Pinda's en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ice19, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Dames,

Even een vraagje.

Mag je pinda's eten tijdens je zwangerschap?
    Er is een hoop comotie omdat Kate ( vrouw van prins William) een hapje met pinda's heeft afgeslagen op een feest. In het artikel stond dat pindas niet goed zijn tijdens de zwangerschap. Nu gaat het gerucht dat ze zwanger zou zijn omdat ze dit afsloeg. Ik heb dit echt nog nooit gehoord! En aangezien de pindakaas me tegenwoordig goed smaakt zou ik het wel heel graag willen weten. Weet iemand hier iets meer van?

Gr. Ice

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  3. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    In verband met mijn allergien is het mij door de huisarts afgeraden pinda's en pinda producten te eten tijdens de zwangerschap.
    Het zou mogelijk de kans op een voedings( pinda) allergie bij de baby vergroten.
    Ik heb mij eraan gehouden en tot nu toe is ons meisje nog allergie vrij:)

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzin, heb veel gehoord maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Misschien is ze wel gewoon allergisch voor pinda's :(

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Idd wat een onzin!

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zoute pinda's zouden niet goed kunnen zijn ivm. het zoutgehalte.
    Hier kan je bloeddruk door omhoog gaan en je nieren kunnen er slechter door gaan functioneren wat weer niet goed is voor jezelf en de baby.
    Maar zoutloze pinda's of pindakaas kan echt geen kwaad hoor!

Overigens zijn de meningen sowieso verdeeld over de invloed van zout op je bloeddruk, mijn ene verloskundige vindt het onzin en de ander zegt dat het wel degelijk uitmaakt. Die laatste is volgens de 1e van de oude stempel haha! Maar bij mij werkt het, sinds ik geen zout meer eet is mijn bloeddruk netjes!

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik hoorde weer van een vriendin (die bij de vk had gevraagd) dat wanneer je heel veel pindas eet, er verhoogde kans is op een allergie bij de baby, maar dan zal je echt heel veel moeten eten neem ik aan.
    (net zoals dat je bv op moet passen met veel kaneel; dan moet je ongeveer 1 potje in je mond leeggieten :p)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou volgens mij is dat niet hetzelfde hoor. Ik heb een dochter die ernstig allergisch was, bij mijn zoontje heeft de kinderarts ook aangegeven dat ik dingen als pindakaas beter kon vermijden.

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zout de bloeddruk verhoogt dat geloof ik zeker wel. Mijn bloeddruk is altijd rond de 110/60 120/70. Vorige week een paar dubbelzoute dropjes gegeten in de auto naar de vk. Resultaat, bloeddruk van 135/80. Vk zei al dat het netjes was maar voor mijn doen wel aan de hoge kant. Heb maar even opgebiecht dat ik die dropjes had gegeten:p

Maar in zo'n pindahapje daar zullen toch zeker ongezoute pinda's inzitten? Ach ik blijf het onzin vinden dat ze daarom denken dat ze zwanger is!

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Vroeger wel eens een potje kaneel leeggegeten. Krijg je alleen maar keelpijn van ;)

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb zowel bij Levi als Elin pinda's en pindakaas gegeten, zijn beide gezond op de wereld gekomen. Zou er wel mee uit kijken als er veel allergie's etc voorkomen in de familie

12. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had hier nog nooit van gehoord hoor, heb ook altijd lekker pindakaas gegeten. een paar weken terug wat gezouten pinda's maar zeker geen hele zak.
    nu heb ik wel sinds afgelopen week huiduitslag, begon op mijn buik en nu is het verplaatst naar armen en benen....vreemd.
    misschien wel door de pinda's wat ik zelf niet denk, denk eerder dat het bij de laatste weken hoort.

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    nooit van gehoord!
    eet dagelijks boterhammen met pindakaas en jam! ben er gek op hahah!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het gaat er puur om dat wanneer je gevoelig bent voor bepaalde proidukten cq bepaalde allergiën hebt, dat je dan beter kunt oppassen met het eten van veel pinda's/noten.... hiermee zou je evt een noten/pinda-allergie bij je kindje kunnen triggeren.....

En aangezien ze in Engeland nogal "spastisch" omgaan met bepaalde dingen.....

Deel Deze Pagina