Ik kan me wel vinden in K00's punt; steeds meer jongensnamen worden gekaapt als meisjesnaam. Gelukkig vinden de meesten Pim daar niet geschikt voor, maar ik vind dat ook een irritante trend. Sam, Charlie, Alex, ga zo maar door.
Auw.. Hier in noord Holland noord komt Pim trouwens niet zeldden bij oudere dames voor. Als verklein/ vernoem vorm van Willem inderdaad.
Ik vind hem juist als meisjesnaam wel leuk! Zou zelf eerder voor Pem kiezen,'maar zou prima kunnen wennen aan Pim.
Mee eens. En dat allemaal uit t idee van "stoer". Waarom zou een meisje stoer moeten zijn en een mannennaam krijgen? Laat haar lekker vrouwelijk wezen, dat is wat ze is
Als ik zou horen van een meisje dat Pim heet, zou ik denken dat ze vast in Amsterdam woont en hippe ouders heeft. Dus ik vind het wel kunnen, maar als je in een conservatievere omgeving woont, dan moet je wel bedenken of je zin hebt om op die manier op te vallen, omdat mensen dan negatievere associaties kunnen hebben (zoals je hier ook al ziet...).
Heel leuk, doen! Onze dochter heet Lou en ook dat vonden mensen raar en meer voor een jongen. Wij vinden juist de namen zoals Emma en Roosendaal afschuwelijk
Nee, dat vind ik echt niet passen. Er zijn zoveel meisjesnamen waarom zou je dan een dochter een jongensnaam geven?
Juf van mijn zoontje heet zo. Kan er niet echt aan wennen. Zou het niet doen. Genoeg andere leuke meisjesnamen.
Nee persoonlijk vind ik het geen meisjes naam. Maar gelukkig is een ieder vrij in wat ie doet. En als het bij jullie past, dan moet je het zeker doen! Andere stoere korte meisjes namen die ik zo kan bedenken zijn: Liv, Evi, Nora, Brit, Tess, Lois.
Na al die opties (pem, pam, pom) moet ik ineens denken aan een oud Annie MG Schmidt verhaaltje "pum en poem" (twee meisjes)