Sporten tijdens zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MSU, Jul 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Hallo,

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik meer dan 20 kilo aangekomen en de "restjes" gingen er na de bevalling zo moeilijk af, dat ik nog steeds overgewicht heb.
    Doordat ik zoveel aankwam, heb ik -vanaf ongeveer halverwege de zwangerschap- zo'n beetje van elke spier in mijn lijf last gehad.
    Dit laat ik niet nog een keer gebeuren !
    Ik ben geen atletisch type en doe het liefst steps of bodycombat (voordat ik emigreerde althans).
    Heb vanwege verhuizingen een langere periode niet aan sport gedaan. Is het verantwoord nu weer aan een sport ( steps of bodycombat, fitness) te beginnen om het gewicht onder controle te houden ? (Dingen als zwemmen en wandelen zijn niet echt voor mij.)
    Ik ben nu nog maar vijf (!) weken zwanger en wordt alweer lekker rond en heb al een dikke buik.
    Als ik nu alleen mijn been- en armspieren train, zou er in principe toch niets aan de hand moeten zijn en krijg ik straks die spierpijn tenminste niet :rolleyes:
    Dus: kan ik gaan steppen, combatten of fitnessen en tot wanneer ?
    Alvast bedankt.

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi MSU,

Ja, je kan gewoon sporten, dit is geen enkel probleem, zeker niet de sporten die je wil gaan oppakken. De buikspieren zou ik niet trainen de rest van de spiergroepen is geen probleem. Je kan hiermee doorgaan tot je het zelf niet prettig meer vind of dat het lichaam signalen aangeeft zoals veel harde buiken dat je het sporten moet minderen of moet stoppen.

Succes en nog gefeliciteerd,
    Japke

P.S. Fijn dat je nu weer lekker kan sporten zonder verhuizingen in het vooruitzicht. Misschien is er wel een speciale fitness voor zwangeren in jouw omgeving.

Share This Page