Hallo, Ik weet niet waar ik dit onderwerp moet plaatsen vandaar dat ik het hier doe. Ik ben 20 weken zwanger van onze 3e en we zijn bezig om van de halve zolder een leuke kamer te maken. Alleen ons dilemma is, wie gaat er slapen. Op zich had ik eerst onze oudste van 3 jr in gedachte, maar ze wil niet. Ze wil in haar roze prinsessen kamer blijven slapen. Ons zoontje van dan 19 maand zou kunnen, maar is dat niet te jong? Wij zelf hadden we ook in gedachten, maar met bevallen wil ik waarschijnlijk weer thuis, en weet zeker dat dit niet handig is op zolder. Denk dat het ook niet wenselijk is kraamzorg en verloskundige. Daarnaast hebben we geen wc boven, wat betekend dat ik maar liefs 2 trappen af moet om naar toillet te kunnen voor uitgerekende datum en erna.Lijkt me voor de bekken ook niet goed. Ook is de baby kamer beneden 1e verdieping, onze boven. De baby zal eerste tijd wel in wieg naast ons bed verblijven maar toch. Vind zo lastig, wie heeft hier ervaring mee, en kan ons tips geven wat handig is. Groetjes Esra
Wij zaten met het zelfde. Wij maken als het zover mag komenvan onze inloopkast ( was voorheen 4de slaapkamer) weer een kamertje deze word voor de baby en dan kunnen de jongens op hun eigen kamertjes blijven slapen. Ik wilde ook niet graag 1 naar het zolder maar in jou geval zou ik dan toch gaan voor de midelste, vooral omdat de oude niet wil. Succes ermee hoor! Blijft lastig he. xKim
En de zolderkamer een prinsessenkamer maken is geen optie? Dat je dochter bv zelf mag kiezen tussen soorten behang (jullie maken een voorselectie en zij de definitieve) en roze spulletjes ofzo? Dan wordt het voor je dochter misschien een aantrekkelijker keuze. En mja, als dat geen optie is, dan zou ik idd je zoon van dan 19 maanden naar zolder verhuizen, want zelf op zolder lijkt me idd geen optie voor jullie.
Wij slapen sinds de komst van nummer 2 op zolder... Bevallen heb ik vorige keer in de woonkamer gedaan.... bed neergezet de laatste weken... Was ook zo gezellig voor de kindjes tijdens de kraamweek... (wij hebben dan wel een toilet op de 1ste verdieping)
ik zou persoonlijk de middelste kiezen, gewoon uit principe! Je oudst krigt dan "alweer" een nieuwe kamer en de middelste moet toch een keer een nieuwe! Maar ik kan me het probleem wel voorstellen. Weet je al wat het wordt? Leg je het gesslacht waar er 1 van is op zolder...
Bij ons zou de middelste straks op zolder gaan omdat onze oudste ook niet wou Maar de eerste 2 jaar gaan de oudste en jongste samen op een kamer omdat ik het toch niet leuk vind een van de kinderen naar zolder, vind ze nog te jong ook ivm s nachts naar de wc gaan dat lijkt me niets voor die leeftijd. Dus hier. Gaat de oudste als ze wil of de middelste over een paar jaar naar zilder.( ik heb me dus nog bedacht, ook gaat de jongste eerst bij ons slapen.)
Bij ons is de oudste naar boven gegaan, maar hij wilde het wel zelf. Dus tja dat is dan weer anders. Als hij het niet zou willen dan was de middelste gegaan. Hij is 19 maanden! Onze oudste heeft er vannacht voor het eerst geslapen en vond het leuk! Misschien als je er een mooie nieuwe princessen kamer van maakt dat ze wel zou willen, maar je loopt wel het risico dat ze het niet wil en dan zit je met 2 princessen kamers
Zou de middelste denk ik doen. De oudste wil duidelijk niet en een baby boven is misschien niet zo handig (je zal maar 2 trappen op en neer moeten midden in de nacht als je flesvoeding geeft). Ik denk dat kindje van 19 mnd. er dan nog het minste 'last' van zal hebben. Weet niet wanneer je uitgerekend bent, maar zou het wel zo vroeg mogelijk doen. Dan kunnen ze allebei aan de nieuwe indeling wennen voor je beebje er is
Wij hebben boven 2 slaapkamers en op zolder er twee bij laten maken. Er moest dus al een kind naar zolder toen de tweede kwam. Ik vond het logisch de oudste naar zolder te doen. Hij kreeg een stoere jongens kamer, en de beeb de oude babie kamer. Maar dat werkte dus niet. De oudste kon er gewoon niet slapen, we hebben het wel 1,5 jaar geprobeerd, uiteindelijk is de jongste op zolder gegaan, zelfde leeftijd als jullie middelste dan, en dat werkte perfect, die hebben nog niet echt door dat ze op zolder liggen. Nu bezig met de derde dus wij zitten ook weer met dat dilema. We zullen zien. Eerst maar een zwanger worden, daarna pas nadenken over de kamers....
je zou ook je baby de eerste maandje sbij jullie op de kamer laten slapen..en dan pas zelf naar de zolder verhuizen als je helemaal hersteld bent enz!...en dna kan de baby in jullei oude slapkamer... wij hebben 3 slaapkamers...2 grote 1 kleine...en wij doen het dus zo...we slapen nu nog in een grote...straks slaapt de baby bij ons in een wieg...wanneer debaby naar een ledikant gaan, verhuzien wij naar de kleinste kamer..en blijft baby op die kamer!
Dank jullie wel voor alle reactie's! We denken dat de middelste naar boven gaat, al voelen we er zelf ook wel wat voor om te gaan. We hebben nog even bedenk tijd, groetjes esra