Pinda's en pindakaas en astma bij het kindje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aquilegia, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Voeding zonder troep erin is voeding met zo min mogelijk E nummers. Vind je hoofdzakelijk in de natuurwinkel.
    Vlees bevat idd belangrijke stoffen maar ook een boel slechte. Vleesvervangers bevatten dezelfde goede stoffen als vlees maar niet de slechte.
    Groenten was ik gewoon goed....biologisch of niet. Kan niet alles eruit halen. Vers wil zeggen gewoon van de groente afdeling in de super en zo weinig mogelijk uit blik/pot/diepvries.

Suikers: zoveel mogelijk light varianten in frisdrank en vruchtensap t liefst helemaal zonder zoetstoffen. En natuurlijk t beste is gewoon water. Of magere yoghurt, biologische halfvolle melk.

Ben gewoon bewust bezig zeg maar.
    Kijk ik bedoel meer als je light varianten koopt is dat ook niet altijd even goed. In de zoetstoffen zitten ook een heleboel slechte dingen. Ik vind 't het zelf wel waard om daar eens naar te kijken. Conserveringsmiddelen bijv. zijn natuurlijk erg handig maar lang niet altijd even goed.

Ik denk ook niet dat de oorlogsjaren met nu te vergelijken zijn. Tuurlijk toen was er weinig gevarieerd voedsel. Ik prijs me gelukkig dat ik nu gebruik kan maken van zo'n ruim keuze aanbod! Zeker omdat ik vegetarier ben let ik extra goed op mijn voeding nu er een kleintje meesnoept. Veel zuivel, veel groenten en ook nog een vitaminesuplement als extra toevoeging.

2. melloncollie

Daarbij toegevoegd dat een dieet niet alles oplost, maar een hoop ellende kan voorkomen! Mijn punt is meer hoe bewuster met voeding je omgaat, hoe minder last van kwaaltjes je hebt. Das mijn uitgangspunt....
    Kijk ik heb een enorm droge huid, dan zou het eten van advocado's goed zijn....alleen krijg ik die dingen gewoon niet weg :)

3. Bri

Bri Niet meer actief

E-nummer betekent niets meer en niets minder dan dat het een door de EU goedgekeurde hulpstof is. Soms natuurlijk (zoals citroenzuur) soms synthetisch.
    Verder roept soja bij veel mensen allergische reacties op, dus pas op met vleesvervangers! Mensen zijn omnivoren, weet je nog. En dan liever geen volgepropte bio-industrie kalfjes en kippetjes eten, maar een lekker stukje scharrelvlees!
    Persoonlijk vind ik light producten eerder in aanmerking komen voor het predicaat 'troep' dan diepvries-spinazie. Zoetstoffen werken o.a. laxerend en worden afgeraden in grote hoeveelheden te gebruiken. Is in elk geval weinig 'natuurlijks' aan (en dan is volgens mij 'natuurlijk' niet synoniem voor 'gezonder')

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou licht frisdranken zijn anders nog gevaarlijker als gewone google maar een op aspartaam bdat zit dus heel veel in licht dranken word je niet vrolijk van

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, er is niet voor niets een verband aangetoond hoor. Ik vind het altijd een beetje vreemd dat er vrouwen zijn die dat compleet van de hand doen. Natuurlijk ontstaan er geen wereldrampen als je pindakaas eet, maar ik zou toch even bij mezelf te rade gaan als je dit iedere dag in grote maat eet. Minderen kan geen kwaad en mogelijk doet het zelfs goed. Wat is het probleem? Het gaat in dit geval duidelijk om overdaad. Het is niet zo dat ze pindakaas verbieden.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Weet je hoeveel kinderen last hebben van astma of allergieen? Deze kinderen vallen over het algemeen ook onder de noemer 'gezonde kinderen'. Daarbij overleven er toch echt veel meer kinderen dan vroeger. En dat is dankzij de wetenschap.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een driedubbele :rolleyes:

8. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Ik vind ook allemaal een beetje overdreven worden die testen. Zal me niks verbazen doordat je overal op let de allergieen krijgt, omdat het lichaam dan sneller tekorten op bouwt. In begin liet ik heel erg in de zwangerschap op wat ik eet en raakte er helemaal in de stress van. Ik heb ook een hele poos met lage HB rond gelopen die maar niet wou stijgen. Ik eet nu juist pinda's en weet niet als daar aan ligt maar mijn hb is ineens aan het stijgen. Dus jah, wanneer is dan iets niet goed?

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ik heb een dodelijke allergie voor pinda's... betekent dat dat mijn kindje geen kans heeft op astma ? :)

Grapje hoor...
    Is natuurlijk wel belangrijk dat ze onderzoek doen naar dit soort dingen, zodat we alle mogelijke risico's kunnen vermijden, voor zover dat mogelijk is...

Vraag me alleen wel eens af of we daar in de Westerse wereld niet een beetje in door aan het schieten zijn... ? :(

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mijn vk hoef ik de pindakaas niet te laten staan. Ik vertrouw maar op haar.

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik doe toch voorzichtig met noten en pindakaas,
    ben zelf allergisch ( astmatisch) voor katten en ik weet al jaren dat pinda's en noten mijn allergische reacties verergeren.

Beter dingen laten staan dan uit te moeten vinden waar baby alemaal allergisch voor is.
    Stel je voor dat beeb allergisch is voor honden dan hebben we een groot probleem. Ouders met kennel wij een hond.
    Nog maar even niet aan denken!

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    :rolleyes:

Toen ik zwanger was van de eerste was er niks met pinda(kaa)s (+/- 12 jaar geleden)
    Toen ik zwanger was van de 2e was pindakaas ineens niet meer zo goed en werd t afgeraden in de zwangerschap (+/- 10 jaar geleden)
    En nu mocht het allemaal weer...en nou komen ze weer met die pindakaas als ik bijna klaar ben!

Make up your mind! :c:

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Helemaal geen vlees? Dan moet je wel weer extra vitaminen eten toch?

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je bedoelt extra vitaminen in de vorm van vitaminepillen ? Dat hoeft niet hoor. Vlees is prima te vervangen door andere dingen (soja, peulvruchten, noten, kant en klare vervangers, enz.)
    Ik eet zelf ook al 10 jaar geen vlees meer.

15. melloncollie

Precies, het is een misverstand om te denken dat geen vlees eten je een tekort aan vitaminen brengt. MITS je goed op je voeding let en dus idd wel voldoende van andere voedingsgroepen eet. Daar zitten dikwijls dezelfde vitaminen als in vlees. Voor mij heeft geen vlees eten het grote voordeel dat ik geen dierlijke vetten binnenkrijg (verzadigd vet) en al die hormonen die zij slikken niet binnenkrijg.

De meest gemakkelijke manier van aan die vitaminen komen zijn vleesvervangers. Er zijn er genoeg die toegevoegde stofjes hebben als ijzer, vitamine b12, etc.

Mijn bloedonderzoeken tot nu toe wijzen uit dat ik kerngezond ben. Ik had zelfs een behoorlijk hoog ijzergehalte :D

Deel Deze Pagina