebben (gehad) en hoe bij hun de bv is verlopen
ik heb dit af en toe ook alleen ik ben niet zwanger! heb het al jaren, precies in de week voor ik ongi moet worden. zowel de h.arts als de gyn zeggen dat het gewoon door m'n hormonen komt en geen kwaad kan. Als je b.v. gaat stimuleren tijdens je zwangerschap, kan dat betekenen dat je weeën gaat opwekken! Het is n.l. voor een pas bevallen moeder heel goed om borstvoeding te geven, aangezien tijdens het voeden de baarmoeder zich samentrekt. Ik kon dit na m'n bevalling van ons zoontje ,ook met het kolven heel goed merken. kreeg de eerste dagen echt weer lichte weeën als ik voeding afkolfde.