klachten tijdens wisselen melkgebit

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Waxientje, Jul 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

Jun 19, 2008
    1,839
    0
    0
    Kunstenaar
    Sinds tijden weer eens op het forum met een vraag voor mijn inmiddels zesjarige dochter. Bij haar komen op dit moment allevier de kiezen door (elke kies met een puntje) en ze heeft haar eerste wiebeltand.

Tegelijkertijd klaagt ze dat ze zich niet lekker voelt, pijn heeft, heeft zere tong en daar zitten bultjes op ontdekte ik, en ze klaagt ook over buikpijn/ keelpijn en haar stem klinkt soms hees. Kan dit met het wisselen te maken hebben (immers babies die tandjes krijgen, hebben ook allerlei symptomen erbij) of moet ik het in een andere richting zoeken?

Wat denken jullie? wat zijn jullie ervaringen? Ik kan er niet veel over vinden als ik ga googelen.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Ik herken de klachten niet. Mijn dochter heeft inmiddels acht tanden gewisseld en haar kiezen zijn ook allemaal door. Hier waren de afgelopen weken weel veel kinderen ziek: keelontsteking. De klachten die jij noemt + hoofdpijn hoorde daarbij.

3. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Mijn dochter (6) heeft 2 tanden gewisseld en heeft daar helemaal niks van gevoeld. Dit proces verloopt overigens heel anders dan bij het doorkomen van het melkgebit.

Ik denk dat ze een virus te pakken heeft.. beterschap!

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Hier had dochter alleen wat last van haar wiebeltand toen die los zat als een soort tandpijn. Toen die eruit was was dat ook gelijk over. Nu bij 2 e wiebeltand nog nergens last van gelukkig.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    herkenbaar hier!
    Oudste heeft vaak vele weken voordat een tand los gaat zitten al pijn in die tand. Vaak met wisselen heeft ie ook last van zijn tong en keel, niet goed kunnen eten.

Ik denk dat het echt te maken heeft met hoe gevoelig je kind is.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Mijn zoon had met het doorkomen van de kiezen, toch echt wel last van een pijnlijke mond. Kauwen op eten was pijnlijk. Toen de kiezen goed door waren, verdwenen de pijnklachten.

Share This Page