miskraam: was dit alles?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mriek, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi,

    Na me net even voorgesteld te hebben op dit forum, meteen al een vraag.

    Afgelopen dinsdag ben ik naar de dokter geweest voor mijn zwangerschap. Ik had zelf al het gevoel dat het niet goed was omdat ik mij niet zwanger meer voelde en ik de dag ervoor bloed verloor. De dokter deelde mijn twijfels en bereidde me al een beetje voor op een miskraam. :( Die middag en avond kreeg ik behoorlijke krampen en verloor ik opnieuw bloed, waaronder een 'stukje' van iets minder dan een centimeter. Het vruchtje - of misschien iets anders... De dag erna had ik eigenlijk weinig last meer. Af en toe nog hele lichte krampen en wat klonterig bloedverlies. Sindsdien heb ik eigenlijk weinig bloed meer verloren. Nog nauwelijks zo veel als bij een ongesteldheid. Ik vraag me nu af... was dit alles al wel???
    Dinsdag heb ik opnieuw een afspraak bij de dokter. Tot die tijd dus nog maar even afwachten of er nog meer komt.

    Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft? Ik lees namelijk bij de meesten dat ze véél meer bloed verloren hebben bij een miskraam.

    :cry: Een verdrietige Mriek :cry:
     
  2. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    hoi,
    Allereerst sterkte met het verlies
    Ik heb 14 november ene miskraam gehad bij 11 weken zwangerschap. Het begon met lichtvloeien en wat buikpijn uiteindelijk heeft het bijna twee weken geduurd voor het vruchtje af kwam en dat gepaard ging met flinke buikpijn en veel vloeien. weet niet of het anders is met 6 weken.

    Ik denk dat er dus nog wel meer zal komen. poeh en wachten duurt zo lang.....
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lastig hoor Mriek.

    Ik ben deze week ook bloed verloren - en nu nog een beetje per dag trouwens. De huisarts heeft een inwendig onderzoek gedaan en heeft gezien dat mijn baarmoedermond mooi gesloten was. Het bloeden wordt veroorzaakt door wondjes op mijn baarmoedermond. Dit bloedt nu sneller omdat deze beter doorbloed is op het moment.

    Ik had trouwens geen krampen of klontjes. Wel helder rood bloed en opgedroogd bloed met wat slijmresten.

    Ik zou vragen of je snel bij je huisarts of je VK terecht kunt. Want die onzekerheid is killing!!

    Pim
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het is toch nog niet zeker dat het een miskraam is?

    Pim
     
  5. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    In theorie zou het idd nog kunnen dat het geen miskraam is. Maar ik voel me absoluut niet zwanger meer en in combinatie met die buikkrampen en het bloedverlies ga ik daar gewoon vanuit. Het lijkt me dus dat mijn lichaam vertelt dat er iets niet goed is.

    Mriek
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou in ieder geval even naar de HA of VK gaan, al is het maar om na te laten kijken of alles er uit is.

    Veel sterkte Mriek!

    Pim
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zou ik ook doen hoor! Zo wie zo een echo eisen zodat je zeker weet hoe of wat én om te kijken of je n=baarmoeder helemaal schoon is. (mocht het een miskraam zijn)

    Veel sterkte in deze moeilijke tijd.
     
  8. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Heel veel sterkte met het verlies en met het verwerken ervan.
    Liefs Sarina.
     
  10. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
  11. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Wendy,

    Ik was 7 weken zwanger. Tenminste, op het moment dat ik de miskraam kreeg. Misschien dus dat het al wat eerder dood was, dat weet ik niet precies. Hoor dinsdag bij de dokter waarschijnlijk wel meer. Dat wacht ik ook nog wel ff af, misschien heb ik nu nog niet alles gehad.
    Bedankt voor je reactie.
    Hoe is het verder met jou afgelopen? Dat las ik zo gauw niet in de eerdere berichtjes.

    Groetjes Mriek
     
  12. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Mriek, ik ben uiteindelijk - na twee weken afweken en twee rondes tabletjes - toch gecuretteerd. En sindsdien gaat het wel weer goed met ons. Ik heb nog een dag of 10 een beetje gevloeid daarna, maar ben sinds een paar dagen helemaal vloei- en bloedvrij.

    Gisteren ook weer voor het eerst gevreëen met mijn man (wel met een condoom, want we willen eerst nog even een ongi afwachten voordat we weer gaan proberen zwanger te worden). Maar wat fijn was dat, na al die ellendige weken!

    Groetjes, Wendy
     
  13. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Wendy,

    Fijn dat het uiteindelijk weer zo goed gaat. Ik ben erg benieuwd wat mij nog te wachten staat... het is nu bijna dinsdag, dus ik moet nog even afwachten.

    Veel sterkte en suc6 nog,

    Groetjes Mriek
     
  14. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Hoi Mriek,
    voor een tijdje terug heb ik een miskraam gehad met een zwangerschapsduur van ongeveer 7 weken.
    Op het moment dat ik begon te vloeien leek het op een menstruatie, maar had geen last gehad van buikkrampen of hevig bloedverlies.Heb wel een echo gehad om te kijken of het nog wel goed zat. Het vruchtje zat er nog dus dat was hoop gevend.Het enigste wat er te doen viel was afwachten.Heb een week later weer een echo gehad en hieruit bleek dat het vruchtje inderdaad was afgedreven.
    Bloedverlies hoeft niet altijd een miskraam te betekenen maar zal toch de huisarts vragen om een verwijzing naar de gyneacoloog voor een echo.
    Heel veel succes de komende tijd,

    groetjes janine
     
  15. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Mriek, veel sterkte morgen!
    Houd je ons wel op de hoogte van hoe het met je gaat?

    Groetjes, Wendy
     
  16. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Zal ik doen... ben wel 'n beetje nerveus nu. M'n hele lichaam is in de war geloof ik. Ik weet dat het mis is, maar geloof dat ik stiekem nog hoop op één of ander wondertje. Een curretage heb ik in ieder geval niet zo'n behoefte aan... hoop dat dat in ieder geval niet hoeft!!!

    Morgen horen jullie meer...

    Mriek
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes Mariek!
     
  18. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Dank je...

    In de tussentijd breng ik lekker veel tijd door op de site. Ben nog aan 't afstuderen nu, maar dat lukt nu allemaal even niet zo goed. Ik kan m'n hoofd er niet bij houden, probeer na morgen maar weer verder te gaan. De site is daarom een welkome afleiding en 't is prettig om ook de verhalen van anderen te kunnen lezen.

    Mriek
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik hoop voor je dat het morgen meevalt, en daat je niet meer gecurretteerd hoeft te worden.
    Ik weet wat het is die spanning, ik moet vrijdag heen, dus ik ben er ook knap zenuwachtig van.
    Dus dat jij dat bent kan ik me dus ook goed voorstellen.
    Praat intussentijd maar lekker met ons mee.

    Hou je ons op de hoogte?

    Groetjes
     
  20. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Nou... het viel vanmorgen allemaal erg mee bij de dokter. Ik heb het hele verhaal gedaan en hij was het met me eens dat het hoogstwaarschijnlijk een miskraam is geweest. Ook omdat ik helemaal geen symptomen van een zwangerschap meer heb, die ik eerst wel had. Hij was erg begripvol en heeft me veel uitgelegd over miskramen.
    Ik ben nog niet gestopt met vloeien, als is het niet veel meer, maar dat moet ik nog even in de gaten houden. Over twee weken moet ik een zwangerschapstest doen. Dan zou het negatief moeten zijn. Als dat niet zo is... tja dan moet ik als de wiedeweerga weer terug naar de dokter, want dan ben ik misschien tóch nog zwanger.
    Zelf was ik bang dat ik misschien gecurreteerd moest worden, maar daar hoefde ik me volgens de dokter geen zorgen over te maken. Ik was nog maar kort zwanger en hoefde dus geen zeeën van bloed te verwachten.

    De komende tijd doe ik dus lekker rustig aan (want ik ben nog wel erg moe en ga 's middags ook vaak nog ff liggen) en ik zie wel hoe het allemaal loopt. Verwacht dat ik met een week wel stop met vloeien en dan is dat allemaal achter de rug.

    Moet me de komende weken nog wel een beetje als zwangere blijven gedragen (d.w.z. geen alcohol, rauw vlees e.d.) want 'je weet het maar nooit' zei de dokter.

    Een klein beetje onzekerheid dus nog, maar heb besloten het maar gewoon van me af te zetten (en hoop dat dat dan ook lukt...). Over twee weekjes ga ik testen en dan hoop ik (voor de verandering) maar op een negatieve test.

    Jullie allemaal bedankt voor jullie reacties en steun tot nu toe. Blijf hier nog wel regelmatig even rondneuzen...

    Mriek
     

Deel Deze Pagina