Pilstrip kwijt op vakantie, help!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Iweks, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iweks

Iweks Niet meer actief

Hallo allemaal,

Tot mijn grote verbazing kan ik mijn piltrip nergens meer vinden terwijl ik op een rondreis ben door Italië. Zat in de tweede week van de strip en kom volgende week donderdag pas thuis. De stopweek vervroegen lukt me dus niet... Help! Wat moet ik doen? Ik weet dat het erg stom is om de strip te verliezen maar het is me werkelijk nog nooit gebeurd (neem nooit een extra strip mee overigens) en zit echt niet te wachten op een zwangerschap dus graag serieuze reacties aub 😢

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Gewoon in de apotheek Kopen is vrij verkrijgbaar in Italia .
    Anders condooms of geen sex.

3. Iweks

Iweks Niet meer actief

Hebben al condooms gehaald, maar moet ik nog andere maatregelen nemen ? Voor de MAP is het al te laat?

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wanneer ben je erachter gekomen dat je je pilstrip kwijt bent? Wanneer heb je voor het laatst gemeenschap gehad? MAP zou ik zeker niet zomaar nemen, kan je goed ziek van worden. Anderzijds als je geen zwangerschap wil is het een afweging die je kunt maken. Als dat echt mogelijk is zou ik de vrij verkrijgbare pil toch ophalen uit de apotheek

5. Iweks

Iweks Niet meer actief

Hoi,

Ik heb op de laatste dag dat ik de pil slikte ook seks gehad. Dezelfde dag dus. Smorgens de pil genomen en savonds seks gehad. De volgende dag vond ik de strip niet meer (zijn die dag ook doorgereisd naar andere plaats) dit was aan het begin van de week. Heb niet meer gevreeën maar wel condooms gehaald. Gisteren naar de apotheek gegaan, maar geen pil vrij te verkrijgen hier. (Zoals ik begreep tzelfde als in Nederland)

Wat gebeurt er eigenlijk verder nu? Als je "stopt" met de pil. Kan ik een ongesteldheid verwachten?

6. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je huisarts bellen om een recept te sturen?

7. Iweks

Iweks Niet meer actief

Goed idee, ga ik morgen meteen doen!

8. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Je zult daar een dokter moeten bezoeken voor een nieuw recept. En, als je echt niet zwanger wil worden, voor een recept voor de morning-after-pil, want de kans op zwangerschap is zo niet 0. Tenzij het meer dan 72 uur geleden is, dan ben je daarvoor helaas te laat. In Italie is in theorie overtijdbehandeling mogelijk maar dat wordt amper gedaan. Je kunt anticonceptie en de morning-after-pil niet zonder recept ophalen. In Italië kun je kiezen tussen openbare en private zorg. Private zorg is niet veel duurder maar wel klantgerichter: in de openbare zorg kun je zo maar eens een dag op een SEH moeten wachten met dit verzoek. De meeste private zorg kun je gewoon bij je Nederlandse zorgverzekeraar declareren. Kies geen katholieke private instelling want daar is de kans groot dat een verzoek om een morning-after-pil niet gaat slagen. Sterkte!

9. Iweks

Iweks Niet meer actief

Hoi, dankje voor de tips. Had geen WiFi meer daar dus lees je reactie nu pas. Maar Ben inmiddels thuis en kreeg een doorbraakbloeding dus neem aan dat ik "veilig" zit en nu niet meer zwanger kan raken? Ben nu gewoon ongesteld al 3 dagen. Start om deze reden morgen met de pil weer. Weet niet of mijn theorie goed is maar heb eigenlijk een Stopweek gehad nu, toch?

10. Iweks

Iweks Niet meer actief

Niemand????

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja je hebt nu een stopwerk gehad

12. Iweks

Iweks Niet meer actief

Dat stelt me gerust! Dat betekent dat er geen kans meer is op een zwangerschap toch ☺️ Ben inmiddels ook weer begonnen met de pil!

Deel Deze Pagina