Hoi allemaal, Zijn er hier vrouwen die een ouder hebben met een alcoholprobleem? Ik zou graag met iemand in contact willen komen om hierover te praten en ervaringen uit te wisselen. Stuur me maar een pb-tje!
Mijn vader is jaren alcoholist geweest. Super trots op hem, want tegen alle verwachting in drinkt hij al 10 jaar geen druppel meer! Je mag me altijd een pb sturen.
Ik sta eventueel open voor contact erover! Zijn namelijk weinig mensen waarmee je er over kan praten, want niemand begrijpt het echt
Mijn vader ook. Al gaat het sinds een paar jaar ietsje beter. De hoeveelheden zijn een heel klein beetje minder groot.
Hier ook een alcoholist als vader... Heb in mn leven amper wat aan hem gehad en zie hem ook al tijd niet meer.. Klinkt heel hard maar als je al 30 jaar merkt dat jij op nmmr 2 staat ben je er wel is klaar mee..
Zo herkenbaar allemaal! Punt is dat mijn moeder verder fantastisch is, we hebben een hele sterke band en mijn dochtertje is dol o haar. Daarnaast heb ik ook medelijden met haar omdat ik weet dat ze er erg ongelukkig onder is. Dus gewoon met haar 'breken' kan ik niet. Ik ben nu in contact met een al-anon groep hier in de buurt waar ik binnenkort heen wil gaan. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Geen ervaring mee. Mijn zusje en ik hebben destijds wel een keer een gesprek gehad bij Novadic kentron, omdat wij het heel lastig vonden hoe we het contact met mijn moeder goed konden houden, terwijl we absoluut niet (met de kinderen) in hun huis wilden zijn als mijn vader teveel gedronken had. Het voelde altijd als "straffen" van mijn moeder als we vertrokken omdat mijn vader teveel gedronken had, terwijl we juist het gedrag van mijn vader af wilden keuren ( en die boodschap kwam bij hem dan eigenlijk helemaal niet over, omdat hij dat toch niet in de gaten had).
Mijn vader was het ook en is 8 jaar geleden overleden. Mijn moeder heeft er een tijd bijeenkomsten gehad. Ze heeft er naar mij nooit veel over gepraat, maar weet wel dat ze er veel aan heeft gehad.