Op werk is een afscheidsreceptie, ik ben enige van de afdeling die niet is uitgenodigd. Ik ken hem ook niet echt goed. Nu doen we altijd als afdeling gezamenlijk een aardigheidje geven (hebben we gewoon op voorraad). Daar hangen we een kaartje aan. Moet ik mijn naam dan wel of niet op het kaartje schrijven. Ik wil ook niet onaardig zijn. Ik ken hem alleen van gezicht niet van samenwerken.
Vervelend dat je als enige niet bent uitgenodigd! Ik zou gewoon je naam op het kaartje schrijven, je kent hem dan niet goed persoonlijk maar je hebt toch dan je ding gedaan
Als ik als enige niet uitgenodigd wordt dan zou ik ook het kaartje niet tekenen. Kinderachtig misschien maar ik kan hier niet zo goed tegen. Wat vinden je collega's dat jij als enige niet uitgenodigd bent?
Wat vreemd dat je niet uitgenodigd bent. Ik heb ook ooit ergens gewerkt waar een werknemer wegging maar daar werd iedereen uitgenodigd, of je samengewerkt had of niet en of je diegene kende of niet. Als ik jou was zou ik gewoon mijn naam op het kaartje zetten, je bent net zo goed onderdeel van de afdeling en het bedrijf dus zou dat niet laten alleen omdat je niet uitgenodigd bent.
Waarom schrijf je niet gewoon je naam op? Ik snap het probleem niet. Hier hetzelfde, collega waar ik regelmatig mee praat gaat trouwen. Heeft een aantal collega's uitgenodigd, mij niet maar we geven wel namens de afdeling ook nog een mooi kadootje. Daar heb ik vijf euro voor gegeven. Was ook graag naar de bruiloft gegaan maar zij bepaalt dat he, het is niet persoonlijk naar mij, maar een afscheid of een verjaardag of een bruiloft is de dag van iemand, die mag dat zelf weten. Het is ook niet zo dat je bewust wordt buitengesloten. Ik zou gewoon mijn naam erop zetten.
Ik zou gewoon mijn naam schrijven. Je verliest er niks mee en je hebt je van je beste kant laten zien. Daarmee laat je zien dat je je niet tot dat niveau verlaagd.
Ik zou ook je naam op het kaartje zetten. Vind het trouwens logisch dat je niet bent uitgenodigd als je ook niet met hem/haar hebt gewerkt. Ik ga zelf ook niet naar afscheidsfeestjes van mensen waarmee ik niet (intensief) heb samengewerkt.
Als ik echt de enige zou zijn die niet uitgenodigd is zou ik er naar neigen m'n naam ook niet op het kaartje te zetten...maar het waarschijnlijk uiteindelijk wel doen
Ik zou ook gewoon míjn naam op het kaartje zetten, zou me ook niet zo druk maken over het feit dat je niet uitgenodigd bent. Jullie hebben niet intensief samengewerkt, dus ergens is het wel logisch toch? Of vindt je het heel vervelend dat je niet mag komen?
Ik vind het raar dat je een hele afdeling uitnodigd op 1 persoon na. Zelfs al heb je daar verder weinig contact mee. Als je nou 5 van de 10 vraagt, dan zou het anders zijn. Wat maakt 1 persoon extra nou uit? Mijn naam zou ik wel op de kaart zetten, maar als er een cadeautje wordt gekocht zou ik niet meebetalen.
In principe ben ik het met je eens en zou ik er normaal ook niet moeilijk over doen. Maar om 1 iemand niet uit te nodigen en verder iedereen van de afdeling wel? Dat vind ik echt lomp..
Ik vind het ook echt gek om 1 iemand niet uit te nodigen. De afscheidsreceptie wordt over het algemeen toch betaald door de werkgever? Gewoon lekker je naam opschrijven en verder niets.