Nog steeds aan het denken over een jongensnaam. Ee-vie-jen is de uitspraak. - Eviën - Evièn - Eviyen - Eviyèn Voor welke schrijfwijze zouden jullie gaan?
Eviyen dan maar. Leestekens zul je niet altijd zien en dan krijg je toch: Ee-vien wat meer klinkt als een meid
Evièn. Bij Eviën lees ik e-vie-jun met de klemtoon op vie. Met de Y erin vind ik het niet mooi geschreven.
sowieso aparte naam.... maar Eviën vind ik de meest logische spelling, dat mensen als ze het lezen gelijk snappen hoe je het uit zou moeten spreken
Ik zou ze in ieder geval allemaal uitspreken zoals jij graag wil, dus daar zit wat mij betreft geen onderscheid in. Wat wel lastig is, is dat met enige regelmaat leestekens wegvallen in iemands naam, om wat voor reden dan ook. De eerste twee opties klinken dan als "Ee-vien", en alleen de laatste twee worden goed uitgesproken. Dus da's een voordeel van de laatste twee. Wel vind ik Eviën er het mooiste uitzien. Aan mij heb je dus niks
Zou kiezen voor een van de eerste twee. Eerste vind ik de mooiste. Bij de laatste twee opties moet ik aan de meisjesnaam Vayèn denken. Die zou ik daarom niet kiezen.
Eviën spreek ik/je uit als EE-vie-jun. Evièn als eevieJEN. Ik neem aan dat je die laatste uitspraak bedoelt, dus ik heb op die gestemd.
Ik vind Eviën de meest logische spelling, maar ik zou dat uitspreken als Evie-jun. Dus ik ga voor Evièn. In mijn ogen zou Evian dan ook nog een optie zijn.
Als ik moet kiezen, dan de eerste. De onderste twee zijn echt heel verschrikkelijk. Maar ik vind t sowieso echt geen leuke naam.