Zooitje gemaakt van de pilstrip

Discussion in 'Anticonceptie' started by Luna86, Jul 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Ik ben sinds een tijdje weer aan de pil en moet deze ivm hormoonschommelingen doorslikken. Nu krijg ik regelmatig een doorbraakbloeding en dan stop ik meestal voor 4 dagen met de pil en slik hem dan weer verder. 2? Weken geleden kreeg ik ook een doorbraakbloeding en ben ik de pil nog een paar dagen door blijven slikken omdat ik allerlei dingen had. Dat stopte niet dus uiteindelijk ben ik voor 3/4? dagen gestopt met slikken. Vraagtekens erbij omdat ik het zelf niet goed meer terug kan halen. Omdat ik dus gestopt was een paar dagen begin je weer te slikken op juist aangegeven dag, hierdoor wordt het dus een zooitje op de strip en deze gaat al van hot naar her. Nu ben ik dus 1 dag vergeten de pil te slikken waarvan ik denk dat dit de eerste week was. Deze is dus helemaal niet ingenomen. Nu blijven er ook een paar dagen op de strip over die ik dus moet slikken op een andere dag. Hierdoor heb ik totaal geen overzicht en vergeet je dus sneller een pil te nemen, of het is slecht te controleren. Nu 1 week verder is de strip bijna op maar ben dus ongeveer 1,5 weken geleden ongesteld geweest. Ik ga dus een nieuwe strip beginnen. Moet ik een stopweek gaan houden? En wanneer? Of weer afwachten wanneer ik weer een doorbraakbloeding krijg. Ook ivm risico van de vergeten pil.. De kans zal vast heel klein zijn maar wil niet onnodig hormonen slikken. We hebben sex gehad voor en na het vergeten van de pil. Hiervoor trouwens maanden van de pil geweest en heel vaak onveilig gevreeën en nooit zwanger geraakt (alleen een posi test en dag later ongie) dus de kans lijkt me dan nog kleiner. Wat is wijsheid: testen en wanneer, nieuwe strip, stopweek..

Heel verhaal en hoop iets duidelijk dan mijn pilstrip :D. Wie het snapt mag met me meedenken, bedankt!

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Maar als je hem moet doorslikken op aanraden van een arts, waarom dan af en toe zelf stoppen voor een paar dagen? Niet gek dat je dan het overzicht kwijtraakt, een lichaam van slag raakt en het misschien ook wel helemaal niet veilig is als anticonceptie zo.

Ik zou de huisarts raadplegen hoe en wat en of de pil doorslikken of weer gewoon slikken zoals in de bijsluiten staat aangegeven met 1 strip en dan een stopweek bijv. Niet dit gerommel hihi.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Als je stopt bij een doorbraakbloeding, waarom stop je dan niet gelijk voor een hele week zoals het ook moet wanneer je wel een stopweek inlast?
    Dan weet je in ieder geval ook bij welke dag je bent gebleven.

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Ik zou voortaan niet meer met de pil stoppen als je een tussentijdse bloeding krijgt. En misschien even overleggen voor een wat zwaardere variant pil met de huisarts? Want als je elke maand doorbraak bloedingen hebt lijkt me ook niet juist?
    Slikte je vroeger ook de pil? En had je dat toen ook?
    Ik zou gewoon dus de pil doorslikken ondanks je tussentijdse bloeding en elke maand de strip afmaken tot de stop week

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Want het is wel zo dat als je de pil doorslikt dat je dan vaker tussentijdse bloedingen krijgt, zou je anders niet de pil drie maanden door kunnen slikken en dan een stop week? En dan weer drie maanden en dan weer een stop week?

6. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Sorry het stond er niet helemaal duidelijk. Doorslikken tot een doorbraakbloeding en dan stoppen. Mijn huisarts zei me 4 dagen met de pil te stoppen. Vanuit vroeger weet ik dat het 7 dagen was maar een vriendin van mij stopt al jaren maar 4 dagen dus ik ging er vanuit dat allebei kon. Een korte stopweek en het doorslikken is voor mijn hormoonschommelingen waar ik erg last van had toen ik geen pil slikte. 1 strip en een stopweek houden kan ik idd gaan doen en kijken hoe ik daar op reageer. Maar dan moet ik denk na deze strip met nog 3 dagen niet stoppen?

7. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Dat zou het idd veel minder chaotisch maken. Ik ga overwegen en eventueel voor de duidelijkheid nog overleggen met de huisarts. Zou doorslikken tijdens een doorbraakbloeding geen kwaad kunnen dan? Nu hield het echt een paar dagen aan en werd erger toen ik stopte met de pil en hield nog 3/4 dagen aan. Ik ben bang dat het zeurderige gevoel anders nog dagen aan gaat houden..

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Vroeger slikte ik idd ook de pil. Dat was voor mijn oudste en toen hield ik altijd braaf de stopweek. Ik ben eigenlijk alleen maar aan de pil gegaan omdat ik zonder hormonen zo'n vreselijk monster was :p. Wij doen al jaren aan veilig vrijen of voor het zingen de kerk uit. Niet betrouwbaar maar ben nog nooit zwanger geraakt. Ik voel altijd mijn eisprong en krijg dus ook veel buikpijn bij het ongesteld worden. in die 2 weken ertussen had ik constant een zeurderig gevoel en was niet te genieten. Vandaar aan de pil gegaan en zo lang mogelijk doorslikken ivm schommelingen. Als ik de pil blijf doorslikken tijdens een doorbraak blijft dat zeurderige gevoel dus aanhouden en voelt het alsof ik het toch even moet laten komen. Misschien proberen en kijken wat het doet als ik wel stug door blijf slikken..

Maar voor nu: Wel aan een nieuwe strip beginnen? en wanneer een stopweek inlassen. Eventueel ergens testen?

9. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

Jan 27, 2015
    1,547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Heb een paar keer een doorbraakbloeding gehad en heb de pilstrip gewoon afgemaakt zonder dat ik wachtte tot het over was. En werd in de stopweek gewoon weer ongesteld.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Volgens mij moet je gewoon doorslikken bij doorbraakbloeding. En dan gewoon een stopweek houden of doorslikken.

Welke pil gebruik je?

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland

hoe lang hield het dan aan? en ook echt zo erg dat je tampons en maandverband moet gebruiken?

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Geen idee of het kan hoor. Maar ik zou 3 maanden slikken en dan op maandag stoppen en donderdag/vrijdag weer beginnen met slikken. Zo had ik nooit last van doorbraak bloedingen en nooit in het weekend ongesteld😝

13. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Dank je wel. Ik moest even kijken op het doosje. Ging er vanuit dat ik microgynon 30 slikte maar krijg dus elke keer een andere verpakking. Er staat op Actavis 150/30 microgram. Het is een combinatiepil. Heb meteen even de bijsluiter gelezen en het advies is om contact met de huisarts op te nemen. Vraag me nu dus alleen heel erg af of ik aan een nieuwe strip moet beginne of over 1,5 week een stopweek in moet lassen en dan maar meteen voor de zekerheid moet testen. Ook lees ik op internet dat omdat ik maar 4 dagen gestopt ben met de pil de kans nog kleiner is op een eisprong.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Ja dat zou het ideaalst zijn maar helaas komen die doorbraakbloedingen al rond de 4/5/6 weken.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik wist niet dat je op aanraden van de huisarts maar 3/4 dagen stopte met slikken, vandaar die tip maar misschien dan toch even eerst overleggen?
    Ik heb maar 1x een doorbraakbloeding gehad en toen heb ik de strip eigenlijk gewoon afgemaakt.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Toen ik de pil slikte kreeg ik ook steeds doorbraakbloedingen. Wel gewoon altijd de strip afgemaakt. Maar omdat ik het toch iedere keer weer kreeg toch maar eens naar de huisarts gegaan. Wat bleek? Mijn pil was te licht voor mij, ik had altijd microgynon 30 en ben toen met 50 gestart. Het wordt niet zo heel gauw gedaan, het liefst geven ze je de lichtst mogelijke pil, maar bij mij werkte het heel goed. Daarna nooit meer doorbraakbloedingen gehad met de pil.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    Betekend een te lichte pil ook meer kans op niet werken van de pil? En dan voor nu nog 1a 2 weken van de nieuwe strip slikken en dan een stopweek inlassen van 7 dagen. Dan kijken of ik een bloeding krijg en weer opnieuw beginnen. Eventueel zou ik voor de zekerheid een testje kunnen doen. Maar dat zou ik dan meer voor mijn eigen onrust doen 😅

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, hij werkt wel, maar of hij optimaal werkt weet ik dan weer niet. Ik ben er in ieder geval toen niet zwanger mee geraakt, al ben ik wel door dezelfde pil zwanger geraakt, maar toen had ik geen doorbraakbloedingen, dus toen had hij gewoon moeten werken lijkt me.Ik zou nu gewoon je strip afmaken, niet stoppen, dat moet je eigenlijk nooit doen, gewoon je strip door blijven slikken en met een zwaardere beginnen. Uiteraard dit alles in overleg met je huisarts.En voor nu even toch een condoom gebruiken, want als je zo loopt een klooien van wel slikken, dan weer 4 dagen stoppen etc is de kans dat hij niet werkt wel behoorlijk groot. Dan ben je niet voldoende beschermd tegen een zwangerschap.

19. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

Jan 27, 2015
    1,547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    1 a 2 dagen geloof ik. Ja gebruikte toen wel een tampon.

20. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Waarom maar 1 a 2 weken slikken van de nieuwe strip?
    Ik zou die nieuwe strip gewoon helemaal doorslikken en dan een stopweek inlassen.

Share This Page