Tips nodig voor worteltjes

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik ben begonnen met groente, nu dacht ik als eerste groente maar wortels te doen aangezien je dat ook veel in de supermarkt potjes ziet.
    Maar nu blijkt dat verse wortel gekookt en fijngestampt een beetje bitter smaakt, en meneer is er dus niet zo van gediend.

Hebben jullie nog tips daarvoor, of gewoon kwestie van wennen. En na hoeveel dagen besluit je dat hij het gewoon niet lust en dat het wennen voorbij is.

Gr, Tinkerbel

2. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Hier geen bittere verse wortels! Hoe heb je ze bereid? Niet te lang gekookt? Ik stoom ze altijd.. Ze zijn dan best wel zoet

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    tegen mij hebben ze gezegd dat je er een ui bij kan leggen(niet mee pureren), zelf doe ik dat dus niet maar mss een idee

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Gekookte wortels bitter? Ik eet zelf best vaak gekookte wortels omdat ik dat lekker vindt, maar ik vindt ze absoluiut niet bitter.
    Ik kook ze ongeveer 15 minuutjes.

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Nou misschien was het gewoon beetje wennen, want vandaag heeft hij meer wortel gegeten en zonder vies gezicht.

In elk geval bedankt, ha ha
    Tinkerbel

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het is sowieso voor een kindje dat net begint met het eten van vaste voeding heel erg wennen hoor... je zult zulke vieze gezichten nog wel vaker zien hihi.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb hier ook nog nooit bittere wortels gehad. Ik gebruik altijd van die kleine al worteltjes ( in zo'n bos) en geen winter wortel.
    Ook doe ik er altijd een appeltje bij. Luc lust het ook zonder maar vind met lekkerder.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je ze kookt zonder eerst te schrapen, kunnen ze inderdaad wat bitter smaken, heb ik wel es gemerkt.

Deel Deze Pagina